صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۲ - ۲۷ مرداد ۱۳۹۹
معاون گردشگری کشور خبر داد؛

تعیین برنامه‌های فرابخشی گردشگری بین‌المللی در دوران کرونا و پسا‌کرونا

معاون گردشگری کشور گفت: برای حضور جدی در بازار جهانی گردشگری در دوران کرونا و بعدازآن، ابعاد، محتوا و محدوده جغرافیایی برنامه‌های فرابخشی گردشگری به‌منظور اعتمادسازی و جذب حداکثری گردشگران بین‌المللی تعیین شد.
کد خبر : 508670

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، ولی تیموری در رابطه فعالیت گردشگری در دوران کرونا و بعدازآن گفت: برنامه‌های معاونت گردشگری در دوران بحران کرونا، تمرکز بر اصلاح مشکلات فعلی و توسعه زیرساخت‌های روابط بین‌المللی صنعت گردشگری، ارتقای سطح همکاری‌های گردشگری بین‌المللی دوجانبه و چندجانبه از طریق برگزاری وبینارهای مشترک مجازی با بخش تخصصی گردشگری کشورهای بازار هدف برای توسعه گام‌به‌گام روند گردشگری بین‌المللی در دوران کنونی و آماده‌سازی تدریجی برای دوران بعد از کرونا به دستگاه‌های ذی‌ربط با گردشگری در خارج از کشور منتقل‌شده است.


وی افزود: نمایندگان دستگاه‌های مذکور نیز ضمن برشمردن زمینه‌های همکاری فرا بخشی گردشگری بین‌المللی، آمادگی خود را برای بهره‌گیری کامل از ظرفیت‌های نمایندگی‌های تابعه در خارج از کشور در قالب نقش حمایتی و تسهیلگری به‌ویژه در زمینه معرفی و اطلاع‌رسانی قابلیت‌های گردشگری کشور اعلام کرده‌اند.


معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی به‌عنوان متولی صنعت گردشگری کشور به‌منظور تحقق بخشیدن به رسالت‌های خود برای سیاست‌گذاری کلان و تدوین الگویی واحد، منسجم، جامع و پایدار، سند راهبردی توسعه گردشگری کشور را ارائه و ذیل آن احکامی ازجمله بسته دیپلماسی گردشگری با ماهیت قانونی و لازم‌الاجرا شدن تعریف کرده است.


تیموری با اشاره به اینکه بسته دیپلماسی گردشگری به دنبال استفاده از دیپلماسی برای حرکت به سمت توسعه گردشگری و کمک به افزایش گردشگران ورودی است، تصریح کرد: در این بسته، ایران به دنبال معرفی چهره واقعی خود در سطح بین‌الملل، اصلاح تصویر منفی و زدودن ایران هراسی برای تقویت انگیزه سفر به ایران و افزایش گردشگران ورودی است که با همکاری فرا بخشی ذیل احکام سند توسعه راهبردی گردشگری محقق خواهد شد.


در حکم مربوط به بسته مزبور در سند راهبردی توسعه گردشگری آمده است: وزارت امور خارجه با همکاری وزارتخانه، باهدف افزایش ورود گردشگران خارجی به کشور بسته دیپلماسی گردشگری را به‌گونه‌ای تهیه کند که منجر به ایجاد و ترویج تصویر ذهنی مثبت از ایران در کشورهای بازار هدف گردشگری موردنظر وزارتخانه شود.


انتهای پیام/4145


انتهای پیام/

ارسال نظر