صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۲۴ - ۲۶ آبان ۱۳۹۴
در صحن علنی شورای شهر مطرح شد

دبیر: بی‌انضباطی مالی شهرداری ناشی از ساختار نادرست بودجه است

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران گفت: بی‌انضباطی‌های مالی که اکنون در گزارش‌های حسابرسی مشاهده می‌شود ناشی ازساختار نادرست مصوبه بودجه پیش از سال 1392 است.
کد خبر : 50313

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا دبیر در جریان جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران و هنگام بررسی یک فوریت طرح سیاست‌های اجرایی و الزامات تدوین لایحه بودجه سال 1395 شهرداری تهران تأکید کرد: طی دو سال گذشته اتفاقات خوبی درباره لایحه بودجه رخ داده است و از اجرای پروژه‌های فاقد و همین طور مازاد جلوگیری شده است.


وی با بیان اینکه پروژه‌های مختلفی در گزارش تفریغ بودجه سال 92 دچار اشکال بودند، افزود: یکی از این پروژه‌ها مجتمع نمایشگاهی شهر آفتاب است که در سال 92، 150 میلیارد تومان هزینه مازاد داشت اما با تصویب سیاست‌های جدید مقرر شده هزینه‌های مازاد پروژه‌ها از سقف 15 میلیارد تومان فراتر نرود.


دبیر تصریح کرد:‌ اخیرا 100 میلیون تومان اعتبار بابت پروژه شهر آفتاب مطالبه شده است که قرار شد در قالب لایحه ارائه شود.


رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران بابیان اینکه پس از گذشت دو سال از عمر شورای چهارم سیاست‌ها، راهبردها و الزامات مهمی در مورد لایحه بودجه به تصویب رسیده است، اضافه کرد: در قالب این سیاست‌ها از شهرداری خواستیم ریز املاک در اختیار خود را با ذکر متراژ و قیمت کارشناسی به شورا ارسال کنند همچنین آمارهای متفاوتی از فهرست بدهی‌های سنواتی شهرداری تهران اعلام شده است اما در قالب سیاست‌های تدوین بودجه مقرر خواهد شد که لیست بدهی‌های سنواتی اعم از قطعی و غیرقطعی ارائه شود.


وی یکی از دلایل تأخیر در پرداخت مطالبات پیمانکاران را نوع اسناد هزینه‌ای این بخش دانست و گفت: با تصویب این سیاست‌ها شهرداری مکلف می‌شود این روند را برای سال 95 اصلاح کند.


دبیر بر ضرورت کاهش تعداد و عناوین تبصره‌های بودجه از سال آینده تأکید و تصریح کرد: در قالب سیاست‌های جدید تبصره‌های 22 و 23 شهرداری تهران محدود خواهد شد.


حافظی رئیس کمیسیون سلامت و محیط زیست شورای شهر تهران نیز در خصوص یک فوریت طرح مذکور تاکید کرد: شهرداری تنها برای پروژه‌هایی که دارای کد پروژه هستند باید بتواند تبصره تعریف کند. در نهایت اعضای شورا به یک فوریت مطرح مذکور رای دادند تا هفته آینده برای بررسی به صحن بیاید.


انتهای پیام/

ارسال نظر