صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۰۰ - ۲۴ آبان ۱۳۹۴
در گفت‌وگو با آنا

حسین‌ توکلی: روی کاغذ تنها شانس کسب یک مدال را داریم/ وضعیت سهراب مرادی هنوز مشخص نیست

سرمربی تیم ملی وزنه برداری کشورمان گفت: لیست نهایی ملی‌پوشان برای شرکت در مسابقات جهانی آمریکا در شب کنگره قبل از برگزاری مسابقات اعلام می شود بنابراین مسئولان تا آن زمان فرصت دارند تا مشکل سهراب مرادی را حل کنند.
کد خبر : 49577

حسین توکلی درباره شرایط تیم ملی وزنه برداری قبل از اعزام به مسابقات جهانی آمریکا به خبرنگار ورزشی آنا گفت: «در حال حاضر ملی‌پوشان شرایط خوبی دارند و در روزهای آخر تمرینات، رکوردگیری‌هایشان بهتر از قبل شده‌ است. امیدوارم روز مسابقه شرایط برای وزنه‌برداران به خوبی پیش برود و بهترین نتیجه را کسب کنند.»


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری به وضعیت رکوردگیری ملی پوشان اشاره کرد و گفت: «در ابتدا برخی از ملی‌پوشان در رکوردگیری عقب بودند اما با تمرینات مستمر توانستند این فاصله را از بین ببرند. به عنوان مثال نواب‌ نصیرشلال در مجموع رکوردش به 410 کیلوگرم رسید که از نظر ما رکورد خوبی است. بهادر مولایی هم به دلیل مصدومیت شدیدش و دوری از میادین کمی در رکوردگیری‌ها عقب بود اما توانست در تمرینات خودش را به وضعیت مناسبی برساند.»


وی در ادامه درباره خارج شدن نام سهراب مرادی از لیست مسابقات جهانی آمریکا اظهار کرد: «عدم حضور سهراب مرادی در مسابقات جهانی به صورت قطعی مشخص نشده‌ است. طبق قانون لیست نهایی وزنه‌برداران در شب کنگره قبل از برگزاری مسابقات اعلام می‌شود بنابراین مسئولان به دنبال رایزنی و حل مشکل سهراب مرادی هستند. قرار است روز دوشنبه به همراه رییس فدراسیون وزنه برداری به آمریکا برویم تا در آنجا با مسئولان فدراسیون جهانی وزنه‌برداری درمورد مشکل مرادی مذاکره‌ای داشته باشیم.»


سرمربی تیم ملی وزنه برداری ادامه داد: «حضور مردای در مسابقات جهانی آمریکا تا حدودی قطعی شده‌ بود اما طبق قانون اگر ورزشکاری بعد از اعلام بازنشستگی درصدد بازگشت دوباره باشد باید چند ماهی از میادین دور باشد. فدراسیون جهانی هم محرومیت سهراب مرادی را کم کرد اما با این حال این محرومیت همچنان تا پایان اردیبهشت ماه 95 وجود دارد. متاسفانه نامه بازنشستگی سهراب مرادی ظلم بزرگی در حق این ورزشکار بود چرا که او از نظر شرایط جسمانی و بدنی در آمادگی کامل به سر می‌برد.»


قهرمان سابق المپیک 2000 سیدنی افزود: «مصدومیت بهداد سلیمی و بلاتکلیفی سهراب مرادی مشکلاتی زیادی را برای ما به وجود آورد. مرادی یکی از آماده‌ترین وزنه‌برداران و امید اول ما برای کسب مدال و قهرمانی بود. امیدوارم با رایزنی مسئولان وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک مشکلش برطرف شود.»


توکلی درباره شانس مدال و کسب سهمیه المپیک در این مسابقات عنوان کرد: «سطح این مسابقات بسیار بالاست و با توجه به اینکه سال قبل از المپیک است بنابراین همه حریفان برای کسب مدال در این مسابقات شرکت می‌کنند و کسی این ر‌قا‌بت‌ها را شوخی نمی‌گیرد. تیم ملی هم با همین داشته ها تلاش می کند که بهترین نتیجه را کسب کند اما واقعیت این است تیم ملی بر روی کاغذ تنها شانس کسب یک مدال را دارد.»


سرمربی تیم ملی وزنه‌برداری کشورمان در پایان گفت:«متاسفانه تیم ملی وزنه‌برداری برای مسابقات جهانی با مشکلات زیادی روبه رو شد. اگر این مسابقات در کشورهای اروپایی یا آسیایی برگزار می‌شد لیست نهایی وزنه برداران تا یک هفته به این مسابقات قابل تغییر بود اما چون این مسابقات در آمریکا برگزار می شود باید از چهار ماه پیش لیست وزنه‌برداران را اعلام می کردیم به همین دلیل زمانی که با مصدومیت بهداد سلیمی و محمدپور مواجه شدیم نتوانستیم جایگزینی برای آنها داشته باشیم و تیم هم با همین هفت نفر عازم آمریکا خواهد شد.»


انتهای پیام/

ارسال نظر