صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۱۷ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی در گفت‌و‌گو با آنا:

هفته آینده روند پذیرش در رشته آینده پژوهی آغاز می‌شود

معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی از اتمام مراحل اداری راه اندازی رشته آینده پژوهی را ظرف یک ماه آینده خبر داد و گفت:‌ با داشتن کادر مجرب و عاری از هر گونه بوروکراسی اداری، اوایل سال آینده ثمرات این سیاست گذاری را در دانشگاه خواهیم دید.
کد خبر : 5081

دکتر علوی فاضل در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با یادآوری این نکته که همه معاونین و بخش‌های اجرایی دانشگاه دنباله رو سیاست‌ها و تدابیر دکتر میرزاده هستند، اظهار داشت:بنده نیز از زحمات دکتر میرزاده به دلیل دقت و توجه به زیر مجموعه‌های خود تشکر می‌کنم بنابراین این نگاه و نیت خالص دکتر میرزاده همکاری و دقت تمامی مسئولان دانشگاهی را می‌طلبد و باید به بهترین نحو سیاست‌های دانشگاه را انعکاس داد.


علوی فاضل با اشاره به سیاست‌های کلی مد نظر آیت الله هاشمی رفسنجانی در اجلاس شصت و نهم، تاکید کرد: بنابر نظر دکتر میرزاده، این سیاست‌ها به تمامی معاونین ابلاغ شد تا هر چه سریع‌تر به مرحله اجرا برسد؛ در واقع این سیاست‌ها پایه اصلی به روز شدن دانشگاه آزاد اسلامی است تا خود را مطابق نظر مخاطبین و دانشجویان به روز کند.


وی در ادامه با اشاره به حمایت دانشگاه از دانشجویانی که توان مالی ندارند، خاطر نشان کرد: ‌توجه به اینگونه مسائل نشان دهنده این است که دیدگاه دانشگاه آزاد اقتصادی و مالی نیست و بر اساس سیاست‌های موسس دانشگاه بر پایه توسعه آموزشی و محرومیت زدایی شکل گرفته است.


معاون سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با یادآوری این موضوع که یکی از بزرگ‌ترین محرومیت‌های مردم در قبل از انقلاب محرومیت علمی و فناوری بود، افزود: بنای دانشگاه آزاد از بین بردن این محرومیت بود تا تبعیض علمی را از جامعه بزداید و امروز نیز براساس‌‌ همان سیاست است که به دانشجویان بی‌بضاعت کمک می‌کند.


وی با اشاره به تربیت نیروی متخصص و راه‌اندازی رشته تحصیلی آینده پژوهی خاطر نشان کرد: ‌دانشگاه آزاد با دیدگاه محرومیت زدایی شکل گرفت و امروز نیز‌‌ همان دیدگاه با نگاه به آینده دانشگاه آزاد را هدایت می‌کند و دور اندیشی موسسین به ویژه آیت الله هاشمی، دانشگاه را با افق روشنی رو به جلو می‌برد و تربیت نیروی متخصص و نگاه به آینده تایید کننده دیدگاه اصلی موسسین است.


علوی فاضل در ادامه با تشریح برنامه‌های معاون سنجش و پذیرش به مناسبت سالگرد دانشگاه آزاد اسلامی، افزود: برنامه‌های مد نظر معاونت سنجش و پذیرش تثبیت موفقیت‌های دانشگاه در توسعه تحصیلات تکمیلی است و رشته‌هایی که مهرماه سال گذشته با حمایت دکتر میرزاده به واحد‌ها واگذار شد که این ظرفیت را باید تثبیت کنیم.


وی با اشاره به تنوع بخشی در پذیرش دانشجو ادامه داد: ‌پذیرش دانشجو در مقاطع مختلف نیز در برنامه های معاونت سنجش و پذیرش قرار گرفته و اکنون نیز راه اندازی دکترای پژوهش محور با همکاری پژوهشکده آینده پژوهی در حال اجرا است تا بتوانیم ظرفیت‌های جدیدی در دانشگاه ایجاد کنیم و تا سال آینده نیز این برنامه را اجرایی خواهیم کرد.


علوی فاضل در ادامه با بیان اینکه محل فیزیکی پژوهشکده آینده پژوهی با همکاری دبیرخانه تشخیص مصلحت نظام در دانشگاه آزاد اسلامی دایر شد، افزود: این پژوهشکده که متعلق به دانشگاه آزاد و مجمع تشخیص مصلحت نظام است، دانشجوی دکترای پژوهش محور پذیرش می‌کند که مصاحبه این عزیزان از هفته آینده شروع خواهد شد و با شرط معدل اولیه می‌توانند تحصیل خود را در رشته آینده پژوهی آغاز کنند.


وی در پایان با بیان اینکه امیدوارم با همکاری دانشگاه و مجمع تشخیص مصلحت نظام اولین گام برای اجرایی شدن فرمایش آیت الله هاشمی برداشته شود، خاطر نشان کرد: با یاری خداوند تا یک ماه آینده تمامی مراحل اداری راه اندازی این رشته به اتمام خواهد رسید و با داشتن کادر مجرب و عاری از هرگونه بوروکراسی اداری اوایل سال آینده ثمرات این سیاست گذاری را در دانشگاه خواهیم دید.


انتهای پیام/

ارسال نظر