صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۸:۵۹ - ۲۵ آبان ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی: نظام آموزشی باید بر توانایی‌های کیفی و قابلیت‌های علمی افراد بیفزاید

عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی و مولف کتاب جدید (کلید واژه‌های سبک‌شناسی) به مناسبت روز کتاب و کتابخوانی گفت: نظام آموزشی باید بر توانایی‌های کیفی و قابلیت‌های علمی افراد بیفزاید.
کد خبر : 49883

دکتر اشرف شیبانی اقدم دارای دکتری تخصصی زبان و ادبیات فارسی واحد تهران مرکزی به مناسبت فرا رسیدن روز کتاب و کتابخوانی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری آنا، درباره کتاب کلید واژه‌های سبک‌شناسی اظهار کرد: این کتاب با آشنا ساختن مخاطبین با مبانی نظریه‌ها و مکتب‌های سبک شناسی مدرن و معرفی پیشروان آنها، در بازکردن راه و نگاهی جدید به پژوهش های علمی و ادبی راهگشاست. از طرفی به دلیل ماهیت بین رشته‌ای و ارتباط آن با علوم مختلف می تواند در حوزه‌های بسیار دیگر نیز مورد استفاده قرار گیرد.


شیبانی درباره تجاری‌سازی تحقیقات پژوهشی با تاکید برگسترش راه فراگیری علم و مشارکت‌های فعال در امر پژوهش و کسب دانش تصریح کرد: می‌توانیم با بهره گیری از رسانه‌ها و ابزارهای ارتباطی زیرساخت های پژوهشی و علمی را تقویت کنیم.


وی افزود: نظام جهانی علمی هرچند نمی‌تواند به صورت کالای اقتصادی محض و ابزاری برای منافع مادی به شمار آید اما می‌تواند با نیازیابی حقیقی آموزشی و پژوهشی در راستای رفع نیازها و تقاضاهای بازار داخلی و خارجی نیز حرکت کند.


عضو هیات علمی واحد تهران مرکزی اظهار کرد: استفاده از تجارب جهانی علم و تکنولوژی و مشارکت فعال در آن با برقراری رابطه میان نهادهای علمی و پژوهشی، راه همگانی شدن و دستیابی به علم را گشوده‌تر می‌سازد.


وی با بیان اینکه امروزه چالش‌های جوامع دانشگاهی در راستای تعالی و تقویت ارزش‌های کیفی و دست یافتن به بالاترین سطوح و درجات علمی است، گفت: همه اذعان دارند که نظام آموزشی باید بر توانایی‌های کیفی و قابلیت‌های علمی افراد بیفزاید، بنابراین با ایجاد بستر اعتماد و اطمینان در سایه افزایش دانش و در راستای تعالی خلاقیت و تفکر خلاق انتقادی و درونی‌سازی ارزش‌ها، باورها و هنجارهای جامعه علمی امید به شکل‌گیری فعالیت‌های مؤثر علمی افزایش می‌یابد.


انتهای پیام/

ارسال نظر