صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۳۶ - ۲۹ مرداد ۱۳۹۹

آغاز محرم 1399 چه تاریخی است؟

عاشورا و تاسوعای حسینی از مهم ترین روزها در تاریخ اسلام برای شیعیان است که در آن حماسه کربلا و شهادت حضرت امام حسین (ع) اتفاق افتاده است.
کد خبر : 509048

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، ماه مُحَرّم یا محرم الحرام اولین ماه قمری است که یادآور مصیبت بزرگ سید الشهداء علیه السلام و ماه اندوه و حزن شیعیان است. علت نامگذاری این ماه به نام محرم الحرام، حرام بودن جنگ در این ماه حتی در زمان جاهلیت اعراب بود. مسلمانان در این ماه و ماه صفر به عزاداری برای سالار شهیدان امام حسین علیه السلام می پردازند.
امام حسین علیه السلام در محرم سال 61 هجری به دعوت مردم کوفه راهی کوفه شد و با بی وفایی کوفیان مواجه شد و در دشت کربلا در روزهای تاسوعا و عاشورا که روز نهم و دهم محرم می باشد او و یارانش به مظلومانه ترین شیوه ممکن به شهادت رسیدند.



در این ماه و خصوصا در ده روز آغازین آن هر کدام از شیعیان بلکه هر مسلمانی وظیفه دارد تا حزن و اندوه خویش را در عزای فرزند رسول خدا صلی الله علیه وآله ابراز نماید گریستن درعزای امام حسین علیه السلام، سیاه پوشیدن، شرکت در مجالس عزا، برپاکردن مجالس عزا ویا کمکهای مادی ومعنوی در بهتر برگزارشدن این مجالس، راه انداختن دسته جات عزاداری و هر عملی که مصداق اقامه عزا برای سیدالشهداء علیه السلام باشد در تقرب انسان به خدای متعال نقش بسیار مهمی دارد.




تاریخ ماه محرم امسال


شروع یا روز اول (یکم) ماه محرم سال 1442 قمری برابر با روز جمعه 31 مرداد 1399 خورشیدی و مصادف با 21 اوت 2020 میلادی میباشد. شب اول عزاداری ماه محرم برابر با پنجشنبه 30 مرداد است.
پایان یا روز آخر (بیست و نهم) ماه محرم سال 1442 قمری برابر با روز جمعه 28 شهریور 1399 خورشیدی و مصادف با 18 سپتامبر 2020 میلادی میباشد.


 



تاریخ تاسوعا و عاشورا


روز 8 شهریور ماه روز تاسوعا و روز 9 شهریور ماه روز عاشورا است.


تاریخ اربعین99


روز 17 مهر روز اربعین حسینی است.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر