طرح فاصلهگذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان دولت و مراکز بیمه چگونه است؟
طرح فاصلهگذاری اجتماعی و الزامات سلامت محیط و کار در دفاتر پیشخوان دولت و مراکز بیمه از سوی ستاد پیشگیری و مراقبت از کرونا اعلام شد.
کد خبر : 498166
به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه اجتماعی خبرگزاری آنا، گام دوم مبارزه با ویروس کرونا در طرح فاصلهگذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان دولت و مراکز بیمه اعلام شد.
بخشی از دستورالعملهای رعایت فاصلهگذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان دولت و مراکز بیمه بر اساس اعلام ستاد ملی مبارزه با کرونا به شرح زیر است:
- برای ممانعت از ایستادن در صفوف و ایجاد ازدحام از سیستم نوبتدهی الکترونیکی استفاده شود.
- صندلی مراجعهکنندگان در فواصل لازم و ایمن از یکدیگر و به دور از کارکنان قرار داده شود.
- یکی از بهترین روشهای فنی و مهندسی جهت حذف و یا کاهش مواجهات مستقیم کارکنان با مراجعین استفاده از موانع فیزیکی، شیشهای یا پلاستیکی برای کاهش مواجهات است.
- استفاده از علائم و توصیههای ایمنی در مکانهای تردد و باجهها برای رعایت نکات بهداشتی و فواصل ایمن جهت عموم مراجعین ضروری است.
- فاصله یک تا دو متر جهت پیشگیری از بروز بیماری رعایت شود (رعایت فاصله ایمن بین مشتریان، کارکنان و شاغلین در مراکز پیشخوان به میزان حداقل یک متر باشد).
- بین کارکنانی که با ارباب رجوع سر و کار دارند از موانع شیشهای استفاده شود و جهت برقراری ارتباط در صورت امکان از تجهیزات میکروفن و بلندگوی میزی استفاده شود.
راهنمای گام دوم مبارزه با کووید-۱۹ در بحث فاصلهگذاری اجتماعی در دفاتر پیشخوان دولت و مراکز بیمه مواردی را بهمنظور رعایت بهداشت ابزار و تجهیزات هم اشاره کرده که برخی از این موارد عبارتند از:
- در صورت امکان اسناد و مرسولات مشکوک گندزدایی شده و یا در پوشش مناسب قرار گیرند.
- جهت استفاده شاغلین و مشتریان دستمال کاغذی تهیه شود.
- از نوشت افزار مشترک توسط مشتریان استفاده نشود.
- کلیه فرمهای مورد استفاده و نوشت افزار مشترک از دسترس مشتری جمعآوری شود.
- سطوح دارای تماس مشترک شامل میز و صندلی، کیبورد و رایانه شخصی، کمد، کابینت، گوشی تلفن، دستگاههای کارتخوان و خودپرداز، لوازمالتحریر شخصی و ... گندزدایی شود.
انتهای پیام/ ۴۱۰۵
انتهای پیام/