صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری

حضور خانواده مفقودان منا در عربستان

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسگر در حاشیه نشست تخصصی فاجعه منا گفت: از دو روز پیش تصمیم گرفتیم که بستگان مفقودان شامل یکی از فرزندان و یا برادران آنان در دو یا سه نوبت به عربستان بروند و دولت این کشور می تواند این آزمایش را انجام دهد تا دیگر نگویند ما آزمایش شما را قبول نداریم.
کد خبر : 49850

به گزارش گروه رسانه‌های دیگر خبرگزاری آنا به نقل از خبرگزاری صدا و سیما، وی درباره آخرین وضعیت مفقودان حادثه منا گفت: هنوز تعدادی از عزیزان ما مفقود هستند و همه تلاش ما و سازمان حج و زیارت این است که در کنار پیگیری این وضعیت ، مستند سازی صورت گیرد.
قاضی عسکر در پاسخ به سوالی درباره آخرین وضعیت آقای رکن آبادی سفیر سابق ایران در لبنان گفت: دی ان ای آقای رکن آبادی را گرفته ایم و پزشکی قانونی ما آن را به عربستان فرستاده است .
وی افزود: امیدواریم روزهای آینده نتیجه نهایی را به ما بدهند و ما تکلیف مفقودان را مشخص کنیم.
قاضی عسکر گفت: هنوز سرنوشت 19 مفقود ایرانی حادثه منا مشخص نیست.
نماینده ولی فقیه در سازمان حج و زیارت درباره آخرین وضعیت حقوق جان باختگان منا افزود: تعداد زیادی از عزیزان در بطن حادثه منا بودند که اظهارات آنها مطرح می شود و طبیعی است که این اظهارات مستند ارائه شود و به صورتی باشد که در مجامع حقوقی قابل ارائه باشد.
سرپرست حجاج ایرانی با بیان اینکه اگر موضوعی از نظر حقوقی بررسی شود حتما باید مستند باشد؛ افزود : هم اکنون در حال جمع آوری اظهارات برخی از شهودان داخل کشور و خارج کشور در خصوص حادثه منا هستیم تا مجموعه ای تاثیرگذار که قابل ارائه در مجامع بین المللی باشد و درتاریخ نیز ثبت شود ارائه کنیم.
وی به بحث حقوقی این حادثه اشاره کرد و افزود: هم اکنون بسیاری از مجامع حقوقی دنیا به قدرتهای سلطه گر وابستگی دارند ، از همان سازمان ملل گرفته که حتی حاضر نیستند با معیارهای بین المللی حرکت کنند .
حجت الاسلام و المسلمین قاضی عسگر گفت: ما باید ببینیم از چه طریقی این کار نتیجه بخش است و ما آن را پی گیری می کنیم.
وی افزود : وزارت امور خارجه نقش اصلی را در پیگیری حادثه منا دارد چرا که دفاع از حقوق شهروندان وظیفه اصلی این وزارتخانه است و ما هم به آنها کمک می کنیم و از طریق بین المللی درحال پیگیری هستیم.
سرپرست حجاج ایرانی گفت: در جلساتی که با دولت عربستان داریم باید حقوق جان باختگان به عنوان دیه و یا غرامت ایفا شود.
وی افزود: مقصر بودن عربستان نیز باید پیگیری شود چرا که بیش از 7 هزار انسان در آن شرایط خطرناک به لقاء الله پیوستند و بعد به ما می گویند که هیچ کس مقصر نیست، قطعا باید تقصیر و مجازات هم مطابق با تقصیر مشخص شود.


انتهای پیام/

برچسب ها: عربستان سعودی
ارسال نظر