صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۰۷ - ۲۱ آبان ۱۳۹۴
یک کارشناس وزارت امور خارجه:

جای تأسف است که الجبیر تا این حد دچار توهم است

یک کارشناس وزارت امور خارجه اظهارات اخیر عادل الجبیر در حاشیه اجلاس کشورهای عربی و آمریکای لاتین را همچون سخنان پی در پی و قبلی وی منفعلانه و در تعارض آشکار با ملزومات یک دیپلماسی فعال و موثر دانست.
کد خبر : 49281

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری آنا، این کارشناس وزارت امور خارجه افزود: آقای جبیر در حالی این سخنان را می‌گوید که همواره در گفت‌وگو با مقامات آمریکا و غرب از قدرت گیری روز افزون جمهوری اسلامی در منطقه و جهان شکوه می کند. این سخنان متعارض نشان می دهد که وی مأموریتی جز زیاده‌گویی و سخن‌پراکنی علیه جمهوری اسلامی ایران ندارد.


وی افزود: جای تاسف است که وزیر خارجه یک کشور عربی همسایه تا بدین حد دچار توهم است که گمان می‌کند برگزاری اجلاس بین کشورهای عربی و آمریکای لاتین موجب انزوای ایران خواهد شد. این ادبیات اگر با ادبیات فاخر سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران مقایسه شود که همواره اصرار دارد روابط و تعاملات ایران با کشورهای دیگر علیه طرف‌های ثالث بویژه همسایگان نیست، تفاوت رفتار سازنده و رفتار مخرب بیشتر آشکار می گردد؛ رفتار و رویکرد مخربی که سهمی بزرگ در ایجاد و تداوم بحران های جاری منطقه داشته است.


انتهای پیام/

ارسال نظر