صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۰۳ - ۱۹ تير ۱۳۹۹
دکتر طهرانچی مطرح کرد؛

لزوم بسترسازی برای اجرایی‌سازی سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: سند دانشگاه اسلامی به فراخور دانشگاه‌های مختلف به صورت بومی‌سازی در دانشگاه‌ها پیاده‌سازی و اجرا می‌شود.
کد خبر : 500627

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، محمدمهدی طهرانچی، رئیس دانشگاه آزاد اسلامی به ارائه گزارشی با موضوع  «برنامه جامع پنج‌ساله راهبردی دانشگاه آزاد اسلامی بر پایه سند دانشگاه اسلامی و گام دوم انقلاب اسلامی» پرداخت و گفت: برای اسناد نوشته‌شده، مدل اجرایی شدن آن تهیه نمی‌شود و بیش از یک سال است که در دانشگاه آزاد برای پیاده‌سازی سند اسلامی شدن کار کارشناسی انجام گرفته است.


وی ادامه داد: سند دانشگاه اسلامی به فراخور دانشگاه‌های مختلف به صورت بومی‌سازی در دانشگاه‌ها پیاده‌سازی و اجرا می‌شود.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه برای پیاده‌سازی سند دانشگاه اسلامی ۱۴ رویکرد در نظر گرفته شده است، گفت: دانشگاه تمدن‌ساز، دانشگاه مرجعیت‌ساز، دانشگاه کارآفرین، دانشگاه حل مسئله، دانشگاه عفیف، دانشگاه با گسترش فضای انقلابی، دانشگاه با فضیلت، دانشگاه دین‌مدار، دانشگاه تربیتی، دانشگاه الهام بخش و نقش آفرین در جهان اسلام، دانشگاه اجتماعی، دانشگاه مروج سبک زندگی، پرورشگر قوه عاقله و در نهایت دانشگاه کارآمد، به عنوان اصل شیرازه پیاده‌سازی سند اسلامی شدن در دانشگاه آزاد اسلامی در نظر گرفته شده است.


دکتر طهرانچی بر ضرورت بسترسازی و فرهنگ‌سازی برای اجرایی سازی سند اسلامی شدن تأکید کرد و افزود: در رویکرد اجرایی شدن سند دانشگاه اسلامی در دانشگاه آزاد اسلامی، بسته‌های کاری، ذیل آن برنامه، پروژه و راهکار تعریف شده است و حل مسئله در محیط واقعی صورت می‌گیرد.


وی تأکید کرد: سند اسلامی شدن دانشگاه‌ها و مراکز آموزشی، بیانیه گام دوم انقلاب اسلامی و الزامات راهبردی برگرفته از بیانات مقام معظم رهبری درمورد دانشگاه آزاد، مبنای راه آینده دانشگاه آزاد اسلامی است.


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: برای دانشگاه سرآمد و پاسخگو، باید قابلیت حل مسئله ارتقا یابد که در دانشگاه آزاد اسلامی برای تحقق این امر برنامه‌ و پروژه و به صورت موازی اقدامات بسترساز و فرهنگ‌ساز طراحی شده است.


دکتر طهرانچی گفت: مجموعه برنامه علمی شامل ۱۸هزار زمینه پژوهشی در اختیار محققان دانشگاه آزاد اسلامی قرار گرفته که به واسطه آن نظام ارتباطی بین استاد و دانشجو برقرار شد و سامانه مدیریت اطلاعات تحقیقی با عنوان پژوهشیار برای این امر طراحی شده است.


وی عنوان کرد: در حال حاضر ١٦٢ هزار کنشگر فعال، دانشجو و استاد در سامانه پژوهشیار عضو هستند و برنامه‌های علمی دانشگاه آزاد اسلامی در آن بارگذاری شده و بیش از ١٠ درصد دانشجویان به نظام موضوعات رجوع کرده‌اند. 


رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه به سایر دانشگاه‌ها نیز پیشنهاد الحاق به این سامانه را داده‌ایم، خاطرنشان کرد: امید است یک نظام مدیریت دانش در پژوهش‌های تحصیلات تکمیلی، مبتنی بر سند دانشگاه اسلامی شکل بگیرد.


انتهای پیام/4133/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر