صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۲:۲۰ - ۲۹ خرداد ۱۳۹۹
آنا گزارش می‌دهد؛

کدامیک از نمایندگان برای تصدی ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس با هم رقابت می‌کنند؟+ سوابق

با تعیین اعضای کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس حال زمان انتخاب رئیس از میان رقبا فرا رسیده است.
کد خبر : 496371

به گزارش خبرنگار گروه سیاسی خبرگزاری آنا، کمیسیون آموزش و تحقیقات یکی از کمیسیون‌های تخصصی مجلس شورای اسلامی بوده که به انجام وظایف محول‌شده در محدوده آموزش به طور کلی، تحقیقات و فناوری مشغول است.


کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز از کمیسیون‌هایی است که متقاضی زیادی میان نمایندگان برای عضویت و اکنون تصدی کرسی ریاست آن دارد، مهم‌ترین ارتباط این کمیسیون یا وزارتخانه‌های آموزش و پرورش و علوم است که به طور حتم  تک‌تک ما با مصوبات آن سروکار داریم.


اما همان طور که گفته شده تصدی صندلی ریاست در کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس نیز رقابت داغی را میان تنی چند از نمایندگان به راه انداخته که در میان برخی از آن‌ها سابقه حضور در کابینه دولت در یکی از وزارتخانه های مرتبط با کمیسیون به چشم می‌خورد.


محمدمهدی زاهدی



محمدمهدی زاهدی، وزیر علوم دولت‌های نهم و دهم یکی از نمایندگانی است که در چهار سال مجلس نهم و سه سال مجلس دهم توانست ریاست کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس را به دست بگیرد و امروز برای خود در این کمیسیون حق آب و گل قائل است و دور از ذهن است که حاضر شود سکان این کمیسیون را به دست دیگری بسپارد.


احمد نادری



احمد نادری، دیگر داعیه‌دار ریاست بر کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس دارای مدرک دکتری علوم اجتماعی از دانشگاه فرایه برلین و عضو هیئت علمی دانشگاه تهران است که در کارنامه خود ریاست بر مؤسسه مطالعات و تحقیقات دانشگاه تهران را نیز دارد.


وی چندی پیش با انتشار پستی در فضای فضای مجازی به اهم برنامه‌های کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس یازدهم از جمله تقویت نقش نظارتی شورای عالی انقلاب فرهنگی و کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس در کنار افزایش نقش مشورتی آن‌ها در راستای کمک به وزارتخانه‌های علوم و آموزش و پرورش برای عمل به مأموریت‌های خود، بازنگری اساسی در روندهای جذب، ارتقاء، حقوق و مزایا، شرایط ضمن خدمت و نیز نظام جبران خدمت فرهنگیان، اساتید، کارکنان دانشگاه‌ها و کلیه پرسنل خدوم حوزه آموزش و پژوهش کشور به ویژه بازنشستگان این بخش پرداخت.


وی در اهم برنامه‌هایی که برای این کمیسیون رسیدگی به آن‌ها را جزء اولویت‌ها می‌داند به طراحی سازوکار گزارش‌دهی مستمر به کمیسیون آموزش و تحقیقات در خصوص مطالبات مقام معظم رهبری و عملیاتی‌سازی گام دوم سند تحول آموزش و پرورش، حذف سیاست‌زدگان از صندوق ذخیره فرهنگیان، مهارت‌محوری کاربردی و مفید بودن محتوای آموزشی اشاره کرده است.


علیرضا منادی سفیدان



علیرضا منادی سفیدان دیگر عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بوده که برای تصدی صندلی ریاست این کمیسیون تلاش می‌کند، وی سابقه حضور در مجالس هشتم و نهم را داشته و دارای مدرک دکترای مدیریت تولید است.


باید دید میان سه گزینه کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس برای تصدی بر صندلی ریاست کدام موفق شده و اولویت‌های کمیسیون را پیش خواهند برد.


تحول در نظام آموزشی کشور، برخورد و رسیدگی به پرونده‌های فساد در وزارت علوم و مقابله با سیاسی‌کاری در سیستم آموزش عالی کشور از مهم‌ترین سرفصل‌های مجلس یازدهم باید باشد.


همچنین میزان بالای بیکاری فارغ‌التحصیلان و لزوم ارتباط مؤثرتر صنعت و دانشگاه هم می‌تواند از اولویت‌های اساسی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس باشد.


انتهای پیام/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر