صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۴۵ - ۰۴ تير ۱۳۹۹

۲۹ مخفیگاه داعش در عملیات ارتش عراق منهدم شد

جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: در عملیات موسوم به «ابطال العراق» برخی مناطق استان‌های شمالی عراق پاکسازی و ۲۹ مخفیگاه داعش و دو انبار تجهیزات آن‌ها منهدم شد.
کد خبر : 497754

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، فرماندهی عملیات مشترک عراق  با صدور بیانیه‌ای نتایج مرحله سوم عملیات خود را برای پاکسازی مناطق میان شرق استان صلاح‌الدین، غرب دیالی و جنوب غرب کرکوک از بقایای داعش اعلام کرد.


«عبدالله الشمری» جانشین فرمانده عملیات مشترک عراق در بیانیه‌ای اعلام کرد: «عملیات ابطال العراق صبح روز دوشنبه 22 ژوئن 2020 و با دستور فرماندهی کل نیروهای مسلح و نظارت ستاد مشترک عملیات و حضور همه نیروهای مشترک برای پاکسازی و تفتیش مناطقی در استان صلاح‌الدین و حد فاصل ستاد عملیات‌های دیالی، سامراء و کرکوک آغاز شد».


در این بیانیه آمده است: «سازمان الحشد الشعبی از طریق واحدهایی از نیروهای خود در استان‌های دیالی، صلاح‌الدین، سامراء و کرکوک در این عملیات حضور داشت. این عملیات نظامی - امنیتی بزرگ، متکی به اطلاعات محرمانه دقیق از همه آژانس‌های اطلاعاتی و امنیتی و مورد پشتیبانی هوایی فرماندهی نیروی هوایی و نیروی هوایی ارتش و ائتلاف بین‌المللی بود و در آن مساحت جغرافیایی گسترده‌ای به وسعت چهار هزار و هشتصد و پنجاه و سه کیلومتر هدف مناطق عملیاتی بود».


الشمری گفت: «نتایج این عملیات شامل یافتن ۲۹ مخفیگاه داعش و دو انبار تجهیزات آن‌ها بود، همچنین ۷۶ عدد بمب دستی کشف و منهدم شد، چهار چتر نجات و یازده موشک نیز توقیف شد».


در این عملیات همچنین ۱۱ کانال زیرزمینی، شش تفنگ و سه خودروی داعش هم منهدم شد. شش کارگاه ساخت بمب هم شناسایی شد و هشتاد و نه و روستا در همه محورهای عملیاتی پاکسازی شدند.


انتهای پیام/4129/


انتهای پیام/

ارسال نظر