صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۳۷ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴

سند بازطراحی راکتور اراک در انتظار امضای فرانسه است

درحالی‌که قرار بود امضای سند رسمی اراک بین ایران و کشورهای 1+5 تا عصر روز دوشنبه به پایان برسد، شنیده‌ها حاکی از آن است که فرانسه کشوری است که هنوز این سند را امضا نکرده است.
کد خبر : 50516

به گزارش خبرنگار گروه بین‌الملل آنا، درحالی‌که سید عباس عراقچی، عضو ارشد تیم مذاکره‌کننده هسته‌ای کشورمان روز یکشنبه در گفت‌وگو با واحد مرکزی خبر از امضای سند بازطراحی اراک تا عصر روز دوشنبه 25 آبان ماه خبر داده بود اما اطلاعات موجود حاکی از آن است که این سند هنوز امضا نشده است.


بر اساس شنیده‌های خبرنگار آنا، لوران فابیوس، وزیر امور خارجه فرانسه تنها وزیر امور خارجه‌ای است که سند مذکور را هنوز امضا نکرده است.


در حالی که برخی شنیده‌ها حاکی از آن است که تأخیر امضای وزیر امور خارجه فرانسه به دلیل حوادث تروریستی روزهای اخیر در این کشور است، بهروز کمالوندی، سخنگوی سازمان انرژی اتمی کشورمان در حاشیه نشست بررسی تأثیر پسابرجام بر جایگاه ژئوپلیتیک ایران (12 آبان ماه) در جمع خبرنگاران گفت: همه کشورهای طرف مقابل به‌جز یک کشور موافقتشان را با صدور سند رسمی بازطراحی راکتور اراک اعلام کردند که آن کشور نیز امروز یا فردا موافقتش را اعلام می‌کند.


سید عباس عراقچی روز یکشنبه در زمان اعلام خبر امضای سند تأکید کرده بود که «طبق اطلاعی که شنبه‌شب خانم اشمیت به من داد تا فردا عصر (دوشنبه) همه امضاها جمع‌آوری و منتشر خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر