صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۵۹ - ۰۵ مرداد ۱۳۹۹
حجت‌الاسلام حیدری عنوان کرد؛

اجرای طرح‌های نوآورانه فرهنگ «معروف» در دانشگاه آزاد اسلامی

مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان با تشریح طرح‌های نوآورانه فرهنگ «معروف» در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در این راستا باغی را ویژه دانشجویان دختر با امکانات مناسب تعبیه کرده‌ایم.
کد خبر : 504090

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از اصفهان، دومین نشست مسئولان نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌های آزاد اسلامی استان اصفهان و رئیس شورای معاونان فرهنگی دانشجویی استان اصفهان با حجت‌الاسلام عبداللهی‌نژاد رئیس ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و حجت‌الاسلام احمدی معاون اجتماعی و مطالبه‌گری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر اصفهان در دفتر این ستاد برگزار شد.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان در این نشست اظهار کرد: دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان مجموعه‌ای با ظرفیت بسیار بالاست که بالغ بر 55 هزار دانشجو و 4 هزار استاد و کارمند را در این مجموعه زیرپوشش دارد.


بیشتر بخوانید:


ترک امر به معروف و نهی از منکر نگرانی پیامبر اکرم(ص) در زمان رحلت بود


حجت‌الاسلام عباسعلی حیدری عنوان کرد: دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان تلاش کرده تا با ساختارسازی امکان استفاده بهینه از این ظرفیت‌ها را فراهم آورد و یکی از این ساختارها که طی دو سال گذشته ایجاد شده، تشکیل کارگروه احیای امر به معروف و نهی از منکر است که با استفاده از نظر اعضای هیئت علمی صاحب‌نظر نشست‌های منظمی تشکیل و کار جدی کارشناسی انجام شده است.


وی ادامه داد: در کارگروه امر به معروف و نهی از منکر به این جمع‌بندی رسیدیم که علاوه بر بدپوششی منکرات دیگری نیز در دانشگاه‌ها وجود دارد که باید به آنها پرداخته شود.


مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان بیان کرد: هرچند که مطابق با فرمایش اخیر مقام معظم رهبری مسئله حجاب در دانشگاه‌ها موضوع مهم و اصلی است؛ اما در کارگروه از مسائل و منکرات دیگر غافل نشده‌ایم و دنبال این بوده‌ایم که با تیم‌های رصد و پژوهش، منکرات دانشگاهی را احصا کرده و با طرح‌های نوآورانه فرهنگ «معروف» را در دانشگاه نهادینه کنیم.


ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازهای پژوهشی خود را به دانشگاه آزاد اسلامی اعلام کند


حیدری یادآور شد: با استفاده از نظر استادان فضای فیزیکی را در دانشگاه‌ها مناسب‌سازی کرده‌ایم، به‌طوری‌که در برخی نیز فضاهایی را به صورت باغ ویژه دانشجویان دختر با امکانات مناسب تعبیه کرده‌ایم. کار مهم دیگری که این کارگروه دنبال کرده، تسری تذکر لسانی در تمام واحدهای دانشگاهی و گفتمان‌سازی بین استادان بوده است.


رئیس شورای تخصصی دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی استان اصفهان نیز در این نشست با اشاره به چند نمونه از پژوهش‌های دانشگاهی گفت: با انجام کار علمی در زمینه امر به معروف و نهی از منکر، جزئیاتی از زندگی مردم از پژوهش‌ها استحصال شده که منکرات، معروفات و جامعه هدف در هر منطقه شهری را برای ما مشخص کرده است.


سعید شریفی پیشنهاد کرد که ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر نیازهای پژوهشی خود را به دانشگاه آزاد اسلامی استان اصفهان اعلام تا دانشگاه با حمایت مالی از پایان‌نامه‌ها، این موضوعات را تبدیل به پژوهش کرده و نتایج آن را به ستاد اعلام کند.


وی متذکر شد: در این صورت مسئولان ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر می‌توانند فعالیت‌های خود را براساس مبنای علمی و با انجام نیازسنجی و رصد توسط استادان دانشگاه پیش ببرند.


معاون دانشجویی و فرهنگی دانشگاه‌ آزاد اسلامی اصفهان برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان شهر اصفهان که درگیر فعالیت‌های فرهنگی هستند با راهبری ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر و با تولید سرفصل، محتوا و تأمین استاد را پیشنهاد داد.


انتهای پیام/4078/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر