صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۰۳ - ۲۷ آبان ۱۳۹۴
مهر تا مهر با واحدهای دانشگاهی

واحد بجنورد؛ از پیشرفت فیزیکی ۳۰ درصدی ساختمان مرکز رشد تا برگزاری کنگره ۹۸ شهید دانشجو

دبیر هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی استان خراسان شمالی گفت: ساختمان مرکز رشد واحد بجنورد با زیربنای ۶۲۵۰ مترمربع در سایت گلستانشهر با پیشرفت فیزیکی حدود۳۰ درصد در حال ساخت است.
کد خبر : 50469

دکتر علی فیروزنیا در گفت‌‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره اولویت‌های اصلی رشد و گسترش کیفی واحد بجنورد اظهار کرد: اصلاح کادر هیات علمی با جذب اساتید جدید با مرتبه علمی استاد، دانشیار و بورسیه دکتری از جمله اقدامات انجام شده در حوزه آموزشی این واحد دانشگاهی است که این امر یکی از عوامل موثر رشد کیفی واحدهای دانشگاهی است؛ زیرا علاوه بر امکانات آموزشی، پژوهشی و تجهیزات سخت افزاری، جذب اساتید مجرب عامل مهم و تعیین کننده در گسترش تحصیلات تکمیلی و ارتقاء کمی و کیفی فعالیت‌های آموزشی و پژوهشی خواهد بود.


دبیر هیات امنای استان خراسان شمالی با توجه به تصویب و پذیرش رشته مهندسی پزشکی خاطرنشان کرد: با پیگیری‌های به عمل آمده از سوی واحد بجنورد رشته مهندسی پزشکی در سه گرایش مهندسی پزشکی- بیومکانیک، مهندسی پزشکی- بیوالکتریک و مهندسی پزشکی- بیومتریال در مقطع کار‌شناسی پیوسته در واحد بجنورد تصویب شد و با پذیرش دانشجو در این سه گرایش، شمار رشته‌های مقطع کار‌شناسی پیوسته این واحد دانشگاهی به ۲۱ رشته رسیده است.


از برنامه‌های شاخص فرهنگی در یک سال گذشته می‌توان به اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام (۲ شهید) اشاره کرد که در ۱۵ شهریور سال جاری توسط ریاست عالیه دانشگاه افتتاح شد

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خراسان شمالی افزود: پذیرش دانشجو در رشته‌های جدید مقطع دکتری تخصصی در سه رشته برق- قدرت، مدیریت آموزشی، تاریخ- تاریخ ایران بعد از اسلام و همچنین ۴ کد رشته جدید کار‌شناسی ارشد مهندسی عمران- زلزله، مدیریت بازرگانی- بازاریابی، ریاضی کاربردی- تحقیق در عملیات و الهیات و معارف اسلامی با گرایش فقه و مبانی حقوق از بهمن ۹۴ جمله اقدامات ارزشمند و مهم برای گسترش تحصیلات تکمیلی در این واحد دانشگاهی بوده است.


فیروزنیا با تشریح فعالیت‌های فرهنگی و دانشجویی واحد بجنورد گفت: از برنامه‌های شاخص فرهنگی در یک سال گذشته می‌توان به اتمام پروژه یادمان شهدای گمنام (۲ شهید) اشاره کرد که در ۱۵ شهریور سال جاری توسط ریاست عالیه دانشگاه افتتاح شد.



وی افزود: برگزاری کنگره ۹۸ شهید دانشجو و ۵ شهید گمنام دانشگاه‌های خراسان شمالی، برگزاری ۶ نشست تخصصی با حضور سخنرانان ملی از جمله دکتر انوشه، حجت الاسلام والمسلمین دهنوی و..... از دیگر برنامه‌های فرهنگی این واحد بوده است.


رئیس واحد بجنورد با برشماری اقدامات انجام شده در زمینه فعالیت‌های ورزشی حوزه دانشجویی خاطرنشان کرد: برگزاری دو دوره جشنواره ورزش‌های همگانی دانشجویان در واحد بجنورد در ۴ رشته ورزشی، اعزام تیم‌های دانشجویی برای حضور در مسابقات کشوری در رشته‌های کاراته و شطرنج، مسابقات آشپزی و نشست پرسش و پاسخ با عنوان «توجه به خود»، «نقش‌ها و باور‌ها» و «شیوه‌های مطالعه بر‌تر» در خوابگاه‌ها از دیگر اقدامات انجام شده در حوزه فعالیت‌های دانشجویی می‌باشد.


فیروزنیا با توجه به توسعه زمینه‌های همکاری مشترک با دیگر ارگان‌های استان اظهار کرد: به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین تفاهم نامه فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی منعقد شده است.


به منظور توسعه زمینه‌های همکاری مشترک و همه جانبه علمی، پژوهشی و فناوری و استفاده بهینه از ظرفیت‌های طرفین تفاهم نامه فی مابین دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد و شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی خراسان شمالی منعقد شده است

وی از عقد قرارداد بین دانشگاه آزاد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی خبر داد و اظهار کرد: یکی از دغدغه‌های مهم جامعه بحث اشتغال دانش آموختگان و کمک به برآورده کردن نیازهای جامعه بر پایه علم و فناوری است که یکی از راهکارهای اصلی برای رسیدن به این هدف ایجاد مراکز رشد، مراکز تحقیقاتی و شرکت‌های دانش بنیان است؛ بنابراین به منظور اطلاع رسانی و ترویج فرهنگ تعاون و توسعه همکاری‌های علمی، پژوهشی و فناوری و در راستای ارتباط پایا و سازمان یافته، تفاهم نامه همکاری میان واحد بجنورد و وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز به امضاء رسیده است که انعقاد چنین تفاهم نامه‌هایی حرکت به سوی دانشگاه‌های نسل سوم و چهارم که مبتنی بر کارآفرینی، فن آفرینی و ثروت آفرینی را به همراه خواهد داشت.


این مسئول با بیان دیگر اقدامات انجام شده در حوزه پژوهش و فناوری واحد گفت: راه اندازی سامانه آزمایشگاه‌های همکار آزاد (سا‌ها)، انجام مقدمات برگزاری جشنواره کارآفرینان بر‌تر دانشگاهی و همچنین آماده سازی طرح توجیهی اقتصادی مرکز رشد برق و مرکز تحقیقاتی دانه‌های روغنی از دیگر اقدامات انجام شده در این حوزه است.



رئیس واحد بجنورد با توجه به احداث کلینیک سلامت در واحد بجنورد اظهار کرد: در حاشیه برگزاری نهمین جلسه هیات امنای استان خراسان شمالی با حضور دکتر میرزاده ریاست دانشگاه آزاد اسلامی و جمعی از معاونان و مدیران کل سازمان مرکزی، کلینیک سلامت واحد بجنورد توسط دکتر سید علی ابطحی معاون علوم پزشکی افتتاح شد که این کلینیک با هدف ارائه خدمات سلامت در راستای حفظ و ارتقاء سلامت در محیط‌های آموزشی اعتلای سلامت فردی، اجتماعی از ابتدای آبان ماه ۹۴ آغاز به کار کرده است و اساتید، کارکنان و دانشجویان با تشکیل پرونده سلامت می‌توانند از خدمات این مرکز استفاده کنند.


وی با یادآوری عملیات احداث ساختمان مرکز رشد در سایت گلستان‌شهر افزود: ساختمان مرکز رشد با زیربنای ۶۲۵۰ مترمربع در سایت گلستانشهر با پیشرفت فیزیکی حدود۳۰درصد در حال ساخت است که پیگیریهای لازم جهت اخذ وام و تسهیلات بانکی انجام و به زودی عملیات احداث شهرک فناوری آزاد (شفا) در سایت گلستانشهر آغاز خواهد شد.


دبیر هیات امنای خراسان شمالی خاطر نشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی واحد بجنورد دارای قابلیت‌ها و توانمندی‌های بالایی از جمله کادر اعضای هیات علمی متخصص، آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز در رشته‌های مختلف از جمله برق، عمران، کشاورزی، پرستاری، مامایی، عمران و... و نیز سالن‌های ورزشی مجهز، کتابخانه، سایت اینترنت، آمفی تئا‌تر و... است که می‌تواند زمینه مناسبی را برای ادامه تحصیل علم جویان و علاقه‌مندان به فعالیت در عرصه پژوهشی فراهم آورد؛ این واحد دانشگاهی با درجه جامع تک ستاره دارای ۷۰ رشته تحصیلی در مقاطع کاردانی، کار‌شناسی پیوسته و ناپیوسته، کار‌شناسی ارشد و دکتری تخصصی می‌باشد که بیش از ۶ هزار دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه مشغول به تحصیل‌ هستند.


انتهای پیام/

ارسال نظر