صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۱:۲۹ - ۰۸ تير ۱۳۹۹
سرهنگی در تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری:

اعتماد مردم به حوزه هنری ثروت هنگفت است

آیین تکریم و معارفه رئیس حوزه هنری با حضور تعدادی از مسئولین، نویسندگان و هنرمندان برگزار شد.
کد خبر : 498294

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات و کتاب گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، پیش از ظهر امروز یکشنبه ۸ تیرماه آیین تکریم محسن مؤمنی شریف، رئیس سابق حوزه هنری و معارفه محمدمهدی دادمان در سمت ریاست حوزه هنری با اجرای رسالت بوذری در تالار اندیشه حوزه هنری انقلاب اسلامی برگزار شد.


در این مراسم سیدعباس صالحی، غلامعلی حداد عادل، حجت‌الاسلام محمد قمی، آیت‌الله علی‌اکبر رشاد، حجت‌الاسلام خاموشی، عزت‌الله ضرغامی و جمع کثیری از نویسندگان، هنرمندان و فرهیختگان حضور داشتند.


مرتضی سرهنگی که از نویسنده‌های به نام کشور است، نخستین سخنران این مراسم بود. وی در ابتدای صحبت‌های خود ضمن  عرض خسته نباشید به مومنی شریف و خوش آمدگویی به دادمان گفت: اعتماد مردم به آثار حوزه هنری یک ثروت هنگفت است و اگر بتوانیم همین راه را ادامه بدهیم، یک ثروت ابدی خواهد شد.


وی در ادامه افزود: ما اجازه نداریم از این ثروت کم کنیم و به کشور صدمه بزنیم برای همین است که هر کس برای ادبیات انقلاب و جنگ و دفاع مقدس کار می‌کند برادرش هستیم.


در ادامه این مراسم محمدعلی رجبی نگارگر پشت تریبون قرار گرفت و گفت: حوزه اندیشه و هنر اسلامی نام اول این مکان بود گروهی از هنرمندان تجسمی و از آقای مرحوم سلحشور دعوت کردند و زمینه حوزه را برقرار کردند با دوستان تصمیم گرفتیم نامگذاری بکنیم و کلمه حوزه را به این خاطر ذکر کردیم که مجموع و مرکز را دربربگیرد و مرکزی برای هنر انقلاب اسلامی باشد. در روزهای اول و سال‌های اول با جان و دل کار کردند و حقوقی هم در بین نبود.


رجبی در ادامه افزود: آن زمان رابطه خوبی هم با امام برقرار بود. از نظر امام و رهبری کسی که برای خدا قیام کند از همه هنرها می‌تواند استفاده کند و آثار خوبی تهیه شد. ولی جای تاسف داشت که این جمع هنری را تبدیل به اداره کردند مانند آنچه بر سر جهاد سازندگی آوردند.


وی افزود:بسیاری از هنرمندان پرورش یافته حوزه در دانشگاه ها شروع به تدریس کردند و موثر هم واقع شدند. ما باید یکبار دیگر بازگردیم به آن چیزی که هنر و انقلاب می‌خواهد و آن تربیت نیروهای نیک نفس است.


انتهای پیام/4028/


انتهای پیام/

ارسال نظر