صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۷:۰۰ - ۰۳ خرداد ۱۳۹۹

اطلاعات iOS 14 پیش از عرضه رسمی افشا شد

گزارش‌های منتشر شده حاکی از آن است که جزئیات جدیدترین نسخه سیستم عامل iOS پیش از انتشار رسمی افشا شده و در اختیار کاربران غیرمجاز قرار گرفته است.
کد خبر : 491603

به گزارش خبرنگار حوزه علم، فناوری و دانش بنیان گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، اسناد تازه منتشر شده از سوی چند منبع آگاه نشان می‌دهد جزئیاتی زیادی از سیستم عامل iOS 14 پیش از عرضه رسمی در اختیار کاربران قرار گرفته است.


سیستم عامل iOS 14 طبق اعلام اپل احتمالا در بازه زمانی 24 تا 28 شهریور سال جاری در اختیار کاربران قرار می‌گیرد. حالا شواهد حاکی از آن است که اپل از اسفند ماه سال گذشته اطلاعات زیادی از این سیستم عامل را افشا کرده است. به نظر می‌رسد اپل این اطلاعات را در مذاکره‌های مشترک با طرف‌های چینی و در ازای دریافت مبلغ بسیار زیادی در اختیار آن‌ها قرار داده است.



از طرفی شرکت‌های چینی که با اپل همکاری می‌کنند پس از دریافت اطلاعاتی مهم از سیستم عامل iOS 14 آن را به هکرها و کاربران غیرمجاز فروخته‌اند. هنوز مشخص نیست اپل دقیقا چه اطلاعاتی را در دسترس شرکت‌های فناوری قرار داده و اطلاعات افشا شده چگونه می‌تواند به امنیت کاربران آیفون آسیب وارد کند؟


قطعا شرکت‌های تبلیغاتی بسیار زیادی در دنیا برای یافتن اسنادی از هویت کاربران گوشی‌های آیفون تلاش می‌کنند و حاضر هستند برای هرگونه داده‌ای در این خصوص هزاران دلار پرداخت کنند. چنین اتفاقی امنیت کاربران آیفون را به مخاطره انداخته و آن‌ها را به طعمه‌های جذاب برای هکرها تبدیل می‌کند.


کارشناسان فناوری معتقدند اگر چنین اقداماتی به طور کامل درست باشد و تقریبا تمامی اسناد iOS 14 منتشر شده باشد کاربران این سیستم عامل باید در آینده و هنگام بروزرسانی نرم‌افرا گوشی خود به شدت مراقب باشند.


افشا اطلاعاتی مهم از سیستم عامل iOS نه تنها به حیث شرکت اپل بلکه به اعتیار فروشندگان و کارشناسان این شرکت لطمه زیادی می‌زند.


انتهای پیام/4144/


انتهای پیام/

ارسال نظر