صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۰۱ - ۰۴ اسفند ۱۳۹۳
ایرج پارسی‌نژاد در گفت‌وگو با آنا:

پرونده مجموعه «نقد ادبی» با شفیعی کدکنی بسته می‌شود

ایرج پارسی‌نژاد از انتشار تازه ترین اثر خود با موضوع منتقدین ادبی ژورنالیست خبر داد.
کد خبر : 4943

ایرچ پارسی نژاد، پژوهشگر ادبی در گفت‌وگو با خبرنگار فرهنگی آنا درباره این کتاب گفت: «این کتاب که در حال حاضر، مراحل آغازین نگارش را طی می‌کند، مشتمل بر نقد و نظریات ادبی منتقدینی بعد از نسل شفیعی کدکنی است که اصولا شخصیت‌هایی هستند که در حوزه ژورنالیزم به ارائه نقدهای ادبی پرداخته‌اند. رضا براهنی، عبدالعلی دستغیب، محمدعلی سپانلو، اسماعیل نوری علاء و... برخی ازاین شخصیت‌ها هستند».


او اضافه کرد: « در حال حاضر مجلد دیگری از مجموعه نقد ادبی را در دست دارم که « شفیعی کدکنی و نقد ادبی» نام دارد، مدت زیادی است که نگارش این کتاب را شروع کرده‌ام اما از آنجایی که حوزه فعالیت‌های ادبی شفیعی کدکنی به عنوان یکی از تاثیرگذارترین شخصیت‌های ادبی معاصر گسترده بوده است، گمان می‌کنم اتمام این کتاب مدتی دیگر به طول می انجامد».


این پژوهشگر ادبی درادامه تصریح کرد: «شفیعی کدکنی و نقد ادبی درواقع آخرین جلد از این مجموعه به شمار می‌رود، در سال‌های اخیر نیز مجلدهای دیگری از من چون «فاطمه سیاح ونقدادبی»، «احسان طبری و نقد ادبی»، «خانلری و نقد ادبی»، «ملک الشعرای بهار و نقد ادبی»، «نیما یوشیج و نقدادبی»، «علی دشتی ونقد ادبی»، «عبدالحسین زرین کوب و نقد ادبی» و... از من منتشر شده است و «شفیعی کدکنی و نقدادبی» به نوعی حسن ختام این مجموعه مفصل خواهد بود».


او در توضیح بیشتر این کتاب گفت: «اصولا نگارش کارهای پژوهشی زمان‌براست، ضمن این که در ایران انجام کارهایی از این دست بیشتر متکی به فرد است، روی این اصل پژوهشگر ناچار است برای نگارش دقیق و موشکافانه این اثر زمان زیادی را صرف کند. از این‌ها گذشته همان‌طور که اشاره کردم، مجلدی که مربوط به شفیعی کدکنی است، تنها نقد ادبی او را ادبیات معاصر ما مد نظر قرار نداده است».


مولف اثر «روشنگران ایرانی و نقد ادبی» تصریح کرد: «من سعی کرده‌ام در حین نگارش این کتاب به دیگر مولفه‌های این منتقد ادبی و شاعر نیز توجه داشته باشم، کما این که تحقیق ادبی، نظریات او درباره شعر و هنر و... برخی از سرفصل‌های این کتاب به شمار می‌رود».



انتهای پیام/

برچسب ها: محمدعلی سپانلو
ارسال نظر