صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۵۴ - ۰۳ تير ۱۳۹۹
رئیس نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه‌ها:

نگاه‌های غرب‌گرایانه، در حال نابودی نقش و هویت واقعی دختران است

رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی مطرح کرد: نگاه‌های غرب‌گرایانه، تحت پوشش مفاهیمی به ظاهر زیبا همچون توانمندسازی دختران، آزادی، حق انتخاب و مدرن شدن و کنار گذاشتن سنّت‌ها، در حال نابودی نقش و هویت واقعی دختران هستند.
کد خبر : 497366

به گزارش گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، حجت‌الاسلام مصطفی رستمی رئیس نمها نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه‌ها طی پیامی روز دختر را در اینستاگرام خود تبریک گفت.


متن این پیام به شرح زیر است:


دختران امروز، نقش بی‌بدیلی در اثرگذاری بر جامعه از طریق حضور و فعالیت در عرصه‌های علمی، فرهنگی، اجتماعی و سیاسی دارند که با نقش آنها در محیط خانواده در قالب همسری و مادری نه تنها منافات ندارد، بلکه مکمل یکدیگر هستند. انقلاب اسلامی هم با نگاه‌های جزم‌گرایانه که با حضور دختران در جامعه مخالفت می‌کند و هم با تفکری که زن را به مثابه یک سوژه برای فروش بیشتر، افزایش سود و یا ارتقای جذابیت در نظر می‌گیرد، مخالف است.



امروز دختران ایرانی در جایگاه حساسی قرار گرفته‌اند که هویت و نقش آنها در حال تهدید شدن است. نگاه‌های غرب‌گرایانه، تحت پوشش مفاهیمی به ظاهر زیبا همچون توانمندسازی دختران، آزادی، حق انتخاب و مدرن شدن و کنار گذاشتن سنّت‌ها، در حال نابودی نقش و هویت واقعی دختران هستند.


جامعه امروز ما نیازمند این است که سرمایه‌های فرهنگی و هویت‌بخش خود را حفظ کند تا هویت‌‌های ترویج شده توسط رسانه‌های فراگیر که سطحی، بی‌محتوا و غیر مفید برای آینده دختران هستند، کنار گذاشته شوند؛ و این وظیفه دستگاه‌های فرهنگی، جامعه‌شناسان، تشکل‌های دانشجویی و خانواده‌ها است.


کسانی که می‌خواهند در این حوزه نقش‌آفرینی داشته باشند نیز باید، مسائل و نیازهای امروز دختران را بشناسند و با تقویت مبانی فکری و عقیده‌ای خودشان، راهکار و راه‌حل مناسب برای حل آنها ارائه دهند.


انتهای پیام/4084/


انتهای پیام/

ارسال نظر