صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۴ - ۰۲ تير ۱۳۹۹
شیوع کرونا در جهان؛

آمار جهانی ابتلا به کرونا از ۹ میلیون نفر گذشت/ بی‌توجهی رئیس‌جمهور برزیل به خطر شیوع کووید-19

شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از 9 میلیون نفر گذشت و این در حالی است که در برخی کشورهای قاره آمریکا ازجمله برزیل شیوع این ویروس جدی گرفته نمی‌شود.
کد خبر : 497228

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری آنا، شمار مبتلایان ویروس کرونا در جهان از 9 میلیون نفر گذشت. همچنین آمارهای رسمی نشان می‌دهند تاکنون 471  هزار و 22 نفر به این ویروس مبتلا شد‌ه‌اند.



برزیل با ثبت 1 میلیون و 86 هزار و 990 نفر در جایگاه دوم، روسیه با 592 هزار و 280 نفر در جایگاه سوم، هند با 426 هزار و 910 نفر در جایگاه چهارم و انگلیس با 304 هزار و 331 نفر در جایگاه پنجم کشورهای بیشترین میزان ابتلا به کرونا در جهان قرار دارند.



۱۰ کشور نخست جهان بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا


سازمان جهانی بهداشت با اعلام اینکه در شبانه‌روز گذشته  بالاترین میزان ابتلا به کرونا در جهان ثبت شد،  خبر داد در هر ثانیه بیش از دو نفر به ویروس کووید-19 مبتلا می‌شوند. بنابر اعلام این سازمان، در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۱۸۳ هزار مورد ابتلای جدید در سراسر جهان ثبت شده است.




بیشتر بخوانید:


۸ میلیون و ۷۰۰ هزار نفر در جهان به کرونا مبتلا شدند




کرونا در جنوب و غرب آمریکا جولان می‌دهد


در بحبوحه نارضایتی مردم آمریکا از سیاست‌های دولت ترامپ برای مقابله با کرونا، این ویروس در حال گسترش به غرب و جنوب آمریکاست و ایالت آریزونا در جنوب‌غربی ایالات متحده با ثبت ۳ هزار و ۱۰۰ مورد جدید ابتلا درمجموع 52 هزار و 390 نفر را ثبت کرده و بالاتر از ایالت لوئیزیانا قرار گرفته است. در مجموع بعد از نیویورک با 411 هزار و 264 مورد ابتلا که در جایگاه نخست ایالت‌های آمریکا قرار دارد، ایالت‌های کالیفرنیا، نیوجرسی، ایلینوی و تگزاس در جایگاه های بعدی قرار دارند.



۱۰ ایالت نخست آمریکا بر مبنای تعداد افراد مبتلا به کرونا


از سوی دیگر برزیل با وجود اینکه به دومین کشور جهان به لحاظ تعداد قربانی کرونا تبدیل شده و آمار تلفات بیش از ۵۰ هزار نفر را ثبت کرده است، «ژائیر بولسونارو»، رئیس‌جمهور این کشور همچنان خطرات این ویروس را کوچک می‌شمارد.


تاکنون در این کشور 1 میلیون و 86 هزار و 990 نفر به کرونا مبتلا شده و 50 هزار و 659 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


لغو وضعیت اضطرار ملی در اسپانیا


اوضاع شیوع کرونا در اروپا باثبات گزارش می‌شود؛ ولی در برخی کشورها ازجمله آلمان نگرانی‌هایی وجود دارد. منابع محلی آلمان گزارش کردند در یک کارخانه بسته‌بندی گوشت بیش از یک هزار مورد ابتلا ثبت شد و به‌دنبال آن دولت محلی همه ۶ هزار و ۵۰۰ کارگر، مدیران و اعضای خانواده آن‌ها را قرنطینه کرد.


در اسپانیا نیز مقامات دولتی وضعیت اضطرار ملی را لغو کردند و از امروز ۴۷ میلیون جمعیت این کشور می‌توانند برای نخستین‌بار بعد از سه ماه محدودیت، آزادانه در سراسر کشور سفر کنند. این کشور همچنین قرنطینه ۱۴ روزه برای مسافران از انگلیس را که اجازه سفر بدون ویزا می‌دهند، لغو کرد.


