صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۴۹ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
پارساپور:

آموزش غیر‌حضوری باید به‌عنوان اصلی آموزشی جدی گرفته شود

رئیس شورای تخصصی آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی هرمزگان گفت: جدی نگرفتن آموزش غیر‌حضوری در دانشگاه‌ها ضربه جبران‌ناپذیری از نظر بنیه علمی به جامعه وارد می‌‌کند که باید به‌عنوان اصلی آموزشی مورد توجه قرار گیرد.
کد خبر : 509157

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از بندرعباس، آتسا پارساپور صبح امروز در جلسه ستاد آموزش غیرحضوری دانشگاه آزاد اسلامی استان هرمزگان که با حضور تمام اعضای ستاد به‌صورت ویدئوکنفرانس برگزار شد با تأکید بر لزوم آگاهی‌بخشی دانشجویان برای اهمیت دادن به آموزش مجازی گفت: در گام نخست دانشگاه باید با اطلاع‌رسانی به‌موقع و بالابردن سطح آگاهی دانشجویان بتواند آموزش با‌کیفیت و اثربخش ارائه دهد.


عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس عنوان کرد: گام دوم، ایجاد سایه امن و مطمئن بین دانشجویان بابت جدیت مسأله آموزش غیرحضوری است به‌نحوی که این اطمینان منجر به از بین بردن تفاوت نوع آموزش بین آنان شود.



وی با بیان اینکه رویکرد آموزش مجازی باید تجلی‌گر آموزش حضوری به‌ویژه در دروس غیرنظری باشد، افزود: مدرس باید بتواند از تنوعی که در روش‌های تدریس موجود است و تلفیق آنها با یکدیگر استفاده کرده و بتواند دروس عملی، نظری و کاربردی را به‌درستی و مطابق با اهداف و سرفصل‌های آموزشی تدریس کند.


معاون آموزش و تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با تأکید بر استفاده بهینه از امکانات، تجهیزات و ظرفیت موجود دانشگاه گفت: تلاش بر این است تا با هم‌‌اندیشی و عملیاتی‌کردن برنامه‌های جامع و کامل آموزشی بتوانیم شرایط ایده‌آل برای فراگیری دانشجویان فراهم کنیم.


به گزارش آنا، چگونگی اشتراک‌گذاری آسان‌تر منابع و فایل‌های صوتی آموزشی و ایجاد سهولت یادگیری دانشجویان، سنجش و ارزیابی مستمر و پایانی برای دریافت بازخورد مناسب دانشجویان در فرایند یاددهی، پیشنهاد طراحی و توسعه نرم‌افزارهای موبایلی برای دسترسی سریع‌تر و راحت‌تر دانشجویان به فایل‌های صوتی و تصویری و پیشنهاد چند سیستم‌ آموزش الکترونیکی به عنوان سیستم‌های مکمل برای فعالیت‌های آموزشی دانشجویان از موارد مطح شده در این جلسه بود.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر