صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۴۶ - ۱۳ مرداد ۱۳۹۹

مقایسه فروشگاه اینترنتی مادرآن ، دیجی کالا ، ایمالز و شهروند

در این مطلب سعی کردیم پنج فروشگاه اینترنتی که از نظر کیفیت محصولات در نوع خود و ارائه خدمات به صورت حرفه ای فعالیت می کنند را معرفی نماییم.
کد خبر : 505900

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا، غیرمنصفانه نیست اگر بگوییم که خرید غیر حضوری از فروشگاه اینترنتی یکی از اساسی ترین و مهم ترین دستاوردهای فراگیری اینترنت در عصر حاضر است. تا اواخرقرن نوزده، مردم برای خرید کوچکترین مایحتاج زندگی خود مجبور به گذراندن مسافت های طولانی و صرف وقت وهزینه های بسیار بودند. با گسترش جمعیت جهان و افزایش مشغله مردم، این مشکل هم بزرگتر شده و کمبود وقت برای خرید حضوری، ناراحتی مردم از وضعیت زندگی را فراهم آورده بود. اما در سال 1994 با افزوده شدن توانایی خرید اینترنی (Online Shopping)، این محبت جهانی، در بازار خرید افق های روشنی پیش روی جهانیان گشوده شد.


مقایسه فروشگاه اینترنتی مادرآن ، دیجی کالا ، ایمالز و شهروند


ظهور خرید وفروش در فروشگاه های اینترنتی ایران نیز سال 1385 توسط فروشگاه اینترنتی دیجی کالا با اولین فروش غیر حضوری وسایل الکترونیکی نظیر موبایل و دوربین رقم خورد. امروزه بر تعداد این فروشگاه ها افزوده شده و رقابت در بین آنها سبب شده تا برکیفیت و سرعت خود درجلب رضایت مشتری بیافزایند. از مزایای فروشگاه اینترنتی می توان به سهولت در دسترسی به آنچه که افراد علاقمند هستند با تنوع و قیمت های بهتر اشاره کرد. در فروشگاه های اینترنتی میتوان قیمت کالاهای یکسان را با یکدیگر مقایسه، ارزان ترین ها را پیدا کرده و به این صورت، لذت و رضایت در خرید به وسیله اینترنت را تجربه کرد. امروز افراد شاغل وقت کمتری برای خرید حضوری دارند پس خرید اینترنتی باعث می شود هم در وقت وهمینطور در صرف انرژی این افراد صرفه جویی شود. و همچنین افراد سالمند با آرامش بیشتر بدون درگیر شدن با مشکلات خرید حضوری مانند ترافیک، مسافت و خستگی به خریدی آسان و رضایت بخش دست پیدا کنند.


مقایسه چهار فروشگاه های اینترنتی مادران، دیجی کالا، ایمالز و شهروند



  1. مادران https://madaraan.ir



مادران قدیمی ترین و برترین فروشگاه اینترنتی در عرضه سیسمونی و کالا برای مادران و نوزادان می باشد. این فروشگاه انلاین از سال 1396 شروع به فعالیت کرده و امروزه با ارائه انواع وسایل کودک و برندهای مختلف در این عرصه به کار خود ادامه می دهد. این فروشگاه تمام وسایل مورد نیاز مادران از زمان بارداری نظیر بالش بارداری، لباس بارداری است. محصولات تغذیه ای کودکان شامل شیشه شیر، شیر خشک، پوشک، پستانک و ظروف غذاخوری است. محصولات بهداشتی این فروشگاه شامل مواد شوینده لباس، شامپوها، کرم سوختی و.. هستند که آن ها را از بهترین ومعروف ترین برند ها، در اختیار خانواده ها قرار می دهد. فروشگاه اینترنتی مادران برای آسایش مادران انواع ابزار و وسایل سرگرمی و محافظتی مثل محافظ ها و لبه گیر برای راه پله ها و مکان هایی که برای کودکان خطر دارند را فراهم آورده است. همچنین انواع پوشاک از برند های مختلف و وسایل بازی و حمل و نقلی برای کودک را می توان از این فروشگاه آنلاین که به عنوان بهترین فروشگاه اینترنتی سیسمونی شناخته می شود، تهیه کرد.


از مزایای فروشگاه مادران می توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • مثبت ترین ویژگی فروشگاه مادران ارسال بسیار سریع محصولات به سرتاسر کشور است.

  • کالاهایی که این فروشگاه در اختیار افراد می گذارد دارای ضمانت اصالت کالا و سلامت فیزیکی می باشد.

  • قیمت به صرفه کالا های این فروشگاه سبب جلب مشتریان بسیاری شده است.

  • تنوع گسترده محصولات کودک

  • وجود انواع و اقسام برند ها در این سایت


2.دیجی کالا https://www.digikala.com



دیجی کالا بهترین فروشگاه اینترنتی ایران است که توانسته برای بیش از هزار نفر اشتغال زایی کند. این فروشگاه اینترنتی در سال 1385 شروع به فعالیت کرده و در ابتدا به فروش لوازم دیجیتالی می پرداخت. اما این فروشگاه آنلاین هم اکنون موفق ترین فروشگاه اینترنتی در ایران است که همه نوع محصولی در اختیار مشتری قرار می دهد. در این فروشگاه از لوازم آرایشی بهداشتی، مد و پوشاک، لوازم منزل، تجهیزات ورزشی گرفته تا حتی وسایل کودک و نوجوان به فروش می رسد. از قابلیت های جدید این فروشگاه سوپرمارکت دیجی کالاست که با مشارکت سوپرمارکت اینترنتی روکولند که سابقه دار در پخش کالای سریع مصرف است، توانسته با سرعت هرچه بیشتر مواد غذایی تازه و خشک را به دست مشتری در تهران و کرج برساند. فروشگاه دیجی کالا با بهبود شرایط خرید برای مشتریان سبب افزایش روز افزون خریداران از سر تا سر جهان شده است.


 


از مزایای خرید از فروشگاه اینترنتی دیجی کالا می توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • امکان امتیاز دهی و نظردهی در مورد کالاها

  • بالاترین رتبه در به دست آوردن اعتماد مردم

  • طبقه بندی مناسب وسایل

  • ارسال رایگان برای خریدهای بالای 100 هزار تومان

  • ضمانت بازگشت کالا

  • تنوع گسترده محصولات

  • پوشش سرتاسری کشور


3.ایمالز https://emalls.ir


ایمالز یک فروشگاه اینترنتی رابط است که مصرف کنندگان کالا را به فروشندگان وصل می کند. این فروشگاه با نمایش قیمت ها و ایجاد فضایی مقایسه ای سبب می شود رقابت در بین فروشندگان افزایش یافته و همچنین مشتریان با خرید ارزان تر بعد از مقایسه از خرید خود لذت ببرند. محصولات مختلفی در ایمالز در معرض فروش قرار می گیرد؛ از وسایل الکترونیکی نظیر لپ تاپ و کامپیوتر، تبلت و موبایل، لوازم خانگی، آرایشی بهداشتی و حتی خودرو و لوازم یدکی خودرو.


از مزایای فروشگاه اینترنتی ایمالز:



  • ایمالز در واقع یک موتور جستجوی قوی در بین کالاها است.

  • ارائه به روز ترین اطلاعات و اخبار فناوری ها در جهت بالابردن اطلاعات خریداران، تا خرید اصولی و بهتری داشته باشند.

  • نشان دادن ارزانترین، گرانترین، پربازدیدترین و بیشترین تخفیف کالا در لیست کالای جستجو شده توسط خریدار

  • بروزآوری خودکار قیمت ها


4.شهروند http://www.shahrvand.ir



شهروند یکی دیگر از فروشگاه های اینترنتی است که توانسته رضایت شهروندان را در زمینه تامین مایحتاج روزانه به دست آورد. فروشگاه شهروند سال 1373 تاسیس شد و فروش اینترنتی شهروند در سال 1390 به طور رسمی شروع به فعالیت کرد و تا امروز با افزودن قابلیت های بهتر، بهبود و تسهیل خرید، کیفیت فروشگاه را ارتقاء داد. از محصولات موجود در این فروشگاه وسایل بهداشتی و خانگی تا تغذیه ای و سریع مصرف دیگر است.


از مزایای این فروشگاه می توان به موارد زیر اشاره کرد:



  • عرضه کالاهایی با کیفیت مناسب و استاندارد

  • کمک به تثبیت بازار کالا با عرضه کالا با قیمت مناسب

  • عرضه متمرکز کالاها در فروشگاه اینترنتی

  • به کارگیری روش های پیشرفته برای پرداخت

  • حذف واسطه های فراوان بین تولید کننده و مصرف کننده


کلام آخر


در این مطلب سعی کردیم پنج فروشگاه اینترنتی که از نظر کیفیت محصولات در نوع خود و ارائه خدمات به صورت حرفه ای فعالیت می کنند را معرفی نماییم. شما می توانید با خیالی آسوده از تمامی فروشگاه های معرفی شده به صورت اینترنتی خرید نمایید. زیرا ضمانت کالا و خدمات پس از فروش در دستور کار همگی این فروشگاه ها وجود دارد. همچنین برخوداری از نماد اعتماد الکترونیک نیز می تواند مهر تاییدی بر کیفیت و اصالت خدمات فرشگاه های معرفی شده باشد.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

ارسال نظر