صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۵۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

معاون سیاسی وزیر کشور:‌ هیچکس نمی‌تواند مانع فعالیت سیاسی احزاب دارای مجوز شود

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: هیچکس نمی‌تواند مانع فعالیت سیاسی احزاب دارای مجوز شود و همه آنها باید مورد حمایت قرار گیرند.
کد خبر : 50601

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، به نقل از ایرنا، محمدحسین مقیمی معاون سیاسی وزیر کشور، امروز (چهارشنبه) در همایش آموزشی و توجیهی اعضای ستاد انتخابات و فرمانداران و بخشداران استان‌های مرکزی، همدان و لرستان در سالن شهدای دولت استانداری همدان اظهار کرد: احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی در کشور فعالیت سیاسی می‌کنند تا جامعه را برای انتخابات آماده کنند.


وی ادامه داد: برخی از این احزاب از نظام جمهوری اسلامی برای فعالیت سیاسی مجوز گرفته‌اند و هیچ‌کس حق ندارد از فعالیت آنها جلوگیری کند.


مقیمی تصریح کرد: عده‌ای فعالیت سیاسی دارند و جلسه‌های خود را برگزار می‌کنند اما مجوز نمی‌گیرند؛ شما فرمانداران مسئول هستید از همه احزاب شناسنامه‌دار که فعالیت سیاسی می‌کنند حمایت کنید.


وی اظهار کرد: احزاب سیاسی در طول سال می‌توانند فعالیت کنند اما تبلیغات انتخاباتی متفاوت است و امسال نیز فقط مدت هفت روز از 29 بهمن تا پایان پنجم اسفندماه حق تبلیغ دارند.


رئیس ستاد انتخابات کشور با بیان اینکه نظام اسلامی یک نظام مردمسالار دینی است افزود: نظام ما مبتنی بر احکام حیات‌بخش اسلام و با حضور حداکثری مردم در همه صحنه‌هاست.


رئیس ستاد انتخابات کشور با اشاره به دو انتخابات پیش رو تصریح کرد: به دنبال این هستیم که انتخابات شکوهمند در کشور برگزار کنیم و برای برگزاری این انتخاب باید قانونمند عمل کرد و قانون را سرلوحه همه کارها قرار داد.


مقیمی افزود: به گونه‌ای عمل کنیم که انتخابات با حضور حداکثری مردم برگزار شود. ببینیم چه کارهایی باید انجام شود و چه کارهایی انجام نشود تا حضور مردم چشمگیرتر باشد و حماسه و حضور حداکثری تحقق یابد؛ مردم باید احساس کنند رأی آنان موثر است.


وی گفت: انتخابات رقابتی نیاز به داوطلبان با روحیات و دیدگاه‌ها و تفکرهای مختلف دارد و همه باید در چارچوب نظام سیاسی و معتقد به اصل ولایت فقیه و معتقد به اعتلا و پیشرفت جمهوری اسلامی ایران باشد.


معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: باید نخبگان جامعه را تشویق کرد که در صحنه انتخابات حضور یابند؛ ما استادان و نخبگان و کارشناسان بسیار با سابقه بالایی داریم که در همه عرصه‌ها حضور داشتند و امتحان خود را پس دادند.


مقیمی افزود: از همه مدرسان دانشگاه‌ها و حوزه‌های علمیه و مدیران باتجربه کشور و حقوقدان‌ها و قضات باید دعوت کرد تا در صحنه انتخابات اعلام آمادگی کنند.


وی ادامه داد: امروز باید پرسید که چرا تعداد این افراد زیاد نیست ما که این همه افراد ارزشمند صاحبنظر نخبه داریم و می‌توانند در صحنه انتخابات حضور پیدا کنند چرا تعداد کمی از آنها پا پیش می‌گذارند.


رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: نخبگان باید بیایند تا رقابت واقعی شکل گیرد و مردم اصلح را انتخاب کنند؛ صندوق رأی ملت، امانت و حق الناس است.


مقیمی افزود: به عنوان برگزارکنندگان انتخابات از امروز و تا روزی که اعتبارنامه‌ها را وزیر کشور امضا کند باید به این امر توجه کرد که صندوق حق‌الناس است زیرا اگر بر اساس بخل و حسد حقی از کسی تضییع شد ما باید در پیشگاه حق پاسخگو باشیم.


وی تصریح کرد: باید به گونه‌ای عمل کنیم که مردم احساس کنند که برگزار کنندگان انتخابات بی‌طرف هستند و برای انتخاب‌کنندگان هم حقوقی است و شرایط مناسبی برای مردم فراهم شود.


رئیس ستاد انتخابات کشور افزود: باید از جو آلوده به افترا و دروغ و تهمت که در موقع انتخابات بیشتر می‌شود جلوگیری شود.


انتهای پیام/

ارسال نظر