صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۱۶ - ۲۸ آبان ۱۳۹۴

برگزاری بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد در واحدهای دانشگاهی

بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دانشگاهیان در واحدهای دانشگاهی برگزار شد.
کد خبر : 50320

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، ​بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت در دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرعباس با حضور و تلاوت قاریان این واحد دانشگاهی آغاز شد..


مرحله شفاهی بیست و یکمین دوره مسابقات سراسری قرآن و عترت با شرکت دانشجویان ،استادان و کارمندان در دو بخش خواهران و برادران درسالن امام رضا (ع) این واحد دانشگاهی در حال برگزاری است .


این مرحله دو روز به طول می انجامد و نفرات برتر به مرحله منطقه ای و در صورت موفقیت به مرحله کشوری راه خواهند یافت.



بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد شهربابک با حضور 39 نفر از دانشجویان، کارکنان و استادان در بخش ترتیل و تحقیق و اذان در محل مسجد سلمان فارسی واحد برگزار شد و نفرات اول در هر رشته به تفکیک خواهر و برادر به مرحله منطقه ای راه یافتند.


مرحله منطقه ای این مسابقات در دی ماه جاری برگزار خواهد شد.




بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی در قالب دوره مقدماتی با حضور 50 شرکت کننده برگزار شد.


این دوره از مسابقات در رشته های ترتیل، تحقیق، حفظ 20 جز، 10 جز، 5 جز و جز 30 در بین خواهران و برادران در دو نوبت صبح و عصر برگزار شده که نفر اول در هر رشته به مسابقات استانی و کشوری اعزام خواهد شد .


30 دانشجو، 15 کارمند و 5 هیات علمی، 50 شرکت کنندگان بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرانزلی تشکیل می‌دادند.


داوری برادران این دوره از مسابقات از سوی قاریان بین المللی استاد محمد صفری و استاد مجید ابراهمیان انجام شده و داوری خواهران نیز از سوی داوران مسابقات کشوری چون خورشیدی و رمضان خواه بر عهده داشتند.


مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی مرکز گیلان غرب با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان برگزار شد.


بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت در روزهای یکشنبه و دوشنبه 24 و 25 آبان ماه با استقبال پرشور استادان، کارکنان و دانشجویان برگزار شد.


در مسابقات شفاهی قرآن و عترت این واحد، شرکت کنندگان در سه گروه استادان، دانشجویان و کارکنان حضور داشتند که در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن و اذان در دو بخش خواهران و برادران به رقابت پرداختند.


در این مسابقات 3 نفر از داوران قرآنی در بخش‌های مجزا حضور داشتند و برگزیدگان این دوره با کسب 70 درصد امتیاز به مرحله استانی راه خواهند یافت.


بیست و یکمین دوره مسابقات قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی واحد علی آبادکتول با شرکت40 دانشجو در دو نوبت صبح و عصر در سالن علامه جعفری واحد علی آبادکتول برگزار شد.


در این مسابقه که با هدف کشف استعدادهای قرآنی از بین دانشگاهیان، ترویج و اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی،تشویق به گفتن اذان و سوق دادن دانشگاهیان به مسائل مذهبی آشنایی دانشگاهیان با روش‌های صحیح قرائت قرآن، حفظ و ترتیل و تجوید در سه گروه استادان، کارکنان و دانشجویان اجرا شد.


شرکت کنندگان در بخش‌های حفظ، قرائت به روش تحقیق و ترتیل، اذان به رقابت پرداختند.


نفرات برتر این مسابقات با دریافت هدایای نقدی و لوح سپاس به مرحله استانی اعزام خواهند شد.


مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت دانشگاه آزاد اسلامی با حضور استادان، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بندرگز برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت واحد بندرگز گفت: در بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت واحد بندرگز، بیش از ۸۶ نفر در سه گروه استادان، دانشجویان و کارکنان حضور داشتند که در چهار رشته قرائت تحقیق، قرائت ترتیل، حفظ قرآن و اذان در دو بخش خواهران و برادران با هم به رقابت پرداختند.


عبدالله سرگلزایی با بیان اینکه این مسابقات با استقبال خوب شرکت کنندگان و علاقه‌مندان به قرآن کریم برگزار شد، افزود: مرحله مقدماتی بیست و یکمین دوره مسابقات شفاهی قرآن و عترت با حضور ۴ داور قرآنی با همکاری سازمان تبلیغات اسلامی شهرستان در دو بخش خواهران و برادران به‌طور مجزا در سالن اجتماعات ولایت دانشگاه برگزار شد.


مسئول کانون قرآن و عترت واحد بندرگز گفت: این مسابقات با هدف کشف استعدادهای قرآنی از بین دانشگاهیان و ترویج و بسط و اشاعه فرهنگ اسلامی و قرآنی و آشنایی دانشگاهیان با روش‌های صحیح قرائت قرآن، حفظ و انتقال آن به نسل‌های دیگر صورت برگزار می‌شود.


وی تصریح کرد: به منظور تشویق و ترغیب شرکت کنندگان پیرو بخشنامه سازمان، هدایایی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده و در بخش دانشجویان نیز علاوه بر هدایای عمومی، چنانچه داوطلب در مسابقات شرکت و حداقل ۵۰ درصد امتیاز را کسب کند بر اساس آیین‌نامه جامع مسابقات از ۲ نمره تشویقی در دروس معارف برخوردار خواهد شد.


بخش شفاهی بیست و یکمین دوره از مسابقات قرآن و عترت(ع)، به همت دفتر فرهنگ اسلامی، در روزهای 25 و 26 آبان ماه با شرکت حدود 50 نفر از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد بناب در دو بخش برادران و خواهران و در محل سالن کنفرانس دانشکده برق و کامپیوتر این واحد برگزار شد.


شرکت کنندگان در این دوره از مسابقات، در رشته های حفظ، تحقیق و ترتیل قرآن کریم به رقابت پرداختند که نفرات برتر، علاوه بر دریافت جایزه نقدی و لوح قدردانی، برای شرکت در مسابقات منطقه­‌ا‌ی معرفی خواهند شد.



انتهای پیام/

ارسال نظر