صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

سلامت

پژوهش

علم +

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

ورزش

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۵:۲۱ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

راه‌های تشخیص موسسات مهاجرتی قانونی از غیرقانونی و جعلی را بشناسید!

باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که با افزایش تقاضا شرایط پذیرش کشورها هم در حال دشوارتر شدن است. قبل از هر گامی ابتدا باید هدف از مهاجرت را برای خود مشخص کنیم و ببینیم اصلا شرایط لازم برای مهاجرت را داریم یا نه؟
کد خبر : 491650

به گزارش گروه اجتماعی خبرگزاری آنا در سال‌های اخیر تقاضا برای مهاجرت به خارج از کشور روز‌به روز افزایش پیداکرده، افراد با دلایل متفاوت از جمله سرمایه‌گذاری، تحصیل، تغییر مکان زندگی و … تصمیم به مهاجرت می‌گیرند. اما باید این موضوع را در نظر داشته باشیم که با افزایش تقاضا شرایط پذیرش کشورها هم در حال دشوارتر شدن است. قبل از هر گامی در ابتدا باید هدف از مهاجرت را برای خود مشخص کنیم و ببینیم اصلا شرایط لازم برای مهاجرت را داریم یا نه؟



مقدمه


در صورتی که شما واجد شرایط مهاجرت بودید گام بعدی پیدا کردن یک موسسه قابل اطمینان و قانونی برای انجام اقدامات لازم جهت مهاجرت است. خدمات مهاجرتی همچون اخذ ویزای: تحصیلی، کاری و اقامتی کشورهایی نظیر کانادا، استرالیا، اروپا و … طی چند سال گذشته به یکی از دغدغه‌های اصلی بخش عمده‌ای از جامعه ایران تبدیل شده است.


بدترین قسمت پروسه‌ی مهاجرت زمانی مشخص می‌شود که متقاضی پس از ماه‌ها مطالعه و تحقیق و با وجود فراهم آوردن تمامی مدارک، در میانه راه، با رد درخواست ویزا یا مهاجرت خود مواجه می‌شود و از آن بدتر اینکه، با اعتماد به موسسات نامعتبر و دروغین و افراد به ظاهر حرفه‌ای، سرمایه، زمان و فرصت‌های خوب مهاجرتی‌اش به‌همین سادگی از بین می‌رود.


در این مقاله قصد داریم شما را با شرایط لازم برای مهاجرت و راه‌های تشخیص موسسات معتبر و مجاز از موسسات دروغین و نامعتبر آشنا کنیم.


چگونه موسسات قانونی و معتبر را از غیرقانونی و نامعتبر تشخیص دهیم؟



کلاهبرداری در امر مهاجرت واقعیت تاسف باری در جهان ماست که به سرعت تبدیل به بدترین کابوس زندگی متقاضیان مهاجرت شده و باعث شده افراد به سختی به موسسات و وکلا مهاجرتی اعتماد کنند، در این قسمت قصد داریم راه‌های شناسایی موسسات تقلبی و غیر‌مجاز را بیان کنیم تا با خیال راحت بتوانید موسسه مورد نظر خود را انتخاب کنید.


۱- موسسات معتبر و قانونی باید دفتر رسمی و شعبات متعدد داشته باشند


اگر موسسه‌ای معتبر و دارای مجوز باشد حتما باید دفتری فیزیکی برای بازدید ارباب‌الرجوع را داشته باشد، در غیر این صورت آن موسسه فاقد اعتبار است، موسسات مهاجرتی فاقد اعتبار و جعلی که دفتر رسمی ندارند و فقط در قالب فضای مجازی به شما خدمات ارائه می‌دهند به راحتی در یک شبانه روز میتوانند وب سایت خود را ببندند و دیگر جوابگوی شما نباشند!
گول تبلیغات موسسات مهاجرتی که در ماهواره و فضای مجازی می‌شود را نخورید، ۹۰ درصد این موسسات فاقد اعتبار و جعلی هستند!


از حضور فیزیکی موسسه مهاجرتی اطمینان حاصل کنید. در بسیاری از موارد بسیاری از افراد و موسسات غیر معتبر، تنها از طریق اینترنت یا شبکه‌های اجتماعی با شما در تماس هستند.


۲- موسسه مهاجرتی مورد نظر را از لحاظ قانونی استعلام کنید


در حال حاضر تنها منبع قابل استناد برای همه اشخاص، ارگانها، سازمانهای دولتی و خصوصی سامانه استعلام اشخاص حقوقی کشور است و تنها شرکتهایی معتبر هستند که نام آنها در این سامانه موجود باشد، در این سامانه داشتن یکی از ۳ مورد :۱- نام شرکت ۲- شماره ثبت شرکت ۳- شناسه ملی شرکت برای استعلام شرکت، مورد نیاز و ضروری است ، با داشتن یکی از این ۳ مورد می‌توان در صورت واقعی بودن آن شرکت، اطلاعات کلی که در ابتدا توضیح داده شد را بدست آورد و به بیان بهتر می توان شناسنامه شرکت را مطالعه نمود.


۳- وب‌سایت موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را با دقت مطالعه کنید


با توجه به حجم بالای کلاهبرداری در این حوزه، بهترین کار این است که وب سایت شرکت‌ مورد‌نظر را به طور کامل مطالعه کنید، وب سایت یک شرکت می‌تواند تا حد زیادی گویای حرفه‌ای بودن یک شرکت و عمق اطلاعات یک شرکت باشد. باید جدا از قرارداد بستن با شرکت‌هایی که یا در دنیای امروز وب سایت ندارند و یا یک وب سایت آماتور با اطلاعات محدود ارائه می‌دهند خودداری کنید.


اگر یک وب سایت مهاجرتی به بازدیدکنندگانش برای مشاوره قیمت‌های بسیار پایینی را ارائه می‌کند، که به نظر غیرواقعی می‌آیند، احتمالا مشکلی در کار است.


۴- دانش مشاوران موسسه مهاجرتی مورد نظر خود را بسنجید


در حین صحبت با مشاوران موسسه مطمئن شوید که آیا افراد توانایی پاسخ به سوالات شما را دارند؟ آیا از انواع اطلاعات مربوط به وقت سفارت‌ها، مجاری صدور ویزا و مقررات کنسولی و سفارتی، مدارک و شرایط مورد نیاز برای صدور ویزا و روش‌های قانونی مهاجرت اطلاعات کاملی دارند؟


داشتن وکلای معتبر چه در داخل و چه در خارج از ایران، نشان‌دهنده توانایی موسسه در پاسخ‌گویی به نیازهای مهاجران در اسرع وقت است.


۵- از پشتیبانی و پیگیری موسسه مهاجرتی مربوطه اطمینان حاصل کنید


یکی از مواردی که موجب می‌شود تا متقاضیان مهاجرت با اطمینان بیشتری نسبت به انتخاب بهترین موسسه مهاجرتی دست بزنند، پشتیبانی و پیگیری از جانب موسسه مربوطه است. بدین معنی که بهترین موسسات مهاجرتی مراحل مختلف اخذ ویزا، مصاحبه و مقدمات پذیرش شما را به عنوان یکی از متقاضیان مهاجرت به دلایل مختلف بر عهده دارند و شما باید اختیار این امور را به موسسه مورد نظرتان واگذار کنید.


موسساتی که از پشتیبانی و پیگیری مستمر و هدفمندی دارند همواره از متقاضیان بیشتری در مقایسه با سایر موسسات مهاجرتی برخوردار است.


۶- برای دستیابی به بهترین موسسات مهاجرتی عجله نکنید


اولین گزینه در زمینه انتخاب بهترین آژانس‌های مهاجرتی لزوما بهترین گزینه نیست. بهتر است در این زمینه شتابزده عمل نکنید. توصیه می‌کنیم تا زمانی که شرایط شما برای مهاجرت به نوعی تثبیت نشده و نتوانسته اید به انتخاب دقیقی دست بزنید در این زمینه صبور باشید و عجله نکنید.


قبل از شناخت موسسات مربوطه خودسرانه اقدام به ارائه مدارک و پرداخت هزینه‌های نامشخص نکنید. سعی کنید پس از شناسایی و اعتبار سنجی موسسه مربوطه این کار را انجام دهید. هر چند اغلب موسسات معتبر  که در ردیف بهترین موسسات مهاجرتی قرار دارند در این زمینه از اعتبار و صلاحیت لازم برخوردار هستند با این وجود سعی کنید پس از کسب اطمینان کامل دست به این کار بزنید.


تاریخچه‌ی موسسه حقوقی مهاجرتی GO2TR


موسسه حقوقی مهاجرتی گوتوتی‌آر در ابتدا در سال ۲۰۰۹ در ترکیه، آنکارا بصورتB2B Marketing بازاریابی تجارت به تجارت  در حوزه‌ی پذیرش تحصیل دانشجویان به سراسر جهان شروع به فعالیت کرد. به مرور زمان، بدلیل سهل‌انگاری دیگر شرکت‌ها در ارائه خدمات به مشتریان تصمیم به تاسیس دفاتر مشاوره و اطلاع‌رسانی به مشتریان کرد. در ابتدا در سال ۲۰۱۶ در حوزه اطلاع رسانی و در سال ۲۰۱۸ دفتر تهران را راه‌اندازی کرد. پس از گذشت مدت کوتاهی بدلیل استقبال مردم، از خدمات خوب و به موقع، پشتیبانی ۲۴ ساعته، کیفیت و قیمت مناسب، این موسسه تصمیم گرفت تا در شهرهای دیگر ایران نظیر: مشهد، تبریز و شیراز هم شعباتی داشته باشد تا مردم به راحتی از خدمات این موسسه استفاده کنند.


همچنین برای رفاه حال مشتریان در اقصی‌نقاط جهان، این موسسه در حال حاضر در کشورهایی همچون «ایتالیا» و «فرانسه» و «ترکیه» هم شعبه دارد.
 


انتهای پیام/4127


انتهای پیام/

برچسب ها: مهاجرت ویزا
ارسال نظر