صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۴ - ۲۱ مرداد ۱۳۹۹
قائم‌پناه مطرح کرد؛

تشریح جزئیات طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش»/ اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همواره با چالش‌ همراه است

دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور به تشریح ارائه طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» پرداخت.
کد خبر : 507362

به گزارش خبرنگار حوزه تشکل‌های دانشجویی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حمیدرضا قائم‌پناه در جلسه هم‌اندیشی بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان با خبرنگاران پیرامون طرح «اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش» که صبح امروز در سازمان بسیج دانشجویی کشور برگزار شد، اظهار کرد: اگرچه کارهای خوبی در مسئله آموزش و پرورش شده اما سوالات مختلفی در آن وجود دارد. آموزش و پرورش نظامی براساس کشورهای غربی است و باید تحول بنیادین آموزش و پرورش را دنبال کرد.
وی افزود: ضریب دادن بیشتر از حد رسانه‌ها به خصوص رسانه ملی به معیشت و حقوق معلمان، هویت معلمی را نشانه گرفته است و جای نقد دارد و در طرح اقدام رسانه‌ای برای تحول بنیادین آموزش و پرورش به آن اشاره کرده‌ایم که جزوه کامل این طرح را در اختیار رسانه‌ها قرار می‌دهیم.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور بیان کرد: با رویکرد حل مسئله می‌توانیم کارهای خوبی در زمینه تحول بنیادین آموزش و پرورش انجام دهیم‌. گام اول در حوزه رویکرد حل مسئله، کشف مسئله و پیدا کردن آن از میان گفتگوها و حساس شدن نسبت به مسائل است. گام دوم کشف پاسخ مسئله در قالب برگزاری نشست‌های گفتگومحور، برگزاری نشست‌های نقد و مناظره، ارتباط با کارشناسان این حوزه و نمایه‌سازی ایده‌ها و پرداختن و تشریح مسائل است.
قائم‌پناه ادامه داد: گام سوم که در نظر گرفته‌ایم، گفتمان‌سازی در قالب تولیدات رسانه‌ای، گفتگو با مردم و استفاده از فضای مجازی است. گام چهارم مطالبه‌گری در قالب مصاحبه با مسئولان و برگزاری میزگرد با حضور مسئولان مربوطه است و گام پنجم اقدام میدانی در قالب تهیه گزارش میدانی و بررسی مسائل و مشکلات از نزدیک است.
وی خاطرنشان کرد: ضرورت تحول بنیادین در آموزش و پرورش با پرداختن به مسائل موجود، موضوعی مهم است. بررسی نظام مسائل آموزش و پرورش از طریق نشست خبری با کارشناسان (وزرا، اساتید دانشگاه و...) و یادداشت‌های موضوع‌محور، بررسی عملکرد آموزش و پرورش و وضع موجود آن از طریق مصاحبه با معلمان و خانواده‌ها، تولید محتوا از سطح مدرسه و... را باید با کمک رسانه‌ها جلو ببریم.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه فرهنگیان کشور گفت: بررسی ضرورت تحول بنیادین آموزش و پرورش از منظر تاریخی از طریق بررسی ستاد طرح کلیات نظام آموزش و پرورش ایران سال ۶۷ از طریق نشست‌های خبری و میزگرد با حضور و دعوت از اساتید پیشنهادی مانند صافی، فرشیدی، فانی، حداد عادل و همچنین بررسی مطالبات رهبر معظم انقلاب پیرامون تحول بنیادین آموزش و پرورش از طریق تولید محتوا در دستور کار ما قرار دارد که با کمک رسانه‌ها دنبال کنیم.
قائم‌پناه افزود: معنای حقیقی تحول را باید به صورت جدی دنبال کنیم‌. پیشنهاد ما تلاش برای رسیدن به معنای دقیق‌تر تحول از طریق برگزاری میزگرد و نشست خبری با حضور کارشناسان این حوزه و مسائل دیگر است. همچنین اسباب تحول، ملزومات و موانع آن و بررسی چالش‌های موجود نظام آموزش و پرورش را پیگیری می‌کنیم.
وی خاطرنشان کرد: اجرای سند تحول بنیادین آموزش و پرورش همواره با چالش‌هایی همراه بوده است که پیگیری حل این چالش‌ها از نکات قابل توجهی می‌تواند باشد که رسانه‌ها می‌توانند با آن بستر به نظام تعلیم و تربیت کمک کنند. چالش‌هایی اعم از عدم آشنایی بدنه آموزش و پرورش با سند تحول بنیادین، رویکرد تحریف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و چالش اسناد بیگانه و همچون سند آموزش ۲۰۳۰ در حوزه سند تحول وجود دارد.
دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی کشور گفت: کمبود نیروی انسانی، طرح خرید خدمات آموزشی و فساد حکمرانی در نظام آموزش و پرورش از جمله موضوع‌های دیگری است که در طرح اقدام رسانه‌ای برای تحول بنیادین آموزش و پرورش در نظر گرفته‌ایم. پیشنهاد ما به رسانه‌ها ضریب رسانه‌ای به اقدامات تشکل‌های دانشجویی پیرامون مبارزه با فساد حکمرانی در آموزش و پرورش، اطلاع‌رسانی و گفتمان کردن این موضوعات با تهیه بسته‌های خبری، برگزاری میزگردها و نشست‌ها حول این محور، برگزاری مناظره یا مصاحبه با وزیر اسبق آموزش و پرورش و به چالش کشیدن و قرار دادن او در مقام پاسخگویی، پیگیری و مطالبه موضوعات از قوه قضائیه و رسانه‌ای کردن تبعات و آسیب‌های این تصمیمات به نظام آموزشی است.
قائم‌پناه گفت: برای موضوعات خصوصی‌سازی در آموزش و پرورش، نظام رتبه‌بندی معلمان، محتوای کتب آموزشی و عدالت آموزشی، پیشنهادهای خوبی داریم که در برنامه پیشنهادی اقدام رسانه‌ای در جهت تحول بنیادین آموزش و پرورش به رسانه‌ها می‌دهیم.
انتهای پیام/۴۱۱۸/


انتهای پیام/

ارسال نظر