صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش و دانش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۴:۰۰ - ۱۷ تير ۱۳۹۹
آنا گزارش می‌دهد؛

هیاهو برای هیچ؛ چرخه انتخابی کشتی روی هوا! / کاوه: وقتی برای انتخابی نداریم

تصویب چرخه انتخابی تیم ملی هیاهوی زیادی در کشتی ایران به وجود آورد و در حالی که قرار بود این موضوع با جدیت پیگیری شود اما با شیوع ویروس کرونا به حالت مسکوت درآمد.
کد خبر : 500158

به گزارش خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، پس از اینکه اتحادیه جهانی کشتی تاریخ مسابقات قهرمانی جهان را مشخص کرد جلسه‌ای به مدت دو روز بین اعضای کادر فنی و مسئولان فدراسیون کشتی برگزار شد. ابتدا سرمربیان هر دو تیم با علیرضا دبیر و بعد از آن با حمید سوریان جلسه برگزار کردند تا در مورد آینده تیم‌های کشتی تصمیم بگیرند. 


پیش از این اتحادیه جهانی کشتی همه فعالیت‌های مربوط به این رشته ورزشی را تا تاریخ 10 تیرماه لغو کرده بود؛ اما شدت شیوع کرونا سبب شد این بلاتکلیفی تا 10 شهریورماه ادامه داشته باشد. البته اتحادیه جهانی زمان برگزاری مسابقات قهرمانی جهان را اواخر آذرماه اعلام کرده اما برگزاری قطعی این رقابت‌ها را به جلسه اعضای هیئت‌‌ رئیسه اتحادیه جهانی که قرار است در مردادماه برگزار شود، موکول کرده‌ است. با این حال مسئولان و سرمربیان فدراسیون کشتی برای مشخص شدن وضعیت تیم‌ها در مسابقات جهانی جلسه برگزار کردند و نکته جالب اینکه اولین تصمیم این جلسه، لغو چرخه انتخابی کشتی است. 


همان چرخه انتخابی که هیاهوی زیادی در فدراسیون به پا کرد. پس از اینکه مسئولان فدراسیون تصمیم به برگزاری چرخه انتخابی گرفتند موافقان و مخالفان زیادی به صف شدند. غلامرضا محمدی سرمربی تیم ملی کشتی آزاد پس از تصویب چرخه انتخابی آشکارا مخالفت خود را نشان داد و حتی در جلسه‌ای که با رئیس فدراسیون داشت به حالت قهر جلسه را ترک کرد، هر چند که علیرضا دبیر هم بعد از آن از خجالت سرمربی تیم ملی کشتی آزاد درآمد و عملاً او را تهدید به کنار گذاشتن از سمتش کرد. آتش اختلاف بین سرمربی تیم ملی کشتی آزاد و فدراسیون مدتی طول کشید تا اینکه موضوع حل و فصل شد. 


در ادامه طی جلسه‌ای که مسئولان فدراسیون و سرمربیان تیم ملی در مورد مسابقات قهرمانی جهان برگزار کردند؛ در نهایت چرخه انتخابی حذف شد. 


محسن کاوه در گفتگو با خبرنگار آنا درباره حذف چرخه انتخابی تیم ملی برای مسابقات قهرمانی جهان گفت: زمان مسابقات قهرمانی جهان طبق نظر اتحادیه جهانی کشتی، قرار است اواخر آذرماه برگزار شود البته هنوز قطعی نیست. به همین خاطر جلسه‌ای برگزار کردیم تا در مورد وضعیت تیم‌های کشتی صحبت کنیم. 


کاوه در خصوص حذف چرخه انتخابی تیم ملی اظهار کرد: قرار است چرخه انتخابی کشتی فعلاً حذف شود؛ به این خاطر که ما هنوز مسابقه نداریم و حتی تمرینات شروع نشده است. اگرچه رقابت‌های قهرمانی جهان اواخر آذرماه قرار است برگزار شود اما فرصت زیادی برای برگزاری چرخه انتخابی نداریم و به همین خاطر تصمیم بر این شد که چرخه انتخابی تیم ملی فعلاً حذف شود. 


یکی از دلایلی که چرخه انتخابی تیم ملی در فدراسیون کشتی هیاهوی زیادی به پا کرد؛ این بود که اختیار سرمربیان برای انتخاب کشتی‌گیر محدود شد؛ بنابراین این موضوع از دید سرمربی تیم ملی کشتی آزاد نادیده گرفته نشد و باعث اختلاف نظر‌ شد.


کاوه در  پاسخ به این سوال که انتخاب کشتی‌گیران برای مسابقات قهرمانی جهان از سوی سرمربیان اتفاق می‌افتد، عنوان کرد: هنوز در این مورد تصمیم‌گیری نکرده‌ایم و به آینده آن را موکول کرده‌ایم اما مهم‌ترین موضوع این است که فعلاً زمانی برای چرخه انتخابی نداریم و حتی مسابقات جهانی که اعلام کرده‌اند ( اواخر آذرماه) برگزار می‌شود قطعی نیست، به همین خاطر نمی‌توانیم در مورد این رقابت‌ها به صورت قطعی تصمیم‌گیری کنیم.


وی گفت: چرخه انتخابی برای مسابقات جهانی و المپیک قرار بود یک سال مانده به این رقابت‌ها برگزار شود اما الان با شرایطی که کرونا برای همه ورزش‌های دنیا و از جمله کشتی به وجود آورده است هیچ چیز قابل پیش‌بینی نیست. در شرایط فعلی اولویت اصلی سلامتی ورزشکاران است. با رعایت کامل پروتکل بهداشتی باز هم کشتی رشته پربرخوردی است و ما نباید وضعیت جسمانی کشتی‌گیران را به خطر بیندازیم. با این حال امیدوارم هر چه سریعتر وضعیت کشتی مشخص شود و این ویروس منحوس هم از سراسر دنیا ریشه‌کن شود. 


آنچه به نظر می‌رسد چرخه انتخابی تیم‌های ملی کشتی فعلاً مسکوت مانده است اما پیش از این فدراسیون کشتی و سرمربیان تیم‌های ملی هیاهوی زیادی بر سر این چرخه به راه انداختند. شاید بهتر بود به جای ایجاد حاشیه و کوتاه آمدن هر دو طرف پس از مدتی، همان ابتدا رودرو با یکدیگر صحبت می‌کردند تا حواشی به وجود نیاید. حالا هم شرایط ناخواسته به سمتی رفت که چرخه انتخابی به حالت مسکوت درآمده است.


انتهای پیام/4057/


انتهای پیام/

ارسال نظر