صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۴ - ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مجمع جهانی صلح اسلامی؛

آیت‌الله تسخیری نخستین سفیر صلح عادلانه در جهان بود

مجمع جهانی صلح اسلامی در پیامی درگذشت مشاور عالی رهبر معظم انقلاب در امور جهان اسلام و رئیس هیئت امنای مجمع جهانی صلح اسلامی را تسلیت گفت.
کد خبر : 509430

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، مجمع جهانی صلح اسلامی درگذشت آیت‌الله تسخیری را به  رهبر معظم انقلاب اسلامی، علمای اسلام و  امت اسلامی تسلیت گفت.


مجمع جهانی صلح اسلامی به مناسبت درگذشت تسخیری بیانیه‌ای صادر کرد که به شرح ذیل است؛ 


آیت‌الله تسخیری دانشمندی دوراندیش با نگاه اسلامی ژرف و فراگیر بود و به‌طور خستگی‌ناپذیر در راه اسلام و وحدت اسلامی  حتی در ایام کهولت سن تلاش و مجاهدت می‌کرد. وی به‌عنوان نخستین سفیر صلح عادلانه در جهان بسیار مؤثر و ثابت‌قدم بود و نقش اثربخشی در همه اقدامات بشردوستانه این مجمع داشت. 


تسخیری عمر مبارک خود را در راه سربلندی اسلام و مسلمانان و تقویت وحدت میان آن‌ها و مبارزه با تفرقه و فتنه سپری کرد. وی نمونه‌ مجاهدی عارف، فقیهی عامل، اندیشمندی کوشا و فرمانده میدانی بود که دغدغه‌های اسلام، جنبش و تجمعات آن را زنده نگه می‎داشت و همه تلاش‎های علمی‌اش برای خدمت به اسلام در میادین و موضوعات مختلف بود.


مشاور رهبر معظم انقلاب اسلامی در امور جهان اسلام شخصیتی بی‌بدیل و فعال در عرصه بین‌المللی برای اقدامات بشردوستانه و عدالت‌خواهانه  بود که در دهه‌های متمادی با روحیه خستگی‌ناپذیر و شیوه‌های ممتاز در مسیر وحدت  اسلامی، همگرایی پیروان ادیان الهی  و ایجاد ارتباطات میان نخبگان اسلامی در میدان جهاد و عمل دینی خوش درخشید.


وی با حضور در مجامع و کنفرانس‌های اسلامی و بین‌المللی و طرح دیدگاه‌ها و نظرات راهبردی موجب جذب و همگرایی روزافزون نخبگان و چهره‌های شاخص در جهان شد و از این حیث شخصیتی شناخته‌شده و مورد قبول نخبگان گوناگون جهان به‌شمار می‌آمد که می‌تواند سرمشقی برای جامعه نخبگی مسلمانان در جهان برای مسئولیت‌پذیری و نقش‌آفرین در تحولات جهانی باشد.


مجمع جهانی صلح اسلامی درگذشت این فقیه عالیقدر که عمرش را صرف نزدیکی قلوب مسلمین و تلاش برای ایجاد نگاه و نگرش مثبت و تقریبی میان امت اسلامی و پیروان مذاهب مختلف اسلامی کرد و گسترش صلح عادلانه را در تمام لحظه‌های زندگی پُر بارش به‌عنوان یک خیر احسن، سرلوحه اندیشه‌های خیرخواهانه برای تمامی انسان‌ها قرار داده بود، خسارتی بزرگ می‌داند و فقدان وی را به  رهبر معظم انقلاب اسلامی، علمای اسلام و  امت اسلامی به خصوص مردم قدردان و قدرشناس ایران اسلامی، شبکه نخبگان مرتبط و اعضای کمیته‌های مجمع جهانی صلح اسلامی  و تمامی انسان‌های خیرخواه و عدالت طلب تسلیت عرض می‌کند.


انتهای پیام/4033/


انتهای پیام/

ارسال نظر