صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۳:۱۰ - ۲۶ خرداد ۱۳۹۹
محمدرضا یزدانی خرم در گفتگو با آنا:

رونق کشتی را باید از استان‌ها و هیئت‌ها شروع می‌کردیم/ داشتن چهره قهرمانی در اتحادیه جهانی کشتی کافی نیست

رئیس اسبق فدراسیون کشتی گفت: صرفاً قهرمان بودن یک شخصیت دلیل نمی‌شود که او بتواند در هیئت رئیسه اتحادیه جهانی کشتی به‌خوبی از عهده مسئولیت برآید.
کد خبر : 495898

محمدرضا یزدانی‌خرم در گفتگو با خبرنگار گروه ورزشی خبرگزاری آنا، درباره عدم استقبال از کشتی و فعال نبودن کشتی‌گیران گفت: زمانی که من در فدراسیون کشتی حضور داشتم، به استان‌ها و هیئت‌های کشتی اهمیت زیادی می‌دادم. در استان‌های کردستان، اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی و خوزستان استعدادهای زیادی داشتیم و استان‌ها را برای پرورش این استان‌ها فعال می‌کردیم. برای اولین بار کلاس بین‌المللی در ایران برگزار کردیم و برای نخستین بار چند نفر از مربیان ایرانی را به کلاس‌های برگزار شده در خارج از کشور هم اعزام کردیم؛ به این خاطر که ما در کشتی مربی بین‌المللی نداشتیم و همین موضوع باعث تشویق هیئت‌ها و استان‌های ما شد که در این طرح شرکت کنند. ضمن اینکه لیگ کشتی را فعال کردیم و شرایط به صورتی پیش رفت که در هر سالنی جای سوزن انداختن نبود.


وی گفت: این مسائل همگی دست به دست هم داد تا کشتی رونق بگیرد؛ اما بعدازآن، توجهی به این مسائل نشد و کمرنگ شد. مثلاً هیئت کشتی استان تهران کمترین میزان کشتی‌گیر را در اختیار داشت و هم‌اکنون هم دارد. به نظرم با توجه به آماری که هم‌اکنون اعلام شده که در دهه 70 ، یک و نیم نفر کشتی‌گیر فعال وجود داشته و حالا این رقم به کمتر از 50 هزار کشتی‌گیر رسیده است، زنگ خطر برای کشتی به صدا درآمده و رئیس فدراسیون باید رونق کشتی در شهرستان‌ها را در اولویت خود قرار دهد تا بتواند تعداد کشتی‌گیران فعال را افزایش دهد. در گذشته دانشگاه‌ها در لیگ کشتی تیمداری می‌کردند و حتی مدارس هم تیم داشتند. اگر ما به دنبال رونق کشتی هستیم باید به هیئت‌ها اهمیت بدهیم. خیلی از اداره‌ها و نهادهای کل و همچنین کارخانجات دوست دارند در کشتی فعال باشند و رئیس فدراسیون باید به این مسائل توجه کند و از چنین ظرفیتی نهایت استفاده را ببرد.


رئیس اسبق فدراسیون کشتی در مورد وضعیت کمبود اعتبارات کشتی اظهار کرد: در حال حاضر محدودیت ارزی و مشکلات ریالی برای دولت به وجود آمده است و فراوانی که در گذشته وجود داشته دیگر نیست؛ بنابراین ما باید مطابق بودجه‌ای که دولت در اختیار فدراسیون می‌گذارد یا از طریق اسپانسر جذب می‌شود، نیازها را برآورده کنیم و فدراسیون را اداره کنیم. ضمن اینکه به اعتقاد من باید برنامه‌ها کم شود. کشتی در هر رده سنی اعزام‌های زیادی را دارد و فدراسیون باید مطابق بودجه‌ای که در اختیار دارد حرکت کند. صحبت‌های دبیر کاملاً درست است. رفت‌وآمد در فدراسیون کشتی زیاد بوده و در همه رده‌های سنی، تورنمنت پیش رو داریم. از طرفی در برخی از تورنمنت‌ها باید حضور پیدا کنیم چرا که اگر این اتفاق نیفتد، در آینده نسل کم‌تجربه‌ای در کشتی خواهیم داشت؛ بنابراین همه مسائل باید در نظر گرفته شود ولی بااین‌حال باید طبق بودجه حرکت کنند.


وی تأکید کرد: از طرفی به اعتقاد من باید به تأمین بودجه از بخش خصوصی تأکید بیشتری شود. در زمانی که من ریاست فدراسیون کشتی را برعهده داشتم، کارخانه‌ها و برخی نهادها در اعزام تیم‌ها کمک می‌کردند. علاقه‌مندان رونق کشتی و ارتقای این رشته زیاد هستند و باید طبق یک برنامه‌ریزی و هماهنگی، بودجه را از این طریق تأمین کرد وگرنه اگر این دیدگاه وجود داشته باشد که دولت به ما بودجه دهد، اصلاً دولت ندارد که بدهد.


یزدانی خرم در مورد نامزد شدن حمید سوریان در هیئت‌رئیسه اتحادیه جهانی کشتی اظهار کرد: به نظر من هر پست و شغلی فرد مناسب خود را می‌خواهد. ما در روابط بین‌الملل، کاپیتان میرروشن را معرفی کردیم که او کاپیتان هواپیمای ایرباس بود و که هم کشتی‌گیر و هم مدیر باشگاه هما بود که بیشترین کشتی‌گیران خارجی را به ایران آورد و در ارتقای کشتی نقش مهمی داشت. او از چهره‌های سرشناس در کشتی آسیا و جهان بود. وقتی‌که دکتر توکل بازنشسته شدند، فدراسیون جهانی از ما درخواست کرد که کسی را معرفی کنیم. چند نفر خودشان مدنظرشان بود و وقتی‌که ما کاپیتان میرروشن را معرفی کردیم از این موضوع استقبال کردند و گفتند ما افتخار می‌کنیم که یکی از اعضای ما خلبان ایرباس باشد. کاپیتان میرروشن کاملاً به زبان انگلیسی تسلط داشت.


وی خاطرنشان کرد: اگر در جلسات هیئت‌رئیسه یک مترجم را همراه خود ببرید، اجازه ورود به او نمی‌دهند، افراد تحصیل‌کرده‌ای مانند میرروشن داریم و به‌اضافه اینکه آن‌ها به قوانین آشنایی دارند و می‌توانند جلوی لابی‌های را بگیرند. فدراسیون جهانی به دنبال این است که برای کشورها قوانینی وضع کند که کشتی‌گیران خودشان شرایط خوبی داشته باشند؛ بنابراین ما باید افرادی داشته باشیم که هم فنی باشند و هم به زبان انگلیسی تسلط کامل داشته باشند تا بتوانند از حرمت کشتی دفاع کنند. به نظرم هر کسی برای هیئت‌رئیسه نامزد می‌شود، باید به این شرایط مسلط باشد. من نمی‌دانم سوریان تا چه اندازه به زبان مسلط است و آیا اصلاً علاقه و وقت این کار را دارد یا خیر. حضور در اتحادیه جهانی مشخصه‌های عجیب‌وغریبی می‌خواهد و ممکن است چند روزی باید در جلسات حضور پیدا کنند و برنامه‌های زیادی دارند و هر کسی که انتخاب می‌شود باید وقت کافی برای این کار بگذارد. صرفاً قهرمان بودن یک شخصیت دلیل نمی‌شود که او بتواند در این سمت‌ها به‌خوبی از عهده مسئولیت برآید.


انتهای پیام/4057/پ


انتهای پیام/

ارسال نظر