فعالیت «مدارس الگوی» دانشگاه آزاد اسلامی در 3 حلقه آموزشی
به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از زنجان، جلسه تبیین سند اجرایی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی در زنجان با حضور علیرضا فیروزفر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان، مشاوران عالی معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر مرکز مدیریت و راهبردی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی، معاون مرکز مدیریت راهبردی مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی، مدیر توسعه و تجهیزات مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی و سایر اعضا در سالن کنفرانس مدارس الگوی دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان برگزار شد.
در حوزه تعلیم و تربیت در چنبره کلیشهها گرفتار شدهایم
مشاور معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی در این نشست گفت: «در موضوع هویت و ماهیت از مدرسه نتوانستهایم الگوی درستی تعریف کنیم و در چنبره کلیشهها گرفتار شدهایم.
اسفندیار چهاربند اظهار کرد: «مدرسه نمادی سازمانی مانند بانک، وزارتخانه و ... است و بعد از دهها سال نتوانستهایم این موضوع را بهدرستی به جامعه معرفی کنیم.»
وی با اشاره به دو مفهوم «مدرسه» و «مکتب» ادامه داد: «معنادار بودن و هویت دار شدن فعالیت ها با نقشها و جایگاهها میتواند ارتباط داشته باشد و اغلب عنوانهای سازمانی بهعنوان ماهیت مورد توجه قرار میگیرد.»
چهاربند با بیان اینکه ایجاد مدارس متعدد کمکی به افزایش کیفیت آموزشی نکرده و خروجی دقیقاً همان بوده است، گفت: «در مدارس جدید دانشگاه آزاد اسلامی، آموزشها با شیوه جدید ارائه خواهد شد و حلقه نخست آن ارزشها، مأموریت، چشمانداز، اهداف و سیاستها خواهد بود.»
مشاور معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی حلقه دوم این مدارس را والدین، جامعه، سازمان و کارکنان عنوان کرد و افزود: «در این بوستانها رویکرد فعالیت تلفیقی خواهد بود و اگر این اشل اجرایی شود، فوق برنامهها رنگ میبازد.»
وی ادامه داد: «ستون فقرات ما در بوستانهای آموزش تلفیقی است و در این رابطه باید معلمان جذب شده آموزش ببینند.»
چهاربند سومین عنصر در فعالیت این مدارس را راهبرد و روش آن اعلام کرد و گفت: «روش ما در مدارس بوستان و گلستان هوشهای چندگانه است.»
مشاور معاون آموزشهای عمومی و مهارتی دانشگاه آزاد اسلامی با بیان اینکه بر اساس هوشهای چندگانه باید به پرورش دانشآموران اقدام شود، تصریح کرد: «کار رویکرد تلفیقی این است که به پرورش هوشهای مختلف بپردازد و به یک هوش بیشتر از دیگری نپردازد و همه آنها در یک رده قرار داشته باشند.»
انتهای پیام/4062/
انتهای پیام/