صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

سازمان ملل پیش‌نویس 8 قطعنامه را به‌سود فلسطینیان صادر کرد

کمیته چهارم سازمان ملل که ویژه رسیدگی به موضوعات سیاسی و پایان دادن به استعمار است، پیش‌نویس هشت قطعنامه درباره فلسطین را تصویب کرد.
کد خبر : 50598

به‌گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا به‌نقل از پایگاه خبری «فلسطین‌الیوم»، پیش‌نویس این هشت قطعنامه مربوط به آژانس «آنروا» (سازمان امداد و کمک‌رسانی به آوارگان فلسطینی وابسته به سازمان ملل) و کمیته تحقیق ویژه تعر‌ض‌های اسرائیلی علیه ملت فلسطین است.



در جلسه امروز چهارشنبه، پیش‌نویس قطعنامه کمک به آوارگان فسلطینی با 158 رای موافق، یک رای مخالف و 10 رأی ممتنع تصویب شد. همچنین پیش‌نویس قطعنامه مربوط به فلسطینیانی که به‌دنبال اقدامات جنایتکارانه اسرائیل در سال 1697 آواره شدند با 15 رای موافق، 7 رای مخالف و 6 رای ممتنع تصویب شد.


در این گزارش آمده است: کمیته چهارم سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه «عملکرد آژانس آنروا» را با اکثریت 158 رای موافق، 6 رای مخالف و 6 رای ممتنع و همچنین پیش‌نویس قطعنامه «دارایی‌های آوارگان فلسطینی و درآمدهای حاصل از آن» را با 157 رای موافق، 7 رای مخالف و 6 رای ممتنع تصویب کرد.


علاوه بر این، پیش‌نویس قطعنامه «عملکرد کمیته ویژه» با 84 رای موافق، 9 رای مخالف و 74 رای ممتنع و پیش‌نویس قطعنامه «اجرایی کردن توافق ژنو درباره حمایت غیرنظامیان در فلسطین (تصویب شده در تاریخ 12 آگوست 1949) با اکثریت 156 رای موافق، 6 رای مخالف و 7 رای ممتنع تصویب شد.


همچنین پیش‌نویس قطعنامه مربوط به «شهرک‌های اسرائیلی در اراضی اشغالی فلسطین از جمله جولان اشغالی و قدس شرقی» با 154 رای موافق، 7 رای مخالف و 8 رأی ممتنع و نیز پیش‌نویس قطعنامه مربوط به «اقدامات ضد حقوق بشری اسرائیل علیه ملت فلسطین» با 151 رای موافق، 8 رای مخالف و 9 رای ممتنع تصویب شد.


انتهای پیام/

برچسب ها: سازمان ملل
ارسال نظر