صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۹:۲۹ - ۱۸ خرداد ۱۳۹۹
محمدپور:

هدف از بازرسی‌ها شفاف‌سازی و شناسایی نقاط ضعف و قوت واحدهای دانشگاهی است

مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی گفت: «هدف از بازرسی مچ‌گیری نیست؛ بلکه شفاف‌سازی و احصای نقاط ضعف و قوت واحدهای دانشگاهی و همکاری برای برطرف‌کردن نقاط ضعف است.»
کد خبر : 494169

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا از تاکستان، علیرضا محمدپور مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی  با حضور در دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان علاوه بر شرکت در جلسه هیئت رئیسه از بخش‌های مختلف این دانشگاه بازدید کرد.


وی در این بازدید با برشمردن وظایف مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی اظهار کرد: «ساختار این مرکز در منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی از بخش‌های بازرسی و رسیدگی به شکایات، نظارت و ارزیابی آموزشی و پژوهشی، نظارت مالی - حسابرسی و بخش نظارت ارزیابی عملکرد واحدهای دانشگاهی و مدیران تشکیل شده است.»


مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه 7 دانشگاه آزاد اسلامی (استان‌های البرز، قزوین و زنجان) افزود: «تا پیش از این نظارت بر واحدهای استانی دانشگاه آزاد اسلامی به‌طور غیرمتمرکز و از طریق ادارات بازرسی و رسیدگی به شکایات استان‌ها انجام می‌شد و اکنون راه‌اندازی دفاتر منطقه‌ای موجب تسریع در انجام امور و تسهیل در برقراری ارتباطات شده است.»


محمدپور ادامه داد: «هدف از بازرسی‌ها مچ‌گیری نیست؛ بلکه شفاف‌سازی و احصای نقاط ضعف و قوت واحدهای دانشگاهی و همکاری برای برطرف‌سازی نقاط ضعف و برجسته‌سازی نقاط قوت است. در بازرسی از واحدی اگر به‌دنبال موارد ضعف یا خطا نباشیم به آن واحد خیانت کرده‌ایم، چه بسا که این موارد می‌تواند ناشی از آشنانبودن کامل با بخشنامه‌ها باشد و با یک آموزش ساده بتوان از تکرار این موارد جلوگیری کرد.»


وی اقدامات انجام‌گرفته واحد تاکستان را رضایت‌‌بخش دانست و از همه کارمندان و استادان درخواست کرد، چنانچه پیشنهاداتی در زمینه تعامل هرچه بیشتر و شناسایی نقاط قوت و ضعف دارند به این مرکز معرفی کنند.


رضا شعبان‌نژاد سرپرست دانشگاه آزاد اسلامی ناحیه جنوب و غرب استان قزوین (واحدهای تاکستان، بوئین‌زهرا و مرکز شال) نیز با تشکر از تعامل خوب مرکز نظارت، ارزیابی، بازرسی و پاسخگویی به شکایات دانشگاه آزاد اسلامی منطقه 7 با این واحد دانشگاهی عنوان کرد: «نظم و انضباط در دانشگاه به دو نوع انضباط بازدارنده و انضباط اصلاحی تعریف می‌شود که در نوع بازدارنده با آموزش بخشنامه‌ها و ارتقای فهم درست از آیین‌ها می‌توان از هرگونه خطای سهوی جلوگیری و در انضباط اصلاحی نیز می‌توان با شناسایی نقاط ضعف و خطای افرادی که خدای ناکرده عامدانه برخلاف قوانین و بخشنامه عمل کرده‌اند، این موارد را برطرف کرد.»


به گزارش آنا، مدیرکل نظارت، ارزیابی، بازرسی و رسیدگی به شکایات منطقه7  دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه به‌اتفاق هیئت همراه از بخش‌های مختلف اداری و آموزشی دانشگاه آزاد اسلامی واحد تاکستان بازدید و از نزدیک با برخی از کارکنان این واحد دانشگاهی گفتگو کرد.


انتهای پیام/4103/4062/


انتهای پیام/

ارسال نظر