صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۲۶ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
علوی‌فاضل در گفت‌وگو با آنا عنوان کرد

ممیزی رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی‎ در ایستگاه آخر/ بررسی 6500 رشته محل در ۳۱ استان و دو واحد جامع مستقل

رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه واحد نجف آیاد ایستگاه آخر ممیزی رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی در سراسر کشور بود، گفت: مجموعا شش هزار و پانصد رشته محل تحصیلات تکمیلی در ۳۱ استان و دو واحد جامع مستقل نجف‌آباد و علوم و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفت.
کد خبر : 50378

دکتر مجتبی علوی فاضل در پایان سفر کاری خود و هیات همراه به واحد نجف‌آباد و بعد از آخرین جلسه ممیزی رشته‌های تحصیلی دانشگاه آزاد اسلامی به خبرنگار خبرگزاری آنا گفت: واحد نجف‌آباد جزو واحدهایی است که ارزیابی آن باعث می‌شود به کیفیت دانشگاه آزاد اسلامی افتخار کنیم. در حقیقت واحد نجف‌آباد و برخی دیگر از واحدهای دانشگاه آزاد اسلامی رقبای اصلی دانشگاه‌های دولتی هستند و حتی در بسیاری از موارد از دانشگاه‌های دولتی پیشی گرفته‌اند.


وی ادامه داد: این واحد‌ها جزو افتخارات دانشگاه آزاد اسلامی هستند که قطعا با زحمات و فعالیت شبانه روزی مدیران دلسوز، تلاش کارکنان و استادان زحمت‌کش و حمایت بی‌دریغ خانواده‌ها به این جایگاه رسیده‌اند. واحد نجف آباد الگوی توسعه پایدار برای تمام واحد‌های دانشگاه آزاد اسلامی است.


علوی فاضل با توجه به بررسی رشته‌های مقاطع تحصیلات تکمیلی واحد نجف آباد خاطرنشان کرد: همانطور که انتظار می‌رفت نتیجه ارزیابی رشته‌های موجود در واحد نجف آباد بسیار خوب بود و تمامی رشته‌هایی که در آن پذیرش دانشجو صورت گرفته مورد تایید سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی است.


رییس مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی خاطرنشان کرد: این دانشگاه قبلا نشان داده بود که از نظر امکانات، تجهیزات و فضای آموزشی استانداردهای لازم را دارد. بررسی‌های کار‌شناسانه امروز نشان داد که وضعیت واحد نجف آباد از نظر علمی و اعضای هیات علمی هم بسیار مطلوب است.


در طول بررسی‌ شش هزار و پانصد رشته محل تحصیلات تکمیلی در ۳۱ استان و دو واحد جامع مستقل نجف آباد و علوم و تحقیقات مجموعا ۳ هزارنفر ساعت کار کار‌شناسی توسط من و همکارانم در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است

وی با توجه به پایان بررسی رشته‌های تحصیلی موجود در واحد نجف آباد اعلام کرد: با پایان یافتن ممیزی رشته‌های این واحد کار ممیزی کل رشته‌های تحصیلات تکمیلی دانشگاه آزاد اسلامی پایان یافته است.


او همچنین با اعلام اینکه در طول انجام این بررسی‌ها مجموعا شش هزار و پانصد رشته محل تحصیلات تکمیلی در ۳۱ استان و دو واحد جامع مستقل نجف آباد و علوم و تحقیقات مورد بررسی قرار گرفته است، به آنا گفت: برای انجام این کار مهم مجموعا ۳ هزارنفر ساعت کار کار‌شناسی توسط من و همکارانم در مرکز سنجش و پذیرش دانشگاه آزاد اسلامی انجام شده است که ان‌شاالله انجام این کار منشأ خیر و برکت برای مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و جامعه دانشگاهی کشور باشد و صرف این میزان وقت و انرژی نشان دهنده اهتمام و جدیت دانشگاه آزاد اسلامی در بحث نظارت، ممیزی و ارتقاء کیفی دانشگاه است


علوی فاضل به دست آوردن شاخص‌هایی نظیر داشتن شرکت‌های دانش بنیان، وجود امکانات تحقیقاتی و پژوهشی، وجود آزمایشگاه‌ها و کارگاه‌های مجهز و پیشرفته، تعداد رشته‌های کار‌شناسی ارشد و دکترای تخصصی، چاپ و میزان ارجاع به مقالات و تعداد اعضای هیات علمی را به عنوان شرایط احراز عنوان جامع مستقل خواند.



وی افزود: امتیاز جامع مستقل برای اولین بار در دانشگاه آزاد اسلامی به واحد‌های نجف‌آباد و علوم تحقیقات تهران داده شده است و اکنون ۳۱ دانشگاه آزاد اسلامی استان و ۲ واحد جامع مستقل وجود دارد که برای این دو واحد از نظر ساختار تشکیلاتی همه اختیارات و استقلال عملی که دانشگاه‌های استان دارند، تعریف شده است.


او خاطرنشان کرد: رسیدن به این عنوان منوط به احراز شرایط خاصی است که بیان شد همانگونه که واحد نجف آباد تمام شرایط لازم را در عالیترین سطح ممکن دارد در واقع می‌توان گفت واحد نجف آباد یک استان در دل یک واحد است و من به وجود چنین دانشگاهی افتخار می‌کنم.


انتهای پیام/

ارسال نظر