صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

ایران به دنبال بازیابی بازار فرش خود در آمریکا

عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش با اشاره به اینکه ایران پس از سال 2010 بهترین بازار فرش صادراتی خود یعنی آمریکا را از دست داد، عنوان کرد: اکنون در بازار کشورهای دیگر نیز رو به افت هستیم.
کد خبر : 50842

مرتضی میری در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی آنا افزود: در بحران اقتصادی بازارهای اروپایی به خصوص کشورهای آلمان، اتریش و سوییس که از بازارهای سنتی صادرات فرش ما بودند، با کاهش حجم تجاری رو به رو شدیم.


وی گفت: پس از اینکه بازارهای اروپا را از دست دادیم، نگاهمان به سمت شرق رفت و حرکت‌هایی در چین انجام شد که به ثمر نرسید، اما وضعیت صادراتمان در ژاپن نسبتاً مناسب است.


میری با اشاره به اینکه رقم کنونی تجارت فرش در دنیا پایین‌تر از چند سال گذشته است، اظهار کرد: در 15 سال گذشته تجارت فرش به پایین‌ترین سطح خود رسیده و به تبع آن صادرات فرش ما نیز کاهش پیدا کرده است.


این عضو اتحادیه تولیدکنندگان و صادرکنندگان فرش ایران گفت: با همکاری‌هایی که میان اتحادیه و مرکز ملی فرش شروع شده است، قصد داریم با بازسازی زمینه‌ها و حفظ بازارهای گذشته، بازار فرش ایران را توسعه دهیم.


وی با بیان اینکه در شرایط پسابرجام نگاهمان به باز پس‌گیری بازار آمریکا خواهد بود، افزود: با توجه به غیبت 5 ساله ما در این کشور، پس گرفتن بازار یک مقدار زمان می‌برد و هرچند این کار سخت است اما سعی می‌کنیم به رشد مورد نظر برسیم.


میری اظهار کرد: اکنون صادرات فرش ما به 300 میلیون دلار رسیده که در 2 سال اخیر پایین‌ترین سطح خود را تجربه کرده است.


وی با اشاره به اینکه زمانی ما یک میلیارد و 500 میلیون دلار صادرات در زمینه فرش داشتیم، عنوان کرد: امیدواریم باز شدن بازار آمریکا این رقم را تا حدود 500 میلیون دلار افزایش دهد و بعد سیر صعودی را شروع کنیم.


انتهای پیام/

ارسال نظر