صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۳۳ - ۲۵ خرداد ۱۳۹۹
معاون آموزشی دانشگاه سمنان در گفتگو با آنا:

ارزیابی دانشجویان برمبنای امتحانات مجازی اشکالات فراوانی دارد/ قادر به محاسبه عملکرد دانشجویان در هر درس نیستیم

معاون آموزشی دانشگاه سمنان گفت: همه مراحل تحصیلی و آینده شغلی دانشجو از قبیل ادامه تحصیل، رتبه‌های برتر، استخدام و ... بر محور کمی معدل استوار شده است و ارزیابی دانشجویان برمبنای امتحانات مجازی اشکالات فراوانی دارد.
کد خبر : 495289

فرشاد ورامینیان معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اظهار کرد: یکی از دلایل انتخاب آموزش مجازی اولویت سلامت جامعه دانشگاهی، اساتید، کارکنان، دانشجویان و به تبع آن کشور است.


وی افزود: آموزش مجازی اقتضائات خود را دارد. در شیوه مجازی فرض بر ارزشیابی مستمر و آن هم در همان بستر مجازی است. دانشگاه‌هایی که در دنیا در این امر پیشتاز هستند شیوه آزمون را ترکیبی یا کاملا مجازی برگزار می‌کنند؛ یعنی تمام ارزیابی منحصر به یک یا دو آزمون حضوری نمی‌شود.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان گفت: از آن‌جایی‌که برای اولین بار است آموزش مجازی در دانشگاه‌ها و در تمامی دروس نظری، محور کار قرار گرفت و سیستم دانشگاهی تجربه کافی را در این زمینه نداشت و از طرفی تلقی و طرز نگاه اساتید، دانشجویان و دانشگاه باید به این قضیه تغییر کند.


ورامینیان گفت: در اولین تجربه حتما دچار کمبود و کاستی هستیم اما با تمهیدات و آموزش‌های داده شده از طریق برگزاری کارگاه‌های آموزشی و تهیه بسترهای لازم سعی شده است افت کیفیت به حداقل ممکن برسد در دانشگاه سمنان ۵ کارگاه در زمینه آموزش مجازی در این نیمسال برگزار شد.


وی عنوان کرد: نکته مهم این است که در کشور ما همه مراحل تحصیلی و آینده شغلی دانشجو از قبیل ادامه تحصیل، رتبه‌های برتر، استخدام و ... بر محور کمی معدل استوار شده است. برداشتن به یکباره این روش برای یک یا دو  نیمسال، ارزیابی دانشجویان برمبنای امتحانات مجازی را با اشکالات فراوانی روبرو خواهد کرد.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان ادامه داد: نرم افزارهایی که در اکثر دانشگاه‌ها برای بررسی وضعیت تحصیلی دانشجویان به کار می‌رود قادر به انجام این کار نیستند و نیازمند یک عدد برای محاسبه دانشجویان در هر درس هستیم.


ورامینیان گفت: از طرفی استاد با صرف وقت بیشتر و استفاده از شیوه‌های مختلف تشخیص می‌تواند به دقتِ ارزیابی خود بیفزاید. به طور نمونه اگر فرض بر این باشد که دو نیمسال به صورت مجازی باشد دانشجویان ارشد یک ورودی خاص در کارنامه خود هیچ نمره‌ای برای دروس نظری خود نخواهند داشت.


وی بیان کرد: در اجرای آموزش مجازی دچار مشکلاتی هستیم از مشکلات در بستر‌های اینترنت و عدم برخورداری یکسان همه دانشجویان از امکانات سخت افزاری و عادت‌های موجود سیستم دانشگاه به آموزش حضوری و تبحر استاد و دانشجو در این نوع از آموزش و فراگیری آن از جمله این موارد است.


معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه سمنان خاطرنشان کرد: طراحی و اعمال سیاست‌های تشویقی برای اساتید و دانشجویان می‌تواند بسیار مفید باشد. این سیاست‌ها می‌تواند از حمایت‌های مالی و تخصیص بودجه‌های خاص در این زمینه شروع شود و به سیاست‌های استخدامی در مسیر ارتقا و ترفیع اساتید هم منجر شود دانشگاه سمنان برای این موضوع از قبل سیاست‌هایی نظیر افزایش ظرفیت پذیرش دانشجو و تخصیص بودجه در حوزه معاونت پژوهشی اقدام کرده است.


انتهای پیام/4133


انتهای پیام/

ارسال نظر