صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۲۵ - ۱۸ تير ۱۳۹۹

نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی مخالفت کردند

نمایندگان مجلس با تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید و نظارت بر اجرای اصل ۴۴ قانون اساسی مجلس مخالفت کردند.
کد خبر : 500391

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری آنا، نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی تقاضای عده‌ای از نمایندگان برای تشکیل کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و نظارت بر اجرای اصل 44 قانون اساسی مجلس، با تشکیل این کمیسیون با 111 رأی موافق، 90 رأی مخالف و 13 رأی ممتنع از مجموع 241 نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.


در جریان بررسی این موضوع در نشست علنی رحیم زارع به‌عنوان طراح و متقاضی تشکیل کمیسیون مربوطه گفت: با توجه به اهمیت حمایت از تولید در سال جاری تشکیل کمیسیون مربوطه بسیار ضروری است، در این رابطه رهبر معظم انقلاب بارها بر اولویت داشتن مسائل تولیدی و اقتصادی کشور تأکید فرمودند و در این راستا سال جاری به نام سال جهش تولید نامگذاری شد.


وی با بیان اینکه حمایت از تولید یکی از سیاست‌های 40 ساله کشور است، افزود: برای حمایت از تولید باید به مسائل مختلفی از جمله پرداخت تسهیلات، اعطای یارانه، قطع تعرفه‌ها و موضوعات دیگر حمایتی توجه کرد.از طرف دیگر باید برای حمایت از تولید به مسائلی همچون امنیت سرمایه‌گذاری، توجه به مشکلات ساختاری، راهکارهای جهش تولید و رفع موانع آن، نظارت بر اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی، استفاده حداکثری از بدنه مرکز پژوهش‌ها مورد توجه قرار گیرد.


وی ادامه داد: اولویت اصلی کمیسیون ویژه حمایت از تولید افزایش انگیزه تولیدکنندگان، شفافیت رقابت، ارتقاء تأمین مالی تولید و کنترل قاچاق است. از طرف دیگر باید برای حمایت و جهش تولید باید امکانات سخت‌افزاری و امکانات نرم‌افزاری مورد توجه قرار گیرد تا شاخص‌های رقابت‌پذیری ارتقاء یابد.


انتهای پیام/4082/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر