صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
گزارش آنا از قیمت‌های جدید خودرو؛

افزایش قیمت تولیدات سایپا، طرح‌های قرعه‌کشی‌ را بی‌فایده کرد

افزایش قیمت‌های تولیدات گروه سایپا در حالی انجام شد که با وجود احتمال مجدد افزایش قیمت در ماه‌های آینده، عملاً ثبت‌نام در قرعه‌کشی برای شرکت‌کنندگان صرفه‌ای نداشته و حتی مشتریان گروه سایپا متضرر نیز شده‌اند.
کد خبر : 502649

به گزارش خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، افزایش تب و تاب و التهابات قیمتی در بازار خودرو در دو ماه ابتدایی سال 99 باعث شد تا بالاخره قیمت‌گذاری محصولات شرکت‌های سایپا و ایران خودرو به شورای رقابت واگذار شود. در همین راستا در روزهای ابتدایی خرداد قیمت رسمی محصولات این دو خودروساز اعلام شد که بر همین اساس نیز سایپا و ایران خودرو طرح‌های قرعه‌کشی خودشان را برگزار کردند.


افزایش 30 درصدی قیمت خودروهای سایپا از ابتدای سال


در روزهای اخیر نیز سایپا قیمت جدید محصولات خود را در اعلام کرد که بر اساس آن قیمت‌های چند خودرو نسبت به قیمت‌های خرداد 15 تا 25 درصد افزایش داشت. این در حالی است که قیمت‌های فعلی اعلام شده نزدیک به 30 درصد بیش از قیمت‌های مصوب شورای رقابت در 25 اردیبهشت ماه افزایش بوده است.



قیمت‌های مصوب شورای رقابت در اردیبهشت



قیمت‌های گروه سایپا در خرداد و تیرماه


افزایش قیمت‌ها در برخی تولیدات گروه خودروسازی سایپا در حالی اتفاق افتاد که قیمت‌های خردادماه این خودروسازی در خردادماه به صورت غیر رسمی افزایش داشته و تاکنون نیز خبری مبنی‌ بر تأیید رسمی قیمت‌های گروه سایپا در خردادماه منتشر نشده است.


افزایش قیمت‌های سایپا قرعه‌کشی را بی‌فایده کرد


با این حال افزایش شدید قیمت‌های خودروهای تولیدی گروه سایپا در حالی انجام شده که این قیمت‌ها در ابتدای سال نیز به طور متوسط نزدیک به 23 درصد افزایش داشته است و تاکنون بیش از گروه ایران خودرو انجام شده و حتی در برخی از خودروها، قیمت‌های تولیدات نارنجی‌پوشان از قیمت تولیدات ایران خودرو نیز پیشی‌ گرفته است. به عنوان مثال در ماه‌های اخیر در قرعه‌کشی‌ گروه ایران خودرو پارس با موتور tu5 معادل با 68 میلیون و 900 هزار تومان و پژو 206 صندوق‌دار 74 میلیون و 300 هزار تومان فاکتور می‌شود؛ اما قیمت‌های جدید تیبا2 پلاس نشان می‌دهد که قیمت این خودرو به‌عنوان یکی از تولیدات سایپا به 90 میلیون تومان رسیده مقایسه قیمت و کیفیت این خودروها نشان می‌دهد که اصلاً تناسبی میان این خودرو وجود ندارد.


از طرف دیگر در بازار نیز قیمت تیبا2 صفر کیلومتر در ماه‌های اخیر در محدوده 90 تا 100 میلیون تومان بوده و در روزهای اخیر با افزایش قیمت در محدوده 100 میلیون تومان تثبیت شده است. با این وجود افرادی که در ماه‌های اخیر اقدام به ثبت‌نام برای تحویل 6 ماهه تا یکساله این خودرو کرده‌اند نیز باید در همان زمان قیمت جدید تعیین شده توسط سایپا را پرداخت کنند که این موضوع نشان می‌دهد با توجه به سود صفر درصد مشارکتی که در فروش خودروها نظر گرفته شده و با وجود احتمال مجدد افزایش قیمت در ماه‌های آینده، عملاً ثبت‌نام در قرعه‌کشی برای شرکت‌کنندگان صرفه‌ای نداشته و حتی مشتریان گروه سایپا متضرر نیز شده‌اند.


انتهای پیام/4141/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر