صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۸:۰۰ - ۲۸ تير ۱۳۹۹

گیمرها در سال 2020 بیشتر از یک دهه هزینه کردند

آمارها نشان می‌دهد علاقه‌مندان به دنیای گیم در سال 2020 بیشتر از یک دهه کامل برای خرید بازی و دستگاه‌های مختلف هزینه کردند.
کد خبر : 502372

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش‌بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، بر اساس گزارش موسسه‌ای بین‌المللی گیمرها تنها در آمریکا در ماه ژوئن برای خرید انواع بازی 1.2 میلیارد دلار هزینه کردند. پیش از انتشار این آمار بیشترین هزینه برای بازی‌های رایانه‌ای مربوط به ژوئن سال 2009 بود. بررسی‌ها نشان می‌دهد هزینه پرداخت شده برای خرید بازی‌های ویدئویی در ماه گذشته میلادی نسبت به زمان مشابه در سال گذشته 26 درصد افزایش یافته است.


شیوع بیماری کرونا در کشورهای مختلف جهان و وضع قوانین مختلف برای قرنطینه خانگی سبب شد تعداد گیمرها یکباره تا حد زیاد افزایش یابد. یعنی مردم ترجیح می‌دادند در شرایطی که بیرون آمدن از خانه ممنوع و خطرناک است خود را با کنسول‌ها و سایر دستگاه‌های مخصوص بازی‌های رایانه‌ای سرگرم کنند. بنابراین مردم هزینه بیشتری برای خرید بازی‌های رایانه‌ای کرده و سود زیادی نصیب شرکت‌های بازی‌سازی شد.



هزینه پرداخت شده برای خرید انواع کنسول‌های بازی، لوازم جانبی و سایر سخت‌افزارها و نرم‌افزارهای رایانه‌ای تا این لحظه از سال 2020 برابر با 6.6 میلیارد دلار است. این رقم رشد بیش از 19 درصدی هزینه پرداخت شده از سوی مردم را نسبت به سال گذشته نشان می‌دهد. در میان انواع بازی‌های رایانه‌ای فروخته شده در بازار، گیمرها به بازی ندای وظیفه(Call of Duty)  توجه زیادی کرده‌اند.


بازار پرونق بازی‌های رایانه‌ای در حالی سودهای کلانی را نصیب شرکت‌های بزرگی همچون سونی، مایکروسافت و کونامی می‌کند که این شرکت‌ها با تلاش فراوان به دنبال طراحی و تولید دستگاه‌ها و گیم‌های جدید برای طرفداران خود هستند. یعنی این شرکت‌ها تقریبا اطمینان دارند محصولات آینده آن‌ها نیز مورد استقبال کاربران قرار می‌گیرد.


انتهای پیام/4144/


 


انتهای پیام/

ارسال نظر