صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۵۱ - ۲۶ مرداد ۱۳۹۹

هوش مصنوعی گوگل برای شناخت دقیق‌تر محصولات فروشگاهی توسعه می‌یابد

گوگل قصد دارد توانایی‌های فناوری هوش مصنوعی را برای شناخت دقیق‌تر محصولات فروشگاهی گسترش دهد.
کد خبر : 508490

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، مهندسان شرکت گوگل به سرپرستی چائو چن، مهندس ارشد بخش نرم‌افزار این شرکت در تلاش هستند تا فناوری هوش مصنوعی را به گونه‌ای ارتقا دهند که دیگر برای شناخت محصولات و کالا‌های مختلف در فروشگاه مشکلی نداشته و خدمات ایده‌آلی را به کاربران ارائه دهد.


در سال‌های اخیر با بهره‌گیری از ظرفیت‌های فناوری هوش مصنوعی تغییرات زیادی در نوع رفتارهای روزمره مردم به وجود آمده است. به‌عنوان مثال امروز دیگر مردم همانند چند دهه پیش الزامی به خروج از خانه برای خرید کردن ندارند. یعنی کاربران اینترنت به راحتی می‌توانند تنها با چند کلیک ساده اجناس مورد نظر خود را خریداری کرده و جلو در خانه تحویل بگیرند.



بخش زیادی از این سامانه‌های پرکاربرد به فناوری هوش مصنوعی مجهز بوده و نیازهای روزمره مردم را برطرف می‌سازند. اما هوش مصنوعی هنوز به‌طور کامل توسعه نیافته و در مواردی دچار ضعف است به‌عنوان مثال دستگاه‌های مجهز به این فناوری در تشخیص ویژگی‌های برخی از اجناس فروشگاهی دارای مشکل هستند.


حالا گوگل بانک‌های اطلاعاتی هوش مصنوعی خود را به‌روزرسانی کرده و هزاران قلم کالا را برای دستگاه‌های مختلفی که در سرویس‌های خدمات فروشگاهی یا جابه‌جایی کالاها کار می‌کنند بازتعریف کرده است. با به وجود آمدن چنین شرایطی کاربران سرویس‌های مختلف گوگل امیدوارند در آینده پس از سفارش محصولات خود از سایت فروشگاه دقیقا همان اجناس مورد نظر را تحویل گرفته و دستگاه دچار خطا نشود.


قرار است در این طرح هوش مصنوعی گوگل به‌طور دقیق همه کالاهای موجود در فروشگاه را شناسایی کرده و زمانی که مشتری محصولی را سفارش می‌دهد با اطلاع از موقعیت قرارگیری آن دقیقا به همان محل برود.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر