صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۰:۳۴ - ۲۳ آبان ۱۳۹۴

استقبال متخصصان و فن‌آوران اصفهانی از حضور واحد نجف‌آباد در نمایشگاه اتوکام 2015

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری با حضور بیش از 200 شرکت فعال در حوزه‌های مختلف تولیدات سخت‌افزاری و نرم‌افزاری و اتوماسیون اداری برگزار شد.
کد خبر : 49413

به گزارش خبرنگار خبرگزاری آنا، در نمایشگاه بین‌المللی کامپیوتر و اتوماسیون اداری که از تاریخ 19 الی 23 آبان سال جاری در محل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی استان اصفهان برگزار می‌شود، واحد نجف‌آباد با ارائه 13 محصول در این نمایشگاه حضور یافته است. سیستم نرم افزاری هوشمند تشخیص تنگی عروق کرونر، سیستم هوشمند پیش بینی ابتلا به دیابت نوع 2، سیستم هوشمند پیش بینی بقای سرطان سینه، سیستم اطلاع‌رسانی و آزمون دانشجویی همراه، نرم‌افزار جامع استخراج قواعد وابستگی به حفظ حریم خصوصی و توسعه سکوی میوگرام مبتنی بر عامل برای ارائه سرویس‌های خاص در شبکه‌های اجتماعی از جمله محصولات تولیدی واحد نجف‌آباد برای ارائه هستند که در این نمایشگاه مورد استقبال بازدیدکنندگان قرار گرفته است.


دکتر علی ندیمی رئیس دانشکده مهندسی کامپیوتر واحد نجف آباد در مورد حضور در این نمایشگاه گفت: گرفتن ایده‌های نو، آشنایی با تکنولوژی روز، آشنا شدن با شرکت‌های حامی طرح‌های دانشجویی و سرمایه‌گذاران برای طرح‌های تحقیقاتی و به چالش کشیده شدن طرح‌های تحقیقاتی دانشگاهی، از جمله فرصت‌هایی هستند که دانشجویان مهندسی کامپیوتر با بازدید ازاین نمایشگاه با آنها آشنا می‌شوند و می‌توانند دانش نظری خود را تکمیل و به روز کنند.


دکتر بهروز برکتین استادیار دانشکده کامپیوتر واحد نجف‌آباد که سمینار وی با موضوع جرایم سایبری و امنیت در فضای سایبر مورد استقبال گسترده بازدیدکنندگان نمایشگاه قرار گرفته بود به آنا گفت: در دنیای واقعی شما فقط باید نگران جرائمی باشید که در شهر شما اتفاق می‌افتد. ولی در دنیای اینترنت شما باید نگران جرائمی باشید که ممکن است به دلیل وقوع حملات سایبری در هر کجای دنیا علیه شما رخ دهد. حملات سایبری یکی از مهمترین انواع حملات به شبکه‌های زیرساخت داده و اطلاعات است که سالانه حجم بسیاری زیادی از منابع انسانی و مالی برای جلوگیری از وقوع آنها تلف می‌شوند. واژه سایبر از لغت یونانی به معنی سکان دار یا راهنما مشتق شده است و در علم کامپیوتر بعنوان یک واژه ترکیبی برای بیان یک واقعیت استفاده می‌شود (مانند فضای سایبر). فضای سایبر به معنی مجموعه‌هایی از ارتباطات که بوسیله کامپیوتر و مخابرات بدون در نظر گرفتن فضای جغرافیایی برقرار می‌شود، است.


وی افزود: تقریبا تمامی کشورهای جهان حداقل یکبار مورد تهاجم این حملات واقع شده‌اند. کشور ما نیز از این قضیه مستثنی نبوده و هزینه‌های زیادی در راستای مقابله با این حملات به کشور تحمیل شده است. هدف اغلب این حملات بررسی و بهره‌برداری غیر قانونی از اطلاعات منابع خاص است. سوابق نشان می‌دهند سازمان‌های خاص دولتی و غیر دولتی هدف مهم و اول این نوع حملات بوده‌اند. بنابراین لازم است سازمان‌ها در راستای مقابله با حملات سایبری تمهیدات لازم را اندیشه و نیروی متخصص مورد نیاز را داشته باشند. خوشبختانه این حرکت از چند سال پیش در کشور انجام و طرح ISMS یکی از محصولات این اقدامات است.


در سخنرانی برکتین در نمایشگاه اتوکام 2015 تعاریف، روش‌های حمله و مقابله با این حملات بررسی و آمارهایی درباره زیان‌های دیده شده در دنیا بر اثر وقوع آنها به شرکت‌کنندگان ارئه شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر