افزایش دقت و چابکی با سامانه روابط عمومی دیتاک
به گزارش گروه رسانه های دیگر خبرگزاری آنا بیش از چند دهه است که روابط عمومی بهعنوان یکی از بخشهای حیاتی سازمانهای دولتی و شرکتهای خصوصی شناخته میشود و متخصصین معتقدند در عصر حاضر روابط عمومی آنلاین رویکرد و روشی کمهزینه؛ اما دقیق برای ایجاد ارتباط و ترسیم تصویر مناسب از سازمان و برند است.
این مسئله زمانی جدیتر شد که فضای دیجیتال و اینترنت سهم زیادی در دنیای کسبوکارها و سازمانهارا به دست آورد و برندهامیبایست در سریعترین زمان ممکن از بین حجم عظیمی از دادهها و محتواهای تولیدی،اتفاقات و رخدادهای مهم را شناسایی و نسبت به آنهاموضعگیری کنند.
از سوی دیگر توسعه کسبوکارها در بستر دیجیتال، منجر شد که رصد و ردیابی رقبا و ارائه واکنش درست و مناسب نسبت به آنها به یکی از الزامات جدی و فعالیتهای مهم تیم بازاریابی تبدیل شده و واحد روابط عمومی آنلاین مسئول اصلی پیاده سازی و اجرای آن در سازمان شود.
اما تیم روابط عمومی همیشه در طی این فرآیند با مشکلات و چالشهای زیادی روبهرو بوده است. تفاوت روابط عمومی موفق و ناموفق در این است که کدام یک سریعتر می توانند برای این چالشها،راهکار مناسب پیدا کنند.
برندها معمولاً با چالشهای متعددی در این زمینه دست و پنجه نرم میکنند که در ادامه به چند مورد مهم اشاره میکنیم:
چگونه قبل از رقبا و در زمان مناسب از روندها؛ وقایع و افکار عمومی مشتریان و مخاطبان خودآگاه شویم؟
چگونه در میان حجم انبوهی از دادهها، محتوای صدها سایت خبری،کانال تلگرام، پیج اینستاگرام و توییتر را رصد کرده و دادههای آنها را برای تصمیمگیری مناسب و سریع به دانش تبدیل کنیم؟
چگونه از احساسات و دیدگاه مخاطبان برند خود پیرامون اتفاقات و رویدادهای پرتنش و مهم اطلاع داشته باشیم و متناسب با این احساسات موضع مناسب را تشخیص دهیم؟
در تاریخ همواره شاهد نابودی برندهایی بودیم که به دلیل عدم درک احساسات مردم نسبت به وقایع و ندیدن اتفاقهای آتی به کام مرگ کشیده شدهاند یا متحمل خسارات فراوان شدهاند.
به همین خاطرامروزه درک درست از آنچه در افکار، احساسات و رخدادهای جامعه هدف هر برند وجود دارد، به نیازی ضروری مبدل گشته است.
روابط عمومی داده محور
امروزه شرکتها و برندهای پیشرو از دادههای سیال و خامی که در فضای دیجیتال تولید می شوند بهعنوان هسته اصلی و بنیادیدر تدوین استراتژیهای روابط عمومی آنلاین خود استفاده میکنند.
آنها میدانند که با تسلط بر رویدادهها و پایش مستمر فضای دیجیتال میتوانند از تغییرات و اتفاقات روز، زودتر از رقبا آگاهی یابند و در کمترین زمان ممکن گزارشهای آماری و دقیقی بر اساس احساسات و نظراتمخاطبان طراحی کنند که اساس تصمیمگیری های آتی آنها خواهد بود.
در این شرایط نرخ موفقیت روابط عمومی آنلاین هر برند، به واسط درک درست از رفتار جامعه هدف، بهینهسازی استفاده از منابع و صرفهجویی در زمان افزایش مییابد که این مسئله باعث صرفهجویی در ساختار هزینههای بازاریابی و تبلیغات برندهامیشود.
در این میان بنا بر گزارشهای منتشرشده امروزه برندها از ابزارهای روابط عمومی آنلاین برای رصد فضای دیجیتال استفاده میکنند. ابزارهایی که به برند، از میان انبوهی از دادهها دانش شفاف و کاملاً دقیق هدیه میدهد.
از این ابزارها برای آنالیز دقیق شبکههای اجتماعی، سایتهای محتوایی، خبرگزاریها و... استفاده میشود. چراکه متخصصین معتقدند این منابع بهشدت ارزشمند و حاوی اطلاعات دقیق برای پیشبرد اهداف روابط عمومی هستند.
شبکههای اجتماعی و روابط عمومی آنلاین
اگر این مسئله را بپذیریم که در هر جامعه تعدادی شبکه اجتماعی پرطرفدار وجود دارد که مردم هرروز بخش مهمی از زمان خود را صرفاشتراکگذاری افکار، احساسات و انتشار رویدادها میکنند، با این واقعیت رو به رو میشویم که شبکههای اجتماعی دنیایی از دادهها و اتفاقات در دل خود ایجاد کرده که شرکتها می توانند از دل این دادهها خوراک محتوایی روابط عمومی برند خود را به دست بیاورند.
برندهای جهانی به کمک شبکههای اجتماعی و جریان سیال و مستمر دادههایی که در آنها خلق میشود، پاسخ چالشها و سؤالات خود را بهخوبی پیدا میکنند، به عنوان مثالشبکههای اجتماعی و دادههای آنمیتوانند برای سوالات زیر پاسخ مناسب ارائه دهند:
مخاطبان من، چه تصویری از محصول و برند من در ذهن خوددارند؟
احساسات مردم نسبت به رویدادها یا اتفاقات مهم روز چگونه بوده و واکنش مناسب کدام است؟
جامعه هدف من در مورد برند من چه محتوایی تولید کرده است و بهترین واکنش به آنها بر اساس احساسات مخاطبانم میتواند چگونه باشد؟
اینها تنها بخش کوچکی از ابهامات و سوالاتی است که واحد روابط عمومی می تواند با کمک گرفتن از دادهها و محتوای شبکههای اجتماعی به آنها پاسخ دهد.
دیتاک چگونه به کمک روابط عمومی آنلاین میآید؟
سامانه روابط عمومی دیتاک یکی از محصولات مبتنی بر هوش مصنوعی است که میتواند به صورت حرفهای و با دقت بالا بهعنوان بازوی قوی و چابک روابط عمومی آنلاین سازمانها در خلق فعالیتها و برنامههای هوشمند عمل کند و همچنین بستر ارتباط مستقیم و نیاز محور با مخاطبان را برای برندها فراهم کند.
ابزار روابط عمومی آنلاین دیتاک میتواند محتوای فارسی خبرگزاریها و روزنامههای آنلاین و شبکههای اجتماعی پرمخاطب اینستاگرام، توییتر و تلگرام را جمعآوری کند، سپس بهوسیله بیگ دیتا و الگوریتمهای هوش مصنوعی با نرمال کردن دادهها تمامی محتواهای تولیدشده در این پلتفرمها را آنالیز و تحلیل کند، تا مدیران روابط عمومی بدانند که چه محتوایی با چه سبک احساساتی در مورد محصولات برند،در فضای دیجیتال وجود دارد.
تیم دیتاک به پشتیبانی 9 سال تجربه در این حوزه؛ حجم بالایی از دادهها را در شبکههای اجتماعی و خبرگزاریها جمعآوری کرده و به وسیله الگوریتمهای هوش مصنوعی و داده کاوی در یک محیط کاربرپسند اقدام به تحلیل و آنالیز جامع محتواهای موجود میکند.
اینکار باعث میشود تا با کمک گرفتن از دادهها، درک مناسب و دقیقی از نیاز مشتریان سازمان و انتظاراتی که از تعامل با برند دارند، برای مدیران ایجاد شود.
سامانه روابط عمومی دیتاک دارای داشبورد اختصاصی برای هر سازمان است که در آن مدیران روابط عمومی قادر هستند در میان حجم انبوهی از محتواهای فضای دیجیتال جستجوی پیشرفته انجام داده و به وسیله فیلترگذاری هوشمند به محتوای اصلی و مرتبطی که نیاز دارند دسترسی پیدا کنند.
از سوی دیگر با تفکیک محتوای رسانهها و خبرگزاری ها و آنالیز دقیق آنها در این سامانه، مدیران روابط عمومی میتوانند موجهای خبری و روندهای دنیای دیجیتال را کشف کنند و موضع مناسبی نسبت به آنها اتخاذ کنند.
از قابلیتهای دیگر این سامانه، ابزار بولتن ساز پیشرفته است که سازمان ها میتوانند از بسترها و منابع مختلف، بولتنهای یکپارچه بسازند و با قابلیت شاخصگذاری این ابزار در خروجی بولتن، شاهد گزارشی جامع از تحلیلهای آماری کاربردی باشند.
شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با این سامانه و دریافت نسخه یدموی ۷ روزه به بخش آموزش سامانه روابط عمومی در بلاگ دیتاک مراجعه نمایید.
همچنین برای کسب اطلاعات بیشترمیتوانید از وبسایت این شرکت به آدرسdataak.com دیدن کنید.
انتهای پیام/4127
انتهای پیام/