صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۳۳ - ۱۷ تير ۱۳۹۹
معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی شیراز:

دستگاه عیب‌یاب سیستم سیم‌کشی و شبیه‌ساز سنسورهای خودرو ساخته شد

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز عنوان کرد: «مرکز رشد واحدهای فناور این دانشگاه موفق به طراحی و تولید دستگاه عیب‌یاب سیستم سیم‌کشی و شبیه‌ساز سنسورهای خودرو شد.»
کد خبر : 500182

محمدمهدی جباری در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری آنا در شیراز درباره طراحی و تولید عیب‌یاب خودرو در مرکز رشد واحدهای فناور دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز اظهار کرد: «واحد فناور آسان‌صنعت صالح پارسه مستقر در مرکز رشد این واحد دانشگاهی موفق به طراحی و تولید دستگاه عیب‌یاب سیستم سیم‌کشی و شبیه‌ساز سنسورهای خودرو برای استفاده  در تعمیرگا‌ه‌های خودرو و صاحبان خودرو شد.»


معاون پژوهش فناوری دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز گفت: «یکی از رایج‌ترین مشکلاتی که برای اغلب خودرو‌ها پیش می‌آید، مشکلات سیستم برق خودرو است که بعضاً باعث خسارت فراوانی می‌شود.»


جباری افزود: «با در اختیار داشتن این دستگاه، به‌دلیل هزینه پایین آن حتی صاحبان خودرو نیز قادر خواهند بود که عیب سیستم برق را شناسایی و نسبت به رفع آن اقدام کنند.»


مدیرعامل واحد فناور آسان صنعت صالح پارسه مستقر در مرکز رشد واحد شیراز نیز درباره ساخت دستگاه عیب‌یاب سیستم سیم‌کشی و شبیه‌ساز سنسورهای خودرو به آنا گفت: «قابلیت‌های  دستگاه  ساخته شده توسط این شرکت شامل: عیب‌یابی و شبیه‌سازی تمام سنسورهای خودرویی، دریچه گاز، پدال‌گاز، دورموتور، سنسور موقعیت میل سوپاپ، سنسور اکسیژن، گرم‌کن دریچه گاز، رله دوبل، تست مپ سنسور(فشار هوای مانی‌فولد)، تست دینام و باتری، اضافه شدن ولتاژهای 3، 5،   12 و 24 ولت، اهم‌متر با دقت بالا، ولت‌متر با دقت بالا، بدون نیاز به باتری و بدون نیاز به نقشه‌‌کشی و بازکردن کانکتور ECU  است.»


ابوالحسن صالحی افزود: «از دیگر ویژگی‌های این دستگاه  عیب‌یاب خودرو، منوی کاملاً فارسی، دارای  LCD لمسی، پراپ قابل تعویض، امکان خواندن و پاک‌کردن کدهای خطا از طریق OBD، امکان عیب‌یابی و شبیه‌سازی تمامی موارد در هر دو حالت اتصال و یا بدون اتصال به ECU است.»


انتهای پیام/4117/4062/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر