صفحه نخست

آموزش و دانشگاه

علم‌وفناوری

ارتباطات و فناوری اطلاعات

ورزش

سلامت

پژوهش

سیاست

اقتصاد

فرهنگ‌ و‌ جامعه

علم +

عکس

فیلم

استانها

بازار

اردبیل

آذربایجان شرقی

آذربایجان غربی

اصفهان

البرز

ایلام

بوشهر

تهران

چهارمحال و بختیاری

خراسان جنوبی

خراسان رضوی

خراسان شمالی

خوزستان

زنجان

سمنان

سیستان و بلوچستان

فارس

قزوین

قم

کردستان

کرمان

کرمانشاه

کهگیلویه و بویراحمد

گلستان

گیلان

لرستان

مازندران

مرکزی

هرمزگان

همدان

یزد

هومیانا

پخش زنده

دیده بان پیشرفت علم، فناوری و نوآوری
۱۶:۰۲ - ۲۰ آبان ۱۳۹۴
دبیر انجمن دیابت ایران:

75 درصد بیماران دیابتی نوع 2 در کشور از افراد کم درآمد جامعه هستند

دبیر انجمن دیابت ایران با بیان اینکه دیابت در بین افراد کم در آمد جامعه شایع‌تر است، گفت: 75 درصد بیماران دیابتی نوع 2 از افراد کم درآمد جامعه هستند.
کد خبر : 49134

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری آنا، دکتر کامران نیکو سخن در نشست خبری که در غرفه وزارت بهداشت در بیست و یکمین نمایشگاه مطبوعات برگزار شد، گفت: طبق آماری که فدراسیون بین‌المللی دیابت هر دو سال یک بار منتشر می‌کند نشان داده است که 415 میلیون نفر در جهان به دیابت مبتلا هستند.


دبیر انجمن دیابت ایران با بیان اینکه از هر 11 نفر یک نفر به دیابت مبتلا می‌شود، گفت: از این تعداد 46/5 درصد از بیماری خود اطلاعی ندارند.


نیکوسخن گفت: پیش‌بینی می‌شود تا سال 2040 شمار بیماران دیابتی در جهان به 641 میلیون نفر برسد. 12 درصد کل بودجه بهداشت جهانی صرف دیابت می‌شود و 75 درصد دیابتی‌های نوع 2 در کشور از افراد کم درآمد جامعه هستند.


وی گفت: 542 هزار نفر در دنیا به دیابت نوع یک مبتلا هستند که این آمار در منطقه ما 79 هزار نفر است که پیش‌بینی می‌شود هر ساله 86 هزار نفر به دیابتی‌های نوع یک جهان اضافه شود.


دبیر انجمن دیابت ایران عنوان کرد: 5 میلیون مرگ در سال 2015 به بیماری دیابت مربوط خواهد شد. بر این اساس فوتبال نمادینی بین پیشکسوتان تیم ملی و رسانه در سالن هندبال فدراسیون برای آگاه‌سازی از شیوع دیابت برگزار خواهد شد.


انتهای پیام/

ارسال نظر