از روسیه در زمینه درمان کرونا خبرهای خوبی می‌رسد. طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، وضعیت جسمانی نخستین گروه داوطلبانی که واکسن کرونا تزریق کرده‌اند، رضایت‌بخش عنوان شده است. گفته می‌شود این واکسن در پاییز به تولید انبوه خواهد ‌رسید. تاکنون در این کشور 592 هزار و 280 نفر به کرونا مبتلا شده‌اند که بیش از 8 هزار نفرشان بهبود یافته‌اند.


نگرانی صهیونیست‌ها از موج دوم کرونا در سرزمین‌های اشغالی


بخش اطلاعات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی درباره آغاز موج دوم کرونا در سرزمین‌های اشغالی هشدار داد، با انتشار گزارشی نگرانی خود را از آغاز موج دوم شیوع کرونا در سرزمین‌های اشغالی اعلام و تأکید کرد ممکن است ناچار شود همه ساکنان سرزمین‌های اشغالی را در قرنطینه قرار دهد.


همچنین وزارت بهداشت ترکیه درباره آخرین وضعیت شیوع کرونا در این کشور گزارش کرد یک هزار و 192 مورد جدید ابتلا به کروناویروس  ثبت شده و 23 نفر در شبانه‌روز گذشته جان باخته‌اند. به این ترتیب تعداد کل مبتلایان به 187 هزار و 685 نفر و مجموع قربانیان نیز به 4950 نفر رسید.


در عراق، محمد حلبوسی رئیس مجلس این کشور اعلام کرد اطلاعات دریافتی وی از ابتلای میان 6 تا 20 نماینده مجلس به نسل جدید ویروس کرونا حکایت دارد. وی همچنین از افزایش شمار کارمندان مبتلا به ویروس کرونا در مجلس این کشور از 22 به 28 نفر ازجمله یک مدیرکل و یک مسئول امنیتی خبر داد و حتی برخی از نیروهای مسئول حفظ امنیت مجلس به ویروس مبتلا شده‌اند.



شمار افراد مبتلا به کرونا در عراق تنها در 11 روز افزایش دو برابری نشان می‌دهد و به بیش از 30 هزار نفر رسیده است. این در حالی است که یک هزار و 100 نفر جان خود را از دست داده‌اند.



وزارت بهداشت عربستان آمار مبتلایان به کرونا را 3 هزار و 941 نفر اعلام کرده است. طبق اعلام این وزارتخانه، در روز گذشته 37 نفر به‌دلیل ابتلا به کووید-19 فوت شدند و با این آمار تعداد جان‌باختگان کرونا در این کشور به یک هزار و 267 نفر رسید.


افزایش شیوع کرونا در جنوب‌شرقی آسیا


دولت هند به‌دنبال گسترش شیوع ویروس کووید-۱۹ در جنوب آسیا تصمیم گرفت ورزش یوگا را به‌عنوان سپر محافظ شهروندان برای مقاومت جسمی و روحی در برابر این بیماری مهلک گسترش دهد.



شیوع کرونا در هند


چین و کره‌جنوبی از افزایش موارد جدیدی ابتلا به کرونا خبر دادند. مقامات چین ۲۵ مورد جدید که ۲۲ مورد آن در پکن بوده است، گزارش کردند. در هفته گذشته دولت چین کنترل سفرها را افزایش داد و از افرادی که قصد ترک پایتخت ۲۰ میلیونی چین را دارند، مدارکی دال بر منفی بودن آزمایش کرونا درخواست می‌کند.


تاکنون در چین 83 هزار و 396 نفر به کرونا مبتلا شده و 4 هزار و 634 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند. در کره‌جنوبی نیز 12 هزار و 438 نفر به کرونا مبتلا شدند و 280 نفر دیگر براثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده‌اند.


انتهای پیام/4033/پ


انتهای پیام/

برچسب ها: برزیل یوگا کرونا
ارسال نظر