صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۱۵ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

به‌روزرسانی جدید گوگل مپ دید بهتری از نواحی مختلف ارائه می‌دهد

گوگل قصد دارد در نسخه جدید اپلیکیشن سرویس نقشه خود تصاویر واقعی‌تری را به کاربران ارائه دهد.
کد خبر : 509137

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، گوگل مپ یا همان سرویس نقشه گوگل در به‌روزرسانی جدید خود تصاویر ماهواره‌ای را با وضوح و دقت بیشتری نمایش می‌دهد. یعنی در نسخه جدید این برنامه کاربران می‌توانند به راحتی تفاوت ساختاری مناطق مختلف زمین را از هم تشخیص دهند و تصاویری واقعی‌تری را ببینند.


ویژگی‌های طبیعی و ساختار زمین‌شناسی هر منطقه برای کسانی که قصد سفر دارند اهمیت زیادی دارد. سرویس نقشه گوگل کوه‌ها، جنگل‌ها، دره‌ها و سایر نواحی کره زمین را با رنگ‌ها و شکل‌های خاصی نشان می‌دهد. تفاوت در نوع رنگ هر منطقه باعث می‌شود کاربران به راحتی نوع طبیعت هر ناحیه را شناخته و با آگاهی قبلی به آن محل سفر کنند.



به عنوان مثال در منطقه‌ای مانند ایسلند که بخش زیادی از آن پوشیده از برف و یخ است تصاویر ماهواره‌ای معمولا جزئیات دقیقی از محل انباشت برف‌ها نمایش نمی‌دهد ولی گوگل در نسخه آینده نقشه این شرکت محل‌های با برف کمتر و بدون برف را به طور دقیق مشخص کرده و هر کدام را با رنگ‌های متفاوتی نمایش می‌دهد. از همین رو گوگل مپ جدید را می‌توان اپلیکیشنی کاربردی‌تر از گذشته دانست.


گذرگاه‌های عابران پیاده، مناطق مسکونی، مسیرهای مخصوص حرکت خودروهای الکتریکی و هیبریدی و جاده‌های فرعی از جمله دیگر ویژگی‌هایی است که امکانات مشاهده و مسیریابی آن‌ها در سرویس نقشه گوگل به زودی فراهم می‌شود. گوگل مپ جدید قرار است به طور همزمان برای هردو سیستم عامل اندروید و iOS عرضه شود.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

برچسب ها: گوگل مپ نقشه گوگل
ارسال نظر