صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۱۴ - ۱۵ مرداد ۱۳۹۹
اسماعیلی در گفتگو با آنا:

۷۰۰ درخت لیمو‌ترش در دانشگاه آزاد اسلامی گچساران سال آینده به بار می‌نشیند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران گفت: سال آینده بهره‌برداری از محصول ۷۰۰ درخت لیمو‌ترش در این واحد دانشگاهی آغاز می‌شود.
کد خبر : 506302



حسین اسماعیلی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در گچساران با اعلام بهره‌برداری از ۷۰۰ اصله درخت لیمو‌ترس در دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران در سال آینده اظهار کرد: سال نخست بهره‌برداری به‌شرط مساعد بودن هوا هر درخت حداقل ۱۰ کیلو میوه می‌دهد که پیش‌بینی می‌شود در مجموع حدود هفت‌ تُن محصول به بار بنشیند.


وی افزود: درختان نارنج این واحد دانشگاهی به 750 اصله درخت رسیده که با استفاده از تمهیداتی تخصصی و رسیدگی مداوم، می‌‌توان از هر درخت تا 50 کیلو میوه نارنج بهره‌برداری کرد.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد گچساران وجود 103 درخت کنار، 160 درخت خرما و 248 درخت بید اکالیپتوس در این واحد دانشگاهی را یادآور شد و گفت: 451 اصله درخت کنوکارپوس(کنوکارپوس درخت همیشه سبز و مقاومی است که مقابل شوری، گرما و کم‌آبی به‌خوبی تاب می‌آورد)، 80 درخت توت، 421 درخت کاج و 3 هزار و 205  شمشاد و مورد در این واحد دانشگاهی وجود دارد که با نگهداری و مراقبت ویژه، طراوت و شادابی بسیار دل‌انگیزی را به فضای 60 هکتاری دانشگاه داده است و هر بیننده‌ای را مجذوب خود می‌کند.


این استاد دانشگاه آزاد اضافه کرد: از مجموع 7‌ هزار 292 اصله درخت موجود در واحد گچساران 2 هزار و 271 اصله درخت به ثمر نشسته و 5 هزار و 31 اصله درخت غیر‌مثمر دیگر به زیبایی و تلطیف هوای این منطقه از شهرستان کمک قابل توجهی می‌کند.


اسماعیلی خاطر‌نشان کرد: آبیاری مداوم، بهره‌گیری از نیروهای کاردان و پرتلاش، استفاده از آفت‌کش‌ها و داروهای و کودهای تقویتی هر‌روزه به‌زیبایی و ثمردهی این درختان کمک می‌کند و فضای سبز این واحد دانشگاهی را به‌یکی از زیباترین فضاهای سبز واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی تبدیل کرده است.


انتهای پیام/۴۱۱۷/4062/





 




انتهای پیام/

ارسال نظر