صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۰۰:۰۸ - ۱۷ خرداد ۱۳۹۹
فرشادان در گفتگو با آنا:

دولت دومینوی گرانی را مهار کند/ ساماندهی نقدینگی سرگردان کارآمدتر از ارائه بسته‌های معیشتی

نماینده مردم سنندج بر ضرورت ساماندهی وضعیت بازار  تاکید کرد و گفت: نقدینگی سرگردان دست دلالان برای تغییر سلیقه ای قیمت ها در بازار را باز گذاشته است.
کد خبر : 493887

سیدمهدی فرشادان نماینده مردم سنندج در مجلس یازدهم در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اقتصادی خبرگزاری آنا، با انتقاد از گرانی افسار گسیخته موجود در بازار، گفت: متأسفانه در ماه‌های اخیر هم‌زمان با رسوخ تورم و افزایش قیمت در همه بازارها سفره مردم کوچک‌تر از قبل شده است.


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مردم دیگر توان گرانی‌ها را ندارند، افزود: متأسفانه فضای دلالی در کشور به حدی زیاد شده که همه قسمت‌ها حتی مایحتاج ضروری مردم هر روز به یک قیمت عرضه می‌شود.


وی با تأکید بر اینکه نوسان مداوم قیمت‌ها به هیچ‌وجه پذیرفتنی است، تصریح کرد: متأسفانه قیمت مسکن، خودرو و حتی مایحتاج ضروری مردم نیز به روز قیمت‌گذاری می‌شود که این نشان از آشفتگی بازار و بی‌توجهی متولیان امر دارد.


این نماینده مردم در مجلس یازدهم با مهم خواندن وظیفه دولت و سازمان تعزیرات حکومتی در ساماندهی وضعیت بازار، گفت: ارائه بسته‌های معیشتی از سوی دولت نیز نمی‌تواند به بهبود وضعیت معیشتی مردم کمک کند در این راستا دولت باید جلوی تورم افسارگسیخته قیمت‌ها را در بازار بگیرد.


فرشادان با تأکید بر اینکه باید دولت در راستای ساماندهی وضعیت بازار برنامه‌های مشخص و مدونی ارائه کند، افزود: نظارت دقیق بر قیمت‌ها و برخورد با محتکران و همچنین سوءاستفاده کنندگان مطالبه جدی مجلس یازدهم از دولت بوده و در این راستا نیز از هیچ حمایتی فروگذار نخواهد کرد.


این نماینده مردم در مجلس دهم ادامه داد: با توجه به اینکه در هیچ یک از اقلام ضروری مردم کمبودی وجود ندارد از این رو افزایش قیمت پذیرفتنی نبوده و تنها عامل آن حضور دلالان در بازار قلمداد می‌شود.


فرشادان تأکید کرد: در شرایط فعلی دولت باید برنامه‌های کوتاه‌مدت، میان‌مدت و همچنین بلندمدت در راستای ساماندهی وضعیت بازار ارائه کند.


وی بر ضرورت ساماندهی وضعیت بازار تأکید کرد و گفت: نقدینگی سرگردان دست دلالان برای تغییر سلیقه‌ای قسمت‌ها در بازار را باز گذاشته است.


نماینده مردم سنندج در مجلس شورای اسلامی یادآور شد: اتخاذ تدبیری مناسب در مسیر ساماندهی نقدینگی سرگردان از جمله تدابیر اثرگذاری است که می‌تواند نابه‌سامانی قیمتی در بازارهای مختلف را کنترل کند.


انتهای پیام/


انتهای پیام/

برچسب ها: دلالی
ارسال نظر