رکورد پاسخگویی به 17 میلیون تماس در سامانه 4030/ ستاد اجرایی فرمان امام نقش مهمی در رفع دغدغه کرونایی مردم داشته است
به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، علیرضا رئیسی در جریان بازدید از محل سامانه مشاوره تلفنی 4030 که از روزهای ابتدایی شیوع ویروس کرونا فعالیت خود را آغاز کرده است، اظهار کرد: راهاندازی 4030 توسط ستاد اجرایی فرمان امام و ارائه مشاورههای مختلف به مردم توسط کارشناسان درمانی در خصوص دغدغههای کرونایی بار زیادی از حجم مراجعه به بیمارستانها را کم کرد. براساس آمار اعلام شده تاکنون بیش از ۱۷ میلیون تماس با این سامانه ثبت شده است که در نوع خود یک رکورد به حساب میآید.
وی افزود: از امروز مردم تهران میتوانند از طریق تماس با این شماره و اعلام منطقه مسکونی خود، آدرس مراکز درمانی ۱۶ ساعته ویژه کرونا را نیز دریافت کنند.
معاون وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به افزایش نیروهای متخصص پاسخگو در این سامانه به بیش از 2 هزار نفر، خاطرنشان کرد: هموطنان تهرانی میتوانند از طریق تماس با 4030 علاوه بر کرونا، سؤالات تخصصی درباره موضوعاتی مانند بارداری، تغذیه، سلامتروان و سالمندی را مطرح کنند.
وی افزود: در این مراکز درمانی، خدمات معاینه توسط پزشک انجام و مراقبتها نیز آموزش داده میشود و در صورت نیاز، آزمایش کرونا به صورت اختصاصی هم در این مراکز انجام میشود.
رئیسی تأکید کرد: ستاد اجرایی فرمان امام تا امروز سهم بزرگی در مدیریت بحران کرونا داشته و بازوی کمکی وزارت بهداشت و کادر پزشکی در تأمین تجهیزات، اقلام بهداشتی و دارویی و انجام مراحل اول و دوم غربالگری داشته است.
انتهای پیام/4105
انتهای پیام/