صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۵۱ - ۰۴ مرداد ۱۳۹۹
حسن زاده تأکید کرد؛

توجه ویژه به کارآفرینی و آموزش‌های مهارتی/ راه‌اندازی فلوشیپ آموزش پزشکی

معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: توجه ویژه به کارآفرینی و آموزش های مهارتی و برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی از اقدامات پیش رو این دانشگاه است.
کد خبر : 503855

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، غلامرضا حسن زاده معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران گفت: در راستای سیاست های هدفمندی آموزش در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران جهت کاربردی کردن رشته ها، فرآیند کارآفرینی به عنوان مهمترین رویکرد در این نهاد مطرح است که این هدف از طریق فرآیند آموزش نیروی انسانی متخصص، تولید و انتشار دانش و در نهایت کسب و کار دانش آموختگان امکان پذیر است.


وی افزود: معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی تقویت علوم بین رشته ای و تلاش برای کاربردی کردن رشته های دانشگاهی و کارآفرینی را در اولویت برنامه های خود قرار داده و سعی دارد آموزش و تربیت نیروی خلاق و دارای تعهد حرفه ای را سرلوحه کار خود قرار دهد.


حسن زاده تصریح کرد: همگرایی علوم از برنامه های مهم آموزشی این دانشگاه محسوب می شوند. رویکرد همگرایی علوم و فناوری ها می تواند در جهت حل مشکلات کشور و تربیت نیروی انسانی کارآزموده رویکردی مؤثر برای ارتباط رشته های علوم پایه با یکدیگر و ارتباط مؤثر علوم پایه و علوم بالینی باشد.


وی خاطرنشان کرد: وجود دانشکده های مختلف از جمله پزشکی، دندان پزشکی، داروسازی، بهداشت، پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، شیمی دارویی و علوم و فناوری های همگرا در دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران مزیتی برای بهره گیری از نظرات صاحب‌نظران و اندیشمندان رشته های مختلف ایجاد می کند که با استفاده از آن دانش آموختگان ما می توانند افرادی توانمند و خلاق باشند و به حل مشکلات بپردازند.


حسن زاده در خصوص اقدامات پیش رو در این معاونت اظهار داشت: از جمله اقدامات پیش روی این معاونت می توان به فعال کردن مرکز توسعه آموزش دانشگاه و دفاتر توسعه آموزش دانشکده ها، تشکیل کمیته های جدید در مرکز توسعه آموزش دانشگاه و تقویت کمیته های قبلی، برنامه ریزی برای توانمند سازی اعضای هیئت علمی و راه اندازی فلوشیپ آموزش پزشکی در جهت اصلاح فرایندهای آموزشی، الگوهای یاددهی یادگیری، ارزشیابی فراگیر، ارزشیابی عضو هیئت علمی و ارزشیابی برنامه، توجه ویژه به کارآفرینی و آموزش های مهارتی، برنامه ریزی برای ارتقای کیفیت آموزش مجازی و بهره گیری از تمام ظرفیت های دانشگاه برای آموزش با کیفیت و ارزشیابی مؤثر و برنامه ریزی برای بین المللی سازی آموزش و جذب دانشجویان بین المللی اشاره کرد.


وی در ادامه افزود: پایش مستمر فرآیندهای آموزشی از طریق ایجاد داشبورد مدیریتی هوشمند، برنامه ریزی برای بهره گیری از هوش مصنوعی در آموزش پزشکی و استفاده از روش های Telemedicine، تهیه Log book و Portfolio الکترونیک، بازنگری در ساختار و فعالیت های گروه های آموزشی با رویکرد تربیت شهروندان خلاق، کارآفرین و متعهد به اخلاق حرفه ای، افزایش بهره وری در سیستم آموزشی دانشگاه، توجه ویژه به آینده نگاری در آموزش، احصا فرآیندها و تعیین چالش های پیش رو و برنامه ریزی برای حل مشکلات، توجه ویژه به ارزشیابی بیرونی و رفع نواقص برای درخشش در عرصه های داخلی و بین المللی، برنامه ریزی برای تحقق شعار آموزش پاسخگو و عدالت آموزشی و برنامه ریزی برای تحقق مرجعیت علمی حداقل در 3 رشته دانشگاهی تا سال 1404 نیز از دیگر برنامه های این معاونت است که با همکاری و برنامه ریزی دانشکده ها اجرایی خواهد شد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه علوم پزشکی آزاد اسلامی تهران اظهار داشت: در تلاشیم تا دانش آموختگان این دانشگاه از ویژگی های توانایی حل مسئله، تفکر نقادانه، خلاقیت و نوآوری، توانایی انجام کار تیمی، قابلیت استفاده از تکنولوژی، توانایی برقراری ارتباط موثر، داشتن فهم فرهنگی و اجتماعی، کارآفرینی، قابلیت بهره گیری از زبان خارجی و مهارت حرفه ای بهره مند باشند.


حسن زاده در پایان گفت: امیدوارم با بهره گیری از توان اعضای هیئت علمی که در این مدت کوتاه بسیاری از آنها را توانمند و علاقمند به حل مشکلات دانشگاه دیدم و ایجاد تعلق خاطر در کارکنان دانشگاه و برنامه ریزی منطقی برای حل مشکلات دانشجویان و ارائه آموزش متناسب با نیازهای جامعه بتوانیم قدمی کوچک برای کشور برداریم.


انتهای پیام/4040/


انتهای پیام/

ارسال نظر