صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۰۰ - ۲۲ مرداد ۱۳۹۹
گلرو در گفتگو با آنا:

طرح روحانی برای گشایش اقتصادی باید در مجلس مطرح شود/ دولت مشکل را بیشتر نکند

عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی گفت: رئیس جمهور فارغ از جلسه سران قوا باید طرح گشایش اقتصادی را در صحن مجلس برای نمایندگان مطرح کرده و تشریح کند تا نمایندگان به بررسی ابعاد آن اقدام کنند.
کد خبر : 507131

عباس گلرو در گفتگو با خبرنگار حوزه مجلس گروه سیاسی خبرگزاری آنا، با اشاره به اظهارات رئیس دولت مبنی بر ایجاد گشایش‌های اقتصادی، اظهار کرد: جزئیاتی از این گشایش‌های اقتصادی هنوز اعلام نشده و انتظار ما تشریح ابعاد این موضوع است.


وی در پاسخ به این سؤال که آیا منظور دولت از گشایش‌های اقتصادی توجه مجدد به برجام است یا مذاکره است، افزود، بعید می‌دانم چنین چیزی باشد، اما حرف نمایندگان مجلس این است که هر گشایشی که رخ می‌دهد، باید از مجاری قانونی بررسی شود تا به این ترتیب از فضای ابهام اجتناب کنیم.


عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: رئیس جمهور فارغ از جلسه سران قوا باید طرح گشایش اقتصادی را در صحن مجلس برای نمایندگان مطرح کرده و تشریح کند تا نمایندگان به بررسی ابعاد آن اقدام کنند.


گلرو با تأکید بر اینکه تحقق گشایش‌های اقتصادی خبری خوشحال‌کننده خواهد بود، گفت: همه منتظر انتشار چنین خبر مسرت‌بخشی هستند، اما به شرط اینکه از مجاری قانونی باشد و مشکلی بر مشکلات ما افزوده نشود.


حسن روحانی، رئیس جمهور روز چهارشنبه هفته گذشته در جلسه هیئت دولت با اشاره به جلسه اخیر شورای عالی هماهنگی اقتصادی قوا گفت: «در جلسه سران قوا، در خصوص طرحی بحث شد و نظرات بسیار به هم نزدیک بود؛ ان‌شاءالله دوشنبه هفته آینده که ادامه جلسه خواهد بود، این طرح به نتیجه برسد و اگر به نتیجه برسد و مقام معظم رهبری موافقت کنند و ما اعلام کنیم، گشایشی از لحاظ اقتصادی در کشور به وجود خواهد آمد و دست دولت مقداری باز می‌شود».


از سوی دیگر رئیس مجلس هم تلویحاً این موضوع را تأیید کرد و روز پنج شنبه هفته قبل در استودیو خبر ۱۴ شبکه یک اظهار کرد: «خبر‌های خوبی در حوزه سامان‌بخشی به اقتصاد (بورس، ارز، ریال و بازار پول) در راه است و آینده خوبی را پیش رو داریم».


وی ادامه داد: «مردم از هفته آینده پیش درآمد طرح‌های جدیدی را که مد نظر است خواهند دید و شاهد آغاز یک تحول در حوزه ثبات اقتصادی خواهیم بود». اگرچه قالیباف هشدار داد که نباید توقع تحول هفتگی و ماهانه داشت؛ اما اثر آن را در فصل‌های پیش رو خواهیم دید و مردم روند تغییر را در زندگی خود احساس می‌کنند.


انتهای پیام/4151/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: گشایش اقتصادی
ارسال نظر