صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۱ - ۳۰ آبان ۱۳۹۴

مدیرکل سیاسی وزارت کشور: باید از برگزاری سخنرانی‌های مجوزدار حمایت کنیم

مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان این که تاکید دولت لغو نشدن سخنرانی‌های سیاسی در کشور است، اظهار کرد: معتقدیم وقتی برای یک سخنرانی مجوز صادر می‌شود باید از برگزاری آن حمایت کرد و امنیت برگزاری مراسم را تامین کرد.
کد خبر : 50970

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، محمد امین رضازاده مدیر کل سیاسی وزارت کشور در نشست با فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب در هرمزگان با بیان اینکه سیاست برد - برد را دکتر روحانی در ادبیات سیاسی کشور وارد کرد، گفت: برای اولین بار بود که برخی از مفاهیم سیاسی که رئیس‌جمهوری باور عمیقی به آنها دارند در قالب برنامه‌های سیاسی در کشور پیگیری شد و یکی از آنها سیاست برد - برد بود که در مذاکرات هسته‌ای شاهد آن بودیم.


وی گفت: قاعده انتخابات در همه جهان به این شکل است که به دعواهای سیاسی پایان می‌دهد و باید به رأی اکثریت مردم احترام گذاشت.


رضا‌زاده بیان کرد: آقای دکتر روحانی با یک مشی اعتدالی، مجموعه برنامه‌هایی را در زمان انتخابات مطرح کردند که مورد توجه مردم قرار گرفت و بعد از آن نیز تلاش کردند تا این مشی را در امور مختلف بخصوص در حوزه سیاست خارجی و سیاست داخلی پیگیری کنند و آنچه در نتیجه مذاکرات هسته‌ای شاهد آن بودیم نیز حاصل نگاه تعاملی ایشان به مسائل و سیاست برد - برد است.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور و دبیر کمیسیون اقوام و مذاهب شورای امنیت کشور ادامه داد: با یک منطق مشخص که از سوی تیم سیاست خارجی دنبال می‌شد مذاکرات به نتیجه رسید و شاهد آن بودیم که پس از توافق هسته‌ای، هیچ حزب، قومیت یا مذهبی در کشور در مخالفت با این توافق سخن نگفت و برخی از انتقادهایی که مطرح می‌شد از سوی اشخاص بود.


وی در ادامه گفت: در حال حاضر 241 حزب و تشکل سیاسی شناسنامه‌دار در کشور داریم که 180 حزب عضو خانه احزاب هستند که با حضور و همفکری آنها، دور تازه‌ای از خانه احزاب با حضور 7 نفر از احزاب اصولگرا، 7 نفر از احزاب اصلاح طلب و 7 نفر از احزاب مستقل در هیئت رئیسه آن تشکیل شد و دولت به همه این احزاب و تشکل‌های سیاسی نگاه فراجناحی دارد.


رضازاده افزود: مشارکت احزاب در ایجاد فضایی پرشور و رقابتی در عرصه انتخابات اسفندماه سبب اقتدار هر چه بیشتر نظام اسلامی می‌شود و انتظار این است که احزاب و رسانه‌ها برای انتخابات پیش‌رو با برنامه‌ریزی منسجمی مشارکت فعالانه داشته باشند.


مدیرکل سیاسی وزارت کشور با بیان اینکه تاکید دولت بر عدم لغو سخنرانی‌های سیاسی در کشور است، اظهار کرد: شما در استان خودتان شاهد این عزم دولت و تاکید دولت بوده‌اید و در کل کشور نیز همین شرایط حاکم است. ما معتقدیم وقتی برای یک سخنرانی مجوز صادر می‌‌شود باید از برگزاری آن حمایت کرد و امنیت برگزاری مراسم را تامین کرد.


وی عنوان کرد: امنیت و آزادی برای فعالیت احزاب شناسنامه‌دار بسیار با اهمیت است و اولویت ما تامین شرایط مناسب برای فعالیت احزاب است و اعتقاد جدی داریم که در جامعه‌ای که احزاب و رسانه‌ها فعال باشند، فسادها به حداقل می‌رسد و رانت ها از بین می‌رود.


رضا‌زاده خطاب به فعالان سیاسی و نمایندگان احزاب در هرمزگان گفت: قدر شرایط امروز را بدانیم. امنیت و ثباتی که در جامعه ما حاکم است در منطقه و جهان بی‌مثال است. این اقتدار ملی ماست که باعث شده است تا قدرت‌های جهانی به پای میز مذاکره با ایران بنشینند و برای حل معضلات و مشکلات منطقه‌ای به دنبال تامین نظر ایران باشند.


وی در پایان گفت: اکنون ایران در اوج اقتدار سیاسی بعد از انقلاب است و باید تلاش کنیم تا با دقت و هوشیاری در انتخابات پیش رو هرگونه تهدیدی را مهار و از آن فرصتی برای پیشرفت و اعتلای کشور بسازیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